FA EN

KOOSHAN

دلایلی که باعث میشه روغن زرد گاوی را برای ماساژ انتخاب کنید ؟

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • دلایلی که باعث میشه روغن زرد گاوی را برای ماساژ انتخاب کنید ؟


درست است که بارها و بارها در مورد روغن حیوانی صحبت کرده ایم ولی بگذارید برای کسانی که نمی دانند بگوییم روغن حیوانی زرد گاوی چیست ؟

روغن زرد گاوی یک روغن با بیشینه طولانی در آسیا است .روغن زردگاوی ، در اصل کره شفاف شده است – یک مایع طلایی رنگ (در واقع نیمه مایع) که دارای عطر و طعم منحصر به فرد است و طیف وسیعی از کاربردها را دارد – از پخت و پز گرفته تا درمان، در زندگی روزمره ما.

روغن های حیوانی به یک شکل محدود نمی شود. انواع مختلفی از روغن حیوانی وجود دارد که انواع مختلف آن مزایای مربوط به خود را دارد. برخی از این انواع روغن زرد گاوی عبارتند از:

روغن گاوی
روغن گوسفند
روغن بز
روغن بوفالو
در حالی که بیشتر آنها اشتراکاتی در مزایا و کاربردها دارند ، روغنی که از شیر گاو تهیه می شود یکی از رایج ترین روغن های مورد استفاده و مورد مطالعه در بین همتایان خود است. فواید ماساژ روغن گاوی نیز یکی از دلایل مهمی است که چرا ماساژ روغنی در سنت های درمانی آیورودا(طب سنتی در هند ) حتی امروزه نیز نقش مهمی ایفا می کند. در حالی که روغن گیاهی که در حال افزایش است از طریق ترکیب روغن های مختلف ساخته می شود که شامل نارگیل نیز می شود.

یک سوال که اغلب مطرح می شود، این است: "آیا روغن زرد گاوی  برای ماساژ خوب است؟" در حالی که فواید بی شماری برای سلامتی روغن زرد گاوی  به عنوان بخشی از رژیم غذایی ما وجود دارد، روغن زرد گاوی فواید شگفت انگیزی برای پوست و درد نیز دارد.


آیا روغن زرد گاوی برای ماساژ خوب است؟


بر خلاف روغن‌های دیگر که نیاز به نفوذ عمیق به پوست دارند، روغن خالص در واقع ماده‌ای ایده‌آل برای ماساژ دادن خود محسوب می‌شود. ماساژ روغن زرد گاوی برای تقویت و درد زانو یکی از فواید شگفت انگیز آن است

بدن ما تقریباً 60 درصد از آنچه را که روی پوست خود می پوشانیم جذب می کند. جای تعجب نیست که غنای روغن زردگاوی هنگام انجام ماساژ احساس می شود، زیرا بدن ما را تقویت و تغذیه می کند.

خرید روغن حیوانی زرد گاوی پاستوریزه برند کوشان



برخی از مزایای دیگر ماساژ روغن گاوی را در زیر بررسی کنید:
 

فواید ماساژ با روغن حیوانی گاوی


روغن زرد گاوی باعث هیدراتاسیون و پاکسازی می شود


از نوزادان تا پایان عمر، ماساژ روغنی برای نوزادان سطحی از آرامش و راحتی را فراهم می کند که با روغن های دیگر قابل تکرار نیست. سیستم‌های ما را از بیرون تمیز می‌کند و همچنین به هیدراته شدن در سراسر بدن اجازه می‌دهد، و ما را کمتر در معرض بیماری قرار می‌دهد. همچنین به ما کمک می کند تا در صورت و زمانی که بیمار شویم، انرژی از دست رفته را خیلی سریع تر بازیابی کنیم.

مالیدن روغن زرد گاوی روی پاها برای تسکین فوری

ماساژ دادن کف پا با روغن زرد گاوی در کاسه مسی یکی از ترفندهایی بود که در بیمارستان یاد گرفتم. ماساژ روغنی برای سرفه یک درمان شگفت‌انگیز است که برای من شگفت‌انگیز بود. از دیدن سیاه شدن پاهایم شوکه شدم، اما با وجود هوای مسخره گرم و مرطوب، احساس کردم بدنم فورا سرد می شود. به نظر می رسید که این روغن به معنای واقعی کلمه بدن من را از شر سمومی که در سیستم من گرم شده بودند خلاص می کرد و من را از روال معمول و تعادلم دور می کرد.


برای یک ماساژ تسکین دهنده پای آیورودا در شب
عمل استفاده از روغن زرد گاوی به عنوان یک سنت آیورودا(نوعی طب سنتی در هند ) برای داشتن یک ماساژ آرام بخش پا در شب به عنوان "Padabhyanga" نامیده می شود. استفاده از روغن زرد گاوی روی پا در شب فواید زیادی دارد از جمله:

رهایی از استرس و اضطراب
تقویت سلامت پا با جلوگیری از ترک خوردگی و تغذیه پوست
بهبود کیفیت خواب
عملکرد قلب را بهبود می بخشد

 

چرا در آیورودا (طب سنتی هند) از روغن حیوانی استفاده می شود؟


به غیر از ماساژ، فواید بسیار دیگری در طب آیورودا برای روغن حیوانی وجود دارد، مانند:

بافت ها را روان می کند و انعطاف پذیری را افزایش می دهد
به هضم غذا کمک می کند و میکروب های سالم را در روده تقویت می کند
Ojas یا "انرژی زندگی" را تقویت می کند
در حالی که من در مقایسه با سایرین، روغن گاوی را به شدت توصیه می‌کنم، اما به طور کلی روغن های حیوانی فواید مشابهی دارد. اما با استفاده از انواع روغن در طی سال‌ها، هیچ چیز در مورد مصرف در وعده‌های غذایی ما یا به‌عنوان روغن انتخابی برای ماساژ، با روغن خالص گاوی قابل مقایسه نیست.


