FA EN

KOOSHAN

مزاج و طبع روغن حیوانی(زرد) گاوی


تشخیص مزاج باعث می شود که در انتخاب نوع غذا و داروهای گیاهی بیشتر دقت کنیم و غذا ودارویی را انتخاب کنیم که به سلامت ما کمک بیشتری کند.بنابراین هر شخص می‌تواند بر اساس مزاج خود روغن حیوانی مناسب با طبع خود را مصرف کند.
یکی از مواد غذایی که بوفور در انواع خوراک ها استفاده میشود روغن می باشد . روغن ها در هرم غذایی در گروه چربیها قرار میگیرند . چربیها نیز می توانند در طبع غذایی که از آن تهیه میشوند نقش داشته باشند .


روغن زرد گاوی یک روغن خوش طعم با عطر ملایم و بسیار پرخاصیت است که بسیاری از افراد از ان استفاده می کنند . طبع روغن زرد گاوی چیست ؟ و یا بهتر بگوییم روغن زرد گاوی دارای چه مزاجی است ؟

طبع روغن زرد گاوی چیست ؟


مزاج روغن زرد گاوی ، گرم می باشد . بله ،برخلاف شیر و گوشت گاو که سردی هستند، طبع روغن حیوانی گاوی گرم است.
روغن زرد گاوی که طبعی گرم دارد با توجه به خصوصیات مواد غذایی با طبع گرم دارای کالری بالایی است. بیماری هایی از جمله خستگی بیش از حد، اسهال، لرز و درجه حرارت پایین در بدن به دلیل عوامل احتمالی و کم خونی با استفاده از غذاهای طبع گرم مانند روغن زرد گاوی درمان خواهند شد.

تفاوت طبع روغن حیوانی گاوی با روغن حیوانی گوسفندی

طبع روغن حیوانی گاوی و گوسفندی با یکدیگر متفاوت است . روغن حیوای گوسفندی که از شیر و کره گوسفند بدست می آید معمولا عطر تند و تیزی دارد و برخلاف شیر گوسفند که گرم است، روغن حیوانی گوسفندی دارای طبع سرد می باشد .

روغن گاوی که طبع گرم دارد، عطر ملایم تری و قیمت ارزان تری  نسبت به روغن گوسفندی دارد و با مزاج انسان سازگار تر است .

البته می توان با شناخت مزاج خودتان هر یک از روغن های گوسفندی و یا گاوی را انتخاب کنید .

خرید بهترین روغن حیوانی زرد گاوی


ارزش تغذیه ای روغن حیوانی گاوی با توجه به مزاج


به عقیده برخی از افراد غذاهای طبع گرم نسبت به سردیجات دارای ارزش تغذیه ای و انرژی بیشتری هستند اما ذکر این نکته از اهمیت بسیار والایی برخوردار می باشد که موضوع پر انرژی بودن و ارزش تغذیه ای بالای غذاهای طبع گرم کلیت ندارد.
مصرف غذاهای طبع گرم اغلب انرژی و حرارت تولید می کنند و خون که برای بدن مورد نیاز می باشد از غذاهای طبع گرم و تر بوجود می آیند. بر اساس دیدگاه طب سنتی توصیه می شود حرارت نسبی خود را حفظ نمایید و همچنین باید از سرد شدن بدن تا حد قابل توجهی خودداری نمایید
روغن زرد گاوی که دارای مزاج گرم میباشد همانطور که گفته شد انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند و باعث میشود بسیاری از بیماریهایی که به علت سردی بدن دچار شده اید تا حدودی با طبل گرم روغن حیوانی گاوی بهبود یابد.
البته توجا به این نکته مهم می باشد که یکی از روش های اصلی جهت حفظ تعادل مزاج، رعایت خوراکی ها و نوشیدنی ها با توجه به مزاج فرد می باشد. از این رو جهت حفظ مزاج متعادل، سالم و داشتن عملکردهای جسمی و روانی مطلوب توصیه می کنیم ابتدا مزاج خود را شناسایی کرده و در صورتی که غذاهای طبع گرم برای شما مناسب هستند مصرف آن ها مخصوصا روغن حیوانی گاوی را در حد تعادل آغاز نمایید.

بهترین روش های استفاده از روغن حیوانی در آشپزی
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر