FA EN

KOOSHAN

غذاهای پنیری از سراسر دنیا

پَنیر یکی از گونه‌های لبنیات است که بطور گسترده‌ای در صدها نوع مختلف از شیر تهیه می‌شود. پنیر را از دَلَمَه‌شدن شیر، معمولاً شیر گاو، گاومیش، شتر٬بز و گوسفند تهیه می‌کنند. شیر از طریق کشت باکتری‌ها ترش (اسیدی) می‌شود. سپس با اضافه شدن آنزیم مایه پنیر (Rennet) یا یک جایگزین (مانند اسید استیک یا سرکه) دَلَمَه می‌شود و شیر بسته‌شده و آب پنیر بدست می‌آید. بیشتر پنیرها در درجه حرارت پخت‌وپز ذوب می‌شوند.

در اینجا تعدادی غذای خوشمزه پنیری  از  سراسر جهان را معرفی می کنیم .

کوکتل توپی Croquetas de Jamón در سراسر اسپانیا محبوب است. این توپ های سرخ شده از ژامبون ، تخم مرغ، پنیر و تقریبا هر سبزی مورد علاقه  درست میشوند، اغلب به عنوان یک میان وعده استفاده می شود.

 

Provoleta چرخ پنیر کبابی از آرژانتین است که اغلب با چیمیچوری chimichurri  چاشنی  مخصوص  و در آغاز یک "asado"که  یک جشن گوشت کبابی خوری سنتی است، سرو میشود  .

 

 

Khachapuri یک کاسه نان پر شده پنیر است که اغلب با یک تخم مرغ پر می شود. این یک غذای محبوب در جورجیا است.

 

Skyr  اسکیر بیش از یک هزار سال از غذاهای ایسلندی بوده است. اگر چه از لحاظ فنی یک شیر پنیر تازه است، اما اخیرا در رده ماست ها در ایالات متحده قرار گرفته است. Skyr اسکیر دارای عطر و طعم لبنی کمی ترش است، با کمی طعم شیرینی در انتها. به طور سنتی با شیر و شیرینی شکر سرو می شود. کنندگان تجاری اسکیر طعم هایی مانند وانیل یا میوه را برای افزایش تقاضای محصول افزوده اند.

 

پنیر کبابی نوعی ساندویچ آمریکایی است. در حالی که آمریکایی ها به خوردن خوراکي علاقه دارند ، دستور العمل های کلاسیک هنوز هم پنیر آمریکایی را تقسیم می کنند، بین نان سفید شیرین شده قرار میدهند  و در یک کاسه پر از کره سرخ می کنند .

 

این شیرینی از دانمارک است که در  آمریکا به عنوان "دانمارکی"، در آلمان بنام "کپنهاگنر" و در خود دانمارک به "وین" شناخته شده است. Danishدانیش یا شیرینی دانمارکی  پنیری  دارای حدود 27 لایه است و با پنیر خامه ای، میوه و شکر پر شده است.

 

Pão de queijo یک رول پنیر پخته شده است که معمولا به عنوان یک غذای میان وعده یا صبحانه در برزیل خورده می شود. این پف های پنیری در خارج از برزیل سرد  و در داخل  گرم خورده میشوند . بسیار ساده،و بسیار خوشمزه است.

 

Poutineپوتینه  غذای راحت کانادایی است که عمدتا در ایاات کبک سرو میشود. 25 دستور العمل مختلف کبکی وجود دارد اما پایه همه دستورات شامل سیب زمینی سرخ کرده، پنیر و شیره غلیظ قهوه ای (عصاره سبزی و گوشت در آمریکا )است.

 

ناپل در ایتالیا، زادگاه پیتزا مدرن است. از قرن 18 میلادی، پیتزا به طور فزاینده ای در تمام نقاط جهان محبوب شد. هم  سرد و هم گرم ، هم با کوهی از مواد و یا حتی بدون چیزی سرو میشود، می توان گفت پیتزا یکی از بهترین اختراع های پنیری در تمام دوران است.

 

اوبادزا یک ظرافت پنیر بایرن است که دو سوم پنیر نرم و یک سوم کره است. این در درجه اول از پنیر سالاد Camembert ساخته شده است که با پاپریکا، آبجو، پیاز، سیر، هویج، گل میخک و کرم و یا پنیر خامه پخته شده است. و با چوب شورهای آلمانی سرو میشوند.

 

در مورد پنیر بیشتر بدانیم :

ارزش غذایی انواع پنیر و تاثیر آن بر روی سلامتی 

پنیر پروسس چیست و چگونه تهیه میشود

6 فراورده لبنی که کمترین لاکتوز را دارند

پنیر خانگی را چگونه درست کنیم 

 

فرم ثبت نظرات