سوالات متداول:


س. چه اتفاقی می‌افتد هنگامی که روغن را روی ناف خود می‌مالید؟
الف. روغن حیوانی گاوی حاوی فواید بسیاری برای سلامتی دارد و یکی از اجزای آن وجود آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری است و به همین دلیل، استفاده از آن بر روی ناف یا پوست روی شکم به تقویت ناحیه روی آن پوست کمک می کند. و درخشش جدیدی به آن ببخشید.

س. آیا روغن گاوی به بهبودی کمک می کند؟

الف. با نگاهی به شیوه‌های سنتی آیورودا، روغن حیوانی یک جزء ضروری در بسیاری از روش‌های درمانی است. یکی از آنها از طریق Padabhyanga (همچنین به عنوان ماساژ پا شناخته می شود) است. انجام این ماساژ پا در طول شب فواید بسیاری دارد که می تواند به بهبودی فرد کمک کند.


س. آیا می توانم از روغن زرد گاوی روی پوستم استفاده کنم؟


الف. البته! روغن زرد گاوی روی پوست شما معجزه می کند. به طور کلی برای موارد زیر استفاده می شود:

پوست را نرم کنید
آبرسانی به پوست (روغن زرد گاوی به دلیل محتوای غنی از ویتامین A و اسیدهای چرب یک مرطوب کننده طبیعی است. هیدراتاسیونی که ارائه می دهد واقعا طولانی و ماندگار است.)
درخشش طبیعی بدهید (اثر روشن کنندگی یا اثر درخشانی که روغن زرد به آن داده می شود به دلیل وجود آنتی اکسیدان غنی درون آن است که ممکن است به جلوگیری و کاهش آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کند.)
لکه‌های تیره را التیام می‌بخشد (از طریق خواص درمانی آن که به فعال کردن و ساخت کلاژن کمک می‌کند، استفاده مداوم از روغن باعث درخشش جدید و روشن‌تر شدن پوست می‌شود.)
پوست آسیب دیده را اصلاح کنید (مواد مفید موجود در روغن حیوانی می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. این کار را می توان با مصرف و حتی استفاده از آن روی پوست انجام داد.)
مراقب پوست خشک باشید
در زمستان ها یا آب و هوای سخت به عنوان یک مانع محافظ عمل می کند
به عنوان یک مومیایی لب برای لب های ترک خورده عمل می کند (خواص ضروری روغن حیوانی گاوی شامل قابلیت مرطوب کنندگی و آبرسانی آن به دلیل وجود ماده ای به نام فسفولیپید است که یکی از داروهای معروفی است که برای درمان لب های ترک خورده استفاده می شود)
سیاهی دور چشم را درمان کنید
التیام زخم ها (اغلب فقط زخم های جزئی)


س. آیا روغن حیوانی گاوی باعث ریزش مو می شود؟

الف) روغن زرد گاوی یک غذای بسیار مفید با فواید بسیاری برای سلامتی است. استفاده مداوم از روغن روی موهایتان باعث می شود که درخشندگی از دست رفته خود را بازیابند و با التیام فولیکول های آسیب دیده مو، استحکام آن را افزایش می دهد و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند. هنگامی که از روغن زرد برای مو استفاده می شود، ویتامین های ضروری مانند ویتامین A و ویتامین E به نرم شدن موها کمک می کند و سایر اجزای آن مانند آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس به رفع و وز شدن موها کمک می کند در حالی که همچنین از بین بردن تمام سموم و سنگینی

نتیجه:

از روغن زرد گاوی به عنوان یک غذای شگفت انگیز که برای اعمال سلامتی خوب مانند پوست، مو و به طور کلی سلامت استفاده کنید، می توان آن را در نواحی مختلف بدن مانند لب، آرنج، پا، مو، کوتیکول و غیره استفاده کرد و به بهبود آن کمک کرد. پوست در آن ناحیه به طور تصاعدی از طریق خواص مفید آن.

فواید، خواص ، طرز تهیه و مزاج روغن حیوانی (زرد گاوی )+فیلم



یکی از مواردی که قبل از استفاده از روغن زرد گاوی برای پوست و مو، باید اطمینان حاصل کرد که یکی از برندها یا شرکت های معتبر را خریداری کنید و از روغن زرد گاوی استفاده کنید که فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمیایی باشد، زیرا در خلوص روغن حیوانی طبیعی خواص خوب واقعی آن نهفته است. تطبیق پذیری آن چیزی است که این غذا را به یک جزء مفید در کاربردهای مختلف تبدیل می کند.

روغن حیوانی زرد کوشان بهترین انتخاب



 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر