FA EN

KOOSHAN

ارزش غذایی پنیر پیتزا


وقتی صحبت از مزایای سلامتی پنیر پیتزا میشود، اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که ارزش غذایی آن چیست؟ خوب، پنیر پیتزا جزء سایر محصولات لبنی است، بنابراین مزایای زیادی دارد. این پنیر خوشمزه منبع عالی پروتئین و کالری است.


1- منبع کالری
کسانی که قصد لاغری دارند بهتر است از خوردن پنیر پیتزا اجتناب کنند چون سرشار از کالری است؛ بنابراین خوردن پنیرپیتزا برای افرادیکه قصد چاقی دارند یک راه میانبر عالی است! بهتر است تنها به این نکته توجه نکنید و از مزایای دیگر پنیرپیتزا نیز آگاه باشید.

2-سرشار از کلسیم
یکی از مواد اصلی مورد استفاده در ساخت پنیر پیتزا، محصولات لبنی است و طبیعی ست که سرشار از کلسیم باشد. اهمیت کلسیم در حفظ سلامت استخوانها، تقویت ساختار استخوان و همچنین حمایت از استخوان ها، به ویژه در کودکان درحال رشد است.


3-کمک به رشد کودکان
همانطور که در بند قبلی ذکر شد، کلسیم موجود در پنیر پیتزا برای کودکان بسیار عالی است؛ زیرا کودکان در حال رشد، نسبت به بزرگسالان به کلسیم زیادی نیاز دارند. کلسیم نه تنها برای استخوان ها مفید است، بلکه برای داشتن دندان و مینای دندان سالم هم ضروری است.

4-منبع ویتامین E
اکثر مردم نمی دانند که پنیر پیتزا منبع خوب ویتامین E است. ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان های مهم و قوی است. این ویتامین به بازسازی سلولها بخصوص سلول های پوستی کمک میکند.


5- منبع عالی پروتئین
در مورد مزایای پروتئین چه می دانید؟ پروتئین برای تولید اسید آمینه ضروری است و کمبود پروتئین فرآیند متابولیسم مانند بازسازی سلول های اندامها و بافتها را مختل می کند. یک واحد پنیر پیتزا ممکن است قادر به تامین 23٪ مصرف روزانه پروتئین باشد.

6- غنی از فیبر
برای ساخت پنیر پیتزا به آرد و گندم کامل حاوی فیبر نیاز است که برای متابولیسم بدن انسان ضروری است. از جمله مزایای فیبر برای بدن، حفظ سلامت سیستم هضم است و در عین حال مواد غیر ضروری مانند کلسترول را از بدن خارج می کند.

7- منبع سدیم
با توجه به اثرات سدیم در افزایش فشار خون و تأثیر منفی آن بر سیستم قلب و عروق، بسیاری از مردم مزایای سدیم را فراموش کرده اند. سدیم در مقدار مناسب، نقش مهمی در حفاظت از ماهیچه ها و همچنین تنظیم تعادل مایعات بدن دارد. از آنجا که سدیم یک الکترولیت است، مزایای آن به اندازه ی پتاسیم مهم است.

8- سرشار از سلنیوم
وقتی که نام مواد معدنی می آید، کلسیم و آهن احتمالا محبوب ترین آنها است. با این حال، سلنیوم نیز در متابولیسم بدن بسیار ضروری است. مصرف روزانه سلنیوم به کاهش خطر ابتلا به سلول های سرطانی کمک کند. سلنیوم در ترکیب با پتاسیم برای حفظ سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا که می تواند منجر به سکته مغزی و حمله قلبی شود، عالی است.

9- منبع فسفر
یکی دیگر از مواد معدنی موجود در پنیر پیتزا فسفر است. فسفر همراه با کلسیم دارای عملکرد قابل توجهی در حفظ استحکام استخوان است و به عنوان تنظیم کننده ی اصلی متابولیسم انرژی در سلول ها عمل می کند.
سایر مواد مغذی موجود در پنیر پیتزا
علاوه بر پروتئین و تعدادی فیبر، پنیر پیتزا با سس گوجه فرنگی حاوی مقادیر بالایی کلسیم، آهن، ویتامین C و ویتامین A و همچنین مقدار خوبی از چربی های سالم و غیر اشباع است.

برای درست کردن پنیر پیتزا بهتر است از چربی و نمک کمتر استفاده کنید تا سالم تر باشد؛ مانند هر ماده ی غذایی دیگر، تعادل را در مصرف آن برقرار کنید و زیاده روی نکنید!(غذا های پنیری از سرتاسر دنیا )

سفارش پنیر پیتزا کوشان (واحد نمونه لبنی در سال 93)

مطلب مرتبط: پنیر پروسس (پیتزا) چیست و چگونه تهیه میشود ؟

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر