FA EN

KOOSHAN

ارزش غذایی انواع پنیر و تاثیرات آن بر روی سلامتی

پنیر یکی از خوراکی های سالمی است که بسیار پر طرفدار است. بعضی افراد پنیر را به سالاد اضافه می کنند، بعضی آن را روی ساندویچ می ریزند و بقیه هم از خوردن آن به تنهایی لذت می برند. در هر صورت، پنیر طعمی دارد که بسیاری از مردم آن را دوست دارند اما کالری های پنیر بسته به نوع آن می تواند تغییر کند. 

اگر شما از عاشقان پنیر هستید خبرهای خوبی براتون داریم. تمام پنیر ها برای رژیم غذایی شما بد نیست و راه هایی زیادی وجود دارد تا پنیر را در رژیم غذایی کاهش وزن خود قرار دهید. اما شما باید در نوع و مقدار پنیری که می خورید مراقب باشید. 
یکی از کم کالری ترین پنیر ها پنیر موزارلا است. یک وعده از پنیر موزارلای کم چرب 86 کالری، 7 گرم پروتئین و 6 گرم چربی دارد. این پنیر کم چرب و کم کالری به راحتی خرد می شود و در هنگام آشپزی ذوب می شود. 
پارمیزان یکی دیگر از پنیر های محبوب در میان افرادی است که غذای سالم می خورند. یک قاشق غذا خوری پنیر پارمیزان تنها 20 کالری و 2 گرم پروتئین دارد. از آنجا که پارمیزان طعمی قوی دارد به میزان کمتری از آن استفاده می شود. سایر پنیر های سالم و کم کالری عبارتند از:
یک اونس پنیر سوئیسی که بیش از 100 کالری و تنها کمتر از 8 گرم چربی را تامین می کند.  
یک وعده پنیر چدار که 114 کالری، 7 گرم پروتئین و 9 گرم چربی دارد. 
یک وعده پنیر امریکایی (پاستوریزه شده و پردازش شده) که 94 کالری، 5 گرم پروتئین و 7 گرم چربی فراهم می کند اما کالری این نوع پنیر به سختی محاسبه می شود چون بیشتر این پنیر ها کمتر از یک اونس هستند و نزدیک به 71 کالری دارند. 
 

مزایا و معایب پنیر بر روی سلامتی

اگر چه پنیر چربی اشباع شده ایجاد می کند اما زمانی که شما فرآورد های لبنی مانند پنیر مصرف می کنید مزایای بسیاری به دست می آورید.  پنیر هم چربی و هم پروتئین را برای ایجاد احساس سیری و رضایت پس از خوردن غذا فراهم می کند. علاوه بر این مانند سایر محصولات لبنی پنیر واقعی منبع خوبی از کلسیم است که برای استخوان ها ضروری است. علاوه بر این کلسیم به ایجاد یک قلب سالم و ماهیچه های قوی کمک می کند. همچنین، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف پنیر به حفظ سطوح سالم کلسترول کمک می کند اما بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند که باید مقدار چربی اشباع شده خود را محدود کنید چرا که پنیر منبع چربی اشباع شده است. در آخر، چنانچه شما نگاهی به میزان سدیم پنیر بیندازید باید از داده های ارزش غذایی پنیر قبل از خرید دقت کنید. بسیاری از انواع پنیر مانند پنیر کوتاژ و فتا سدیم بیشتر از نیاز فرد فراهم می کنند. 
 

کالری های پنیر و تاثیرات آن بر کاهش وزن

باید از کنترل کالری های پنیرمطمئن باشید و بدانید که یک وعده پنیر تک یک اونس است که یک تکه نازک از پنیر و یا دو مکعب کوچک است که تقریبا اندازه یک جفت تاس است. بنابراین اگر می خواهید بیشتر از یک اونس پنیر مصرف کنید مقدار مصرفی را اندازه بگیرید و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آن را محاسبه کنید. اگر نسبت به کالری حساس هستید باید پنیر کم کالری یا کم چرب مصرف کنید. بسیاری از افراد که رژیم غذایی دارند از مصرف پنیرهای کم کالری لذت می برند در حالی که این پنیرها همیشه خوب ذوب نمی شوند و طعم  و بافت خامه مانندی مانند پنیرهای پر چرب ندارند. در نهایت اینکه در مورد مصرف پنیر هوشمند باشید گاهی اوقات کالری های پنیر نیستند که به رژیم غذایی شما آسیب می زنند بلکه نانی که با پنیر می خورید رژیم شما را به هم می زند. اگر از خوردن پنیر لذت می برید آن را با یک تکه میوه تازه بخورید تا برنامه کاهش وزن خود را رعایت کرده باشید.  
 
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر