FA EN

KOOSHAN

لبنیات میان وعده آخر شب دیابتی ها


میان وعده آخر شب می تواند برای قشری از افراد مانند دیابتی ها مهم باشد . این امر می تواند به دلیل اثر سوموگی باشد یعنی اگر قندهای خون در هنگام خواب خیلی کم شوند (افت قند خون)، بدن با ترشح هورمون هایی که سطح قند خون را بالا می برند، واکنش نشان می دهد. گاهی اوقات بدن قند خون را بیش از حد بالا می برد و باعث افزایش قند خون در زمان بیدار شدن می شود.
بنابراین خوردن یک میان وعده قبل خواب شبانه می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و در طول شب منجر به کاهش اثر سوموگی شود.
انتخاب میان وعده شبانه با توجه به وزن و واکنش های هر بدن می تواند متفاوت باشد . با توجه به انجمن دیابت آمریکا (ADA)، اضافه وزن یا چاقی خطر عوارض ناشی از دیابت را افزایش می دهد. انواع میان وعده ها قبل از خواب می توانند در یک رژیم متعادل و سالم قرار گیرند.


لبنیات یک میان وعده مناسب برای دیابتی ها


میان وعده مفید میان وعده ای است که سطح بالایی از پروتئین داشته باشد ، چربی موجود در آن چربی سالمی باشد و مقدار کربوهیدرات آن حداقل باشد . غذاهایی با این ترکیب ممکن است به کاهش قند خون در طول شب کمک کند و سطوح قند خون را در صبح کاهش دهند.
غذاهای متشکل از لبنیات شرایط ذکر شده در بالا را بعنوان میان وعده دارا می باشد .
برای مثال پنیر می تواند به عنوان میان وعده آخر شب سطح مورد نیاز پروتئین را تامین کند .
همچنین ADA توصیه می کند که علاوه بر نوشیدن شیر و برخی از پنیر های کم چرب، ماست یکی از سالم ترین انواع لبنیات است. ماست حاوی کلسیم و پروتئین با کیفیت بالا است.
مصرف یک فنجان شیر گرم قبل از خواب علاوه بر اینکه قند خون را در طول شب ثابت نگه می‌دارد، باعث یک خواب راحت هم می‌شود. نوشیدن شیر می‌تواند به پیشگیری از سکته‌های مغزی هم کمک کند. سکته‌ی مغزی یکی از نگرانی‌های افراد دارای دیابت سخت است.


نکته ای که در انتها باید به آن توجه داشته باشیم بهتر است از لبنیات کم چرب را برای میان وعده انتخاب کنیم تا میزان چربی بالای آن مشکلی ایجاد نکند .

بهترین نوع ماست برای افراد دیابتی




 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر