FA EN

KOOSHAN

خوردن پنیر برای صبحانه بهتر است یا شام ؟


ممکن است از خود بپرسید که خوردن مواد غذایی در صبح یا شب بهنگام شام یا در میانه روز چه تفاوتی دارد؟اینکه پنیر را در صبح بخوریم یا شب چگونه میتواند متفاوت باشد ؟


تفاوت در زمان خوردن مواد غذایی به دلیل مواد تشکیل دهنذه آنهاست کلسیم ،پروتئین و یا ویتامین ها در شرایط متفاوت جذب بهتری می توانند داشته باشند .ویا اینکه گاهی اوقات خوردن برخی از مواد غذاییی در زمان نا مناسب نه تنها مزیتی نخواهد داشت بلکه ممکن است آسیب زا نیز باشد .
پنیر و خانواده مواد لبنی اغلب به دلیل داشتن کلسیم بالا مشهور هستند . وعده شام بهترین زمان برای مصرف مواد لبنی است و تأثیر مطلوبی روی استخوان‌ها می‌گذارد و به “سیستم عصبی” آرامش می‌بخشد.دلایل این امر را در این مطلب بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید :


پنیر یک گزینه مناسب برای شام


ابتدا بگذارید که توجه شما را به این نکته جلب کنیم که مواد غذایی که در صبح مصرف می کنیم باید موادی باشند که  نیرو و انرژی لازم برای کار و تلاش را برای شما فراهم کنند . بنابراین می توانید در هنگام صبحانه مواد غذایی با کالری بالا را مصرف کنید .


بر خلاف باور مردم که مصرف پنیر در صبح بهترین صبحانه محسوب می‌شود اصولاً مزاج پنیر سرد و‌ تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است.

انواع پنیر صبحانه


در مطالعات جدید علمی ثابت شده، که جذب کلسیم بیشتر در شب صورت می‌پذیرد و بهتر است، پنیر به عنوان یک ماده مغذی در شب مصرف شود.


پنیر حاوی نوعی پروتئین است که اثر مثبتی روی استخوان‌ها و بافت مفاصل دارد و سهم زیادی در درمان بیماری‌های تحلیل برنده “سیستم ماهیچه‌ای” و اسکلتی دارد.


بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف پنیر در وعده شام و به عنوان عصرانه باعث می‌شود تا شب هنگام خواب از “کیفیت خواب ” خوبی برخوردار باشیم.


البته نتایج مطالعات نشان می‌دهند اضافه کردن پنیر به سالاد سبزی می‌تواند از میزان چربی‌های پنهان آن بکاهد و باعث “افزایش کلسترول” نشود و آرامش ذهن و اعصاب ما را در طول روز تامین کند.


پنیر دارای طبع سرد است و در طب سنتی نیز به این مسئله اشاره و تأکید شده است که مواد غذایی دارای طبع سرد باید به همراه مصلح غذایی (مواد غذایی دارای طبع گرم) استفاده شود تا اثر مزاج سرد آن از بین برود؛ در نتیجه بهتر است پنیر همراه با گردو، سیاهدانه، آویشن یا زنیان مصرف شود.

پنیر لبنه ، پنیر سفید ایرانی



 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر