FA EN

KOOSHAN

شیرکاکائو نوشیدنی انرژی زا برای ورزشکاران


شیر یکی از نوشیدنی های مهم و کامل است . در رابطه با فواید شیر بسیار گفته ایم . در این مطلب قصد داریم تا در مورد نوشیدنی های سالمی که معمولا افراد برای کسب انرژی بعد یا قبل از ورزش استفاده می کنند . شیرکاکادو یکی از این نوشیدنی های سالم است . نوشیدن شیرکاکائو بعد از انجام تمرین‌های ورزشی به شیوه‌های مختلف و به طرزی باور نکردنی برای سلامت فیزیکی مفید است . امیدواریم با خواندن این مطلب به اندازه کافی قانع شده باشید که چرا میتوانید شیرکاکائو را هنگام ورزش استفاده کنید .


خواص کاکائو

کاکائو مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. کاکائو ممکن است یکی از عوامل پائین نگه داشته شدن فشار خون باشد. کاکائو باعث کاهش احتمال لخته شدن خون و انسداد رگها می شود که به نوبه خود باعث می گردد احتمال بروز سکته قلبی کاهش یابد.
 دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشند. بیشتر این کربوهیدرات به صورت نشاسته، فیبر محلول و غیر محلول است. تنها بخش اندکی از این کربوهیدرات به صورت قند ساده است، لذا در حین ساخت شکلات شکر به کاکائو اضافه می شود.
دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی پلی فنول می باشند که دارای خواص آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مفید می باشد.
دانه های کاکائو دارای مقدار بسیار کمی، به مراتب کمتر از قهوه و چای، کافئین هستند.
تئوبرومین7 یک آلکالوئید تلخ (همچون کافئین) است که کمی مدر است و باعث تحریک دستگاه دفع ادرار می شود. لازم به ذکر است که تئوبرومین می تواند برای حیوانات خانگی همچون گربه ها، طوطی ها و سگ ها خطرناک باشد8.
کاکائو دارای مقداری ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین C و ویتامین E است.
کاکائو مقدار زیادی مواد معدنی شامل منیزیم، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منگنز نیز دارد.

مطلب مرتبط: حقایقی جالب در مورد کاکائو


چرا شیرکاکائو برای ورزشکاران مناسب است


ورزشكاران و كسانى كه كارهاى سخت بدنى مى كنند ، احتياج به غذايى دارند كه با حجم كم ، كالرى زيادى داشته باشد.
هر وعده شیر کاکائو شامل ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات است که در مقایسه با مقدار کربوهیدرات در نوشیدنی‌های انرژی زا برابری می‌کند. مصرف کربوهیدرات بعد از هر تمرین ورزشی ذخایره انرژی را از نو می‌سازد، بنابراین نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش از تحلیل رفتن بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این کربوهیدرات موجود در شکلات، عضلات را نیز ریکاوری کرده و از فواید پروتئین محلول در شیر نیز بهره مند میشوید .
شیر کاکائو بعد از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد، زیرا سلول‌ها را احیا و بدن را که از طریق عرق کردن حین ورزش کم آب شده است را مجددا آبرسانی می‌کند.ل در شیر نیز بهره مند می‌شوید. درضمن وقتی شیرکاکائو می‌نوشید سطح آب بدن‌ به مدت بیشتری حفظ می‌شود

شیر کاکائو حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز است و مقدار کلی الکترولیت آن از یک نوشیدنی انرژی زا بیشتر است .
شیر کاکائو حاوی دو نوع پروتئین است؛ یک نوع پروتئین که سریع عمل می کند و نوعی دیگر که تا روز بعد کم کم آزاد می شود. نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش، زمان لازم برای ترمیم عضلات را کوتاهتر کرده و کمک به تقویت قوای بدنی و استقامت می کند.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر