FA EN

KOOSHAN

معجون سلامتی و کاهش وزن : شیر و دارچین

ادویه ها از گذشته تا حال نقش بسیار تعیین کننده ای در رژیم غذایی افراد داشته اند . آنها دارای عطر و رایحه قوی و سرشار از خواص بی نظیر برای سلامتی هستند .
دارچین یکی از ادویه ها ست که خواص زیادی از افزایش انرژی تا  تعدیل قند خون و حتی کاهش اشتها برای آن گفته شده و یکی از مهم ترین ادویه هاست .
در این مطلب می خواهیم از تاثیر فوق العاده ترکیب شیر و دارچین صحبت کنیم .با ما همراه باشید :


معجون شیر و دارچین

دارچین و شیر به خودی خود هرکدام بر سلامت و لاغری بدن تاثیرات مثبتی دارند . حال با ترکیب آنها معجون شیر و دارچین بدست می آید که دارای خواص زیادی است .
شیر سرشار از کلسیم ، پروتئین ، ویتامین ها و ... است . هیچ شکی در این نیست که شیر برای بدن مفید است اما زمانی می‌توانید به تنهایی از شیر تغذیه کنید که دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن را هم به شکلی همراه شیر میل کنید. پودر دارچین به همراه شیر می تواند شگفتی ساز باشد . دارچین سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد میکروبی ؛ ضد التهاب ؛ تقویت سیستم ایمنی بدن ؛ مبارز قوی بر علیه سرماخوردگی ؛ از بین برنده سایر عفونت ها و همچنین انباری از فیبر ؛ منیزیم ؛ کلسیم و آهن است‌.
 

خواص شیر و دارچین


 لاغری با شیر و دارچین

طبق تحقیقات علمی نوشیدنی شیر و دارچین در لاغر شدن افراد موثر می باشد . دارچین با تعدیل قند خون و شیر با مشغول کردن سیستم گوارش اشتهای فرد را کاهش می دهند .علاوه بر این ها کلسیم موجود در شیر باعث می شود استخوان سازی در بدن بیشتر شود و این عمل به خودی خود انرژی بر می باشد ، بدن برای جبران باید مقداری از چربی های بدن را مصرف کند و این مساوی با کاهش سایز خواهد بود .
 

پاکسازی بدن با شیر دارچین

دارچین یکی از مواد خوراکی می باشد که تاثیر مستقیم بر روی کبد دارد. مصرف این نوشیدنی به صورت مستمر باعث می شود که پاکسازی بدن توسط کبد سرعت پیدا کند و تاثیر مثبت آن پس از چند هفته قابل احساس باشد .
 

درمان بی خوابی با شیر و دارچین

دارچین عضلات را آرام می کند و همچنین باعث آرامش اعصاب میشود . شیر نیز دارای میزان قابل توجهی تریپتوفان می باشد. تریپتوفان یک اسید آمینه بوده که می تواند در بدن انسان به تولید سروتونین کمک نماید. سروتونین یک ماده شیمیایی مغز بوده که می تواند با تولید ملاتونین، خواب با آرامش و عمیق را به ارمغان بیاورد. ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری انسان می باشد. همچنین شیرها دارای کلسیم بوده و میزان کلسیم موجود در شیر می تواند به خواب فرد کمک نماید.
بنابراین اگر اخیرا دچار بی خوابی شده اید، یک لیوان شیر با دارچین قبل از رفتن به رختخواب می تواند کمک کند تا خواب آرام بخشی داشته باشید
 

درمان سرفه و گلو درد با شیر دارچین

یک لیوان شیر دارچین گرم می تواند برای بسیاری از گلو درد ها و سرفه ها مانند آب روی آتش عمل کند . بسیاری از افراد از سرفه در هنگام شب رنج میبرند ، این افراد می توانند 45 دقیقه قبل از خواب یک لیوان شیر دارچین گرم میل کنند تا شب آرامی را طی کنند . آنتی بیوتیک های موجود در شیر نیز می تواند در درمان گلو درد های عفونی موثر باشد .

مطالب مرتبط: شیرطلایی یا golden milk

ترکیب شیر و شاهدانه میان وعده ای سرشار از پروتئین
 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر