FA EN

KOOSHAN

ماست باعث تقویت سیستم ایمنی میشود

داشتن یک سیستم ایمنی قوی به ما کمک می کند تا در برابر بیماریها مقاوم باشیم . سیستم ایمنی تشکیل شده از یک شبکه ی سلولی، بافت ها و ارگان هایی که با همکاری هم از بدن محافظت می کنند.اگر به هر دلیل سیستم ایمنی ضعیف باشد، بیشتر در معرض عوامل مضر خارجی قرار می گیریم و بیشتر بیمار می شویم.
شاید تا کنون درباره مواد غذایی مختلفی که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند شنیده باشید اما ما در این مطلب میخواهیم در مورد یک ماده غذایی که معمولا همیشه در دسترس است و همواره مهمان سفره های ایرانیان است ، بیشتر بدانیم :

ماست سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند


یکی از فواید ثابت شده ماست تقویت سیستم ایمنی بدن است. طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه کالیفرنیا افرادی که 4 ماه روزی 2 فنجان ماست مصرف ‌کنند، پروتئینی در بدنشان تولید می‌شود که به کمک گلبول‌های سفید خون می‌رود. این پروتئین بهترین وسیله جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی در بدن است.

مصرف ماست به دلیل اینکه در بدن گلبول‌های سفید تولید می‌کند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.


ماست حاوی پروبیوتیک ها است، که به افزایش باکتری های خوب ساکن دستگاه گوارش به منظور دفع میکروب های بیماری‌زا کمک می کند. مصرف روزانه هفت اونس (198 گرم) ماست می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک کند


ماست پروبیوتیک


نتایج تحقیقات فراوان در قاره اروپا و آمریکا نشان داده است که غذاها و یا مکمل‌های پروبیوتیک آثار مثبتی بر سلامت انسان دارند. همچنین آنان عنوان کردند که ماست پروبیوتیک نسبت به ماست معمولی دارای خواص بیشتری است.
تحقیقات محققین ثابت کرده است که مصرف ماست پروبیوتیک از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و با از بین بردن باکتری‌های بیماری‌زا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
ارزش غذایی ماست‌های پروبیوتیک نسبت به ماست‌های معمولی بیشتر است و مصرف این نوع ماست موجب افزایش دفاع ایمنی بدن می‌شود. چرا که باکتری‌های پروبیوتیک مفیدی هستند که در این نوع ماست به وفور یافت می‌شوند.
باکتری‌های پروبیوتیکی که در این نوع ماست وجود دارد می‌تواند حالت اسیدی معده را تحمل کرده و به روده برسد و در روده با باکتری‌های بیماری‌زا مبارزه کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
مصرف ماست پروبیوتیک از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند چرا که این باکتری‌های مفید باکتری‌های مضر روده را از بین برده و محیط مناسبی برای رشد باکتری‌های ایجاد می‌کند. البته همه باکتری‌ها مضر نیستند و گاهی بسیاری دیگر از اعضای خانواده باکتری‌های مضر برای بدن سودمند است.

میزان مصرف روزانه ماست و لبنیات


بر پایه نظرات کارشناسان تغذیه  مصرف روزانه دو تا سه واحد لبنیات را برای دستیابی به سلامت ضروری است البته متخصصین تغذیه اشاره می کنند که افراد لاغر و زنان باردار می‌توانند مصرف روزانه لبنیات را به چهار واحد برسانند.
هر واحد لبنیات شامل یک لیوان شیر یا سه چهارم لیوان ماست یا 45 تا 60 گرم پنیر و یا کمتر از نصف لیوان کشک مایع پاستوریزه است. دو لیوان دوغ غلیظ و یا یک و نیم لیوان بستنی نیز معادل یک واحد لبنیات می‌باشد.

بیشتر بدانیم :


پروبیوتیک ها چه هستند و چه غذاهایی بیشترین پروبیوتیک را دارند
با ارزش غذایی انواع ماست ها آشنا شوید
بهترین نوع ماست برای افراد دیابتی
ماست ، یکی از پرمصرف ترین فراورده های لبنی
 


سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر