FA EN

KOOSHAN

با صبحانه فرانسوی بیشتر آشنا شوید

صبحانه فرانسوی که در هتل ها به صبحانه کانتیننتال معروف است طرفداران فراوانی دارد. در این مقاله همه چیز را درباره صبحانه فرانسوی می خوانید: 
 

نان؛ باگت یا کراکر

نان باگت فرانسوی

در فرانسه نان به جزء جدایی ناپذیر صبحانه تبدیل شده است و صبحانه سنتی فرانسوی بدون نان وجود ندارد. اولین چیزی که شما می توانید در صبحانه فرانسوی پیدا کنید نان است و اغلب نان ها به صورت باگت هستند.  فرانسوی ها نان باگت را از سوپر مارکت ها خریداری نمی کنند بلکه آن را از نانوایی ها می خرند. باگت اغلب به دو صورت سنتی و معمولی است که نوع سنتی آن اغلب کوچکتر و پهن تر است اما تفاوت واقعی بین باگت ها در کیفیت آن هاست . باگت سنتی در همان لحظه تولید می شود، بدون افزودنی است و هیچ وقت یخ نمی زند. در فرانسه بهترین احساس را اغلب در صبح ها دارید که باگت تازه و گرم را که از اجاق بیرون آمده وهنوز گرم است و بوی بسیار خوبی می دهد می خرید. گزینه دوم کراکر است که مانند باگت نرم و خوشمزه نیست اما ارزش غذایی بالایی دارد. شما می توانید کراکر را در قهوه خیس کنید بدون آن که تکه تکه شود چون چگالی بالاتری نسبت به باگت دارد. 
اگر علاقه ای به هیچ کدام نداشتید می توانید از نان تست استفاده کنید. اکثر فرانسوی ها در آشپزخانه خود تستر دارند و باگت را برای صبحانه تست می کنند. 

روی نان؛ مربا یا کره

مالیدن مربا بر روی نان

 مرحله دوم که یکی از مهمترین مراحل صبحانه فرانسوی است پخش هر چیز خوشمزه بر روی نان است. اولین انتخاب مربا است که در فرانسه به نانی که بر روی آن مربا می مالند "تارتین" می گویند. مربا ها انواع مختلفی دارند که شامل توت فرنگی، پرتقال تلخ، ریواس و انجیر می شود. 
دومین انتخاب شما کره است. در فرانسه، دو انتخاب وجود دارد کره شیرین و کره شور که به منطقه ای که در آن هستید و نوع انتخاب شما بستگی دارد. کیفیت کره بسیار مهم است و کره شور باعث می شود نان شما شور و خوشمزه تر باشد. 
در فرانسه می توانید هر دو کار را با هم انجام دهید یعنی کره را بر روی نان پخش کنید و روی آن را مربا بمالید که این کار باعث می شود طعم و مزه هر دو را حس کنید. 

نوشیدنی؛ قهوه یا چای

 قهوه و نان کروسان
سومین مرحله خیس کردن نان در یک نوشیدنی گرم است که بخش مهمی از صبحانه فرانسوی را تشکیل می دهد. این نوشیدنی گرم اغلب قهوه است. بسیاری از مردم فرانسه نمی توانند بدون قهوه روز عادی خود را شروع کنند. در فرانسه هم  قهوه فوری مصرف می کنند و هم قهوه خامه ای که به آن لاته می گویند. اما اغلب مردم قهوه ی خود را بدون شیر و خامه می نوشند و بیشترین قهوه ای که در فرانسه مصرف می شود اسپرسو است. 
گزینه دوم برای نوشیدنی چای است. مردم فرانسه انواع چای را می نوشند اما روش آن متفاوت است. انگلیسی ها چای خود را با شکر، شیر و یا لیمو مصرف می کنند در صورتی که فرانسوی ها ترجیح می دهند چیزی به آن اضافه نکنند. 

طعم دهنده؛ آب پرتقال یا گریپ فروت

 آب پرتغال
علاوه بر نان، شما به یک نوشیدنی نیاز دارید که طعم دهنده ی خوبی باشد. در فرانسه اغلب از آبمیوه استفاده می کنند که در گذشته به دو دسته تقسیم می شدند: کسانی که آب پرتقال مصرف می کنند و کسانی که آب گریپ فروت می نوشند اما اکنون آبمیوه های دیگری مانند آب انگور، آب سیب و ترکیبی هم استفاده می شود. چون مردم زمان کافی ندارند از آبمیوه های صنعتی استفاده می کنند اما بهترین انتخاب آبمیوه تازه است. 

جایگزین های دیگری برای نان؛ کروسان و پن او شکلات

نان کروسان و پن او شکلات

فرانسه مکانی خوب برای انواع شیرینی ها و کلوچه هاست. بعضی افراد نان کروسان را با پن او شکلات اشتباه می گیرند در صورتی که کروسان اغلب یک نان هلالی است که خمیرآن پف کرده است و پن او شکلات یک نان مکعبی شکل است که وسط آن را با شکلات تلخ پر کرده اند. این دو اگر دستورالعمل های مشابهی داشته باشند ولی طعم و مزه متفاوتی دارند و اغلب نمی شود بین این دو یکی را انتخاب کرد. برای این که یک شیرینی خوشمزه داشته باشید بهتر است آن را از نانوایی بخرید که چرب، گرم و تازه است و بر خلاف سوپرمارکت ها خشک و لاستیکی نمی شود. در فرانسه خوردن این نوع شیرینی ها در آخر هفته معمول تر است اما همیشه مردم از خوردن آن استقبال می کنند.  علاوه بر اینها، نان ها و شیرینی های دیگری برای صبحانه فرانسوی مصرف می شود مانند پن او کشمشی یا نان حلزونی شکل کشمشی و نان بریوش که با تخم مرغ و کره فراوان، بافت بسیار نرم، پفکی و سبکی دارد.
بنابراین، یک صبحانه فرانسوی کامل شامل باگت یا کراکر، مربا یا کره، چای یا قهوه، آبمیوه و شیرینی است و گاهی اوقات می توانید غلات، شیر، عسل و ماست را هم در آن پیدا کنید. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر