FA EN

KOOSHAN

بهترین شیر برای کاهش وزن چه نوع شیری است

انتخاب یک شیر کامل با وجود انواع شیر مانند شیر نارگیل، شیر سویا و شیر بادام سخت است به ویژه اگر میزان چربی آن برای شما مهم باشد ولی باید به خاطر بسپارید که هر چه قدر میزان چربی شیر بالاتر باشد به همین میزان کلسترول و کالری هم زیاد می شود. در نتیجه شیر پر چرب باعث می شود مقدار چربی اشباع شده افزایش یافته و در نتیجه کلسترول نیز زیاد شود. در این مقاله ما بهترین شیر را برای کاهش وزن معرفی نمی کنیم بلکه شما را با انواع شیر و ویژگی های آن ها آشنا می کنیم.
 

شیر بدون چربی

 
شیر بدن چربی یک انتخاب عالی به ویژه برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند. این شیر برای سلامتی قلب و عروق و مدیریت وزن مفید است و  و حاوی مواد مغذی حیاتی مانند کلسیم، ویتامین A، فسفر، ویتامین D، ویتامین B12 و آنتی اکسیدان سلنیوم است. مطالعات نشان داده اند که افراد پس از خوردن شیر بدون چربی احساس سیری بیشتری می کنند و در نتیجه کالری کمتری پس از آن استفاده می کنند. همچنین پروتئین موجود در شیر خشک باعث کاهش گرسنگی می شود. 1 فنجان شیر بدون چربی شامل 90 کالری، 0 گرم چربی، 126 میلی گرم سدیم، 13 گرم کربوهیدرات، 0 گرم فیبر، 12.5 گرم قند و 8 گرم پروتئین می باشد. شیر کم چرب کوشان هم تمامی ویژگی هایی یک شیر مناسب برای تمامی سنین را دارد و مصرف آن به عنوان یک شیر کم چرب استاندارد توصیه می شود.
  

شیر سویا

 
اگر شما بیماری عدم تحمل لاکتوز دارید بهترین انتخاب شیر سویا است که دارای قند طبیعی است. شیر سویا از مخلوط دانه های گیاهی سویا و آب ساخته شده است و برای افرادی که به لبنیات و لاکتوز حسایت دارند مناسب است. از نظر ارزش غذایی با شیر کم چرب برابری می کند اما پروتئین آن کمتر است و نوع وانیلی این شیر طعم بسیار خوبی دارد. شما می توانید شیر سویای بدون شکر و غنی شده از ویتامین D و کلسیم را برای کاهش وزن انتخاب کنید. 
1 فنجان شیر سویا  73 کالری، 1.5گرم چربی، 8  گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین، 1 گرم فیبر، 6 گرم قند و 98 میلی گرم سدیم دارد. 
 
 

شیر بادام

 
چنانچه شما گیاهخوار هستید و به سویا یا لاکتوز آلرژی دارید شیر بادام یک انتخاب عالی برای شما است. این شیر بسیار کم کالری و سرشار از فلاونوئیدهایی است که برای سلامت قلب مفید است و به کاهش کلسترول کمک می کند. گر چه این شیر برای افراد حساس به عدم تحمل لاکتوز و سویا مفید است اما پروتئین و کلسیم کمی دارد. شما می توانید با افزودن کلسیم و پروتئین ارزش غذایی آن را بالا ببرید. 
1 فنجان شیر بادام حدود 35 کالری، 2.5 گرم چربی، 178 میلی گرم سدیم، 2 گرم کربوهیدرات، 0.5 گرم فیبر، 1 گرم پروتئین و کمتر از 0.5 گرم قند دارد.
 
بنابراین اکنون با توجه به این توضیحات و شرایط خود می دانید که چه شیری برای شما سالم تر است و وزن شما را کم می کند. به طور کلی، اگر میزان کالری محصولات برای شما خیلی مهم است بهتر از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید و درباره دیگر نوشیدنی ها هم از خوردن نوشابه اجتناب کنید. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر