FA EN

KOOSHAN

چرا پنیر را با گردو میخوریم


پنیر از لبنیاتی است که بیشترین مصرف را در خانه های ما دارد و مواد غذایی مختلفی را با پنیر می خوریم . ممکن است خیلی از مواد غذایی که با پنیر میخوریم برای سلامتی مفید نباشد .در این مطلب میخواهیم در مورد تاثیر خوردن گردو با پنیر صحبت کنیم ؟

گردو با پنیر خوب است یا نه ؟


ممکن است شنیده باشید که خوردن پنیر به تنهایی در فرهنگ ما ایرانیها هیچ گاه توصیه نشده و اغلب پنیر را با گردو میخورند . مصرف پنیر با گردم می تواند چاق کننده باشد، اما لازم است بدانید بهترین مصلح پنیر که از گذشته تاکنون بیشتر ما عادت به مصرف آن داریم، گردو است البته می‌توان از سبزی‌های معطر، آویشن، نعناع خشک و حتی عسل هم به‌عنوان تعدیل‌کننده طبع انواع پنیر، استفاده کرد.


1.
یکی از دلایل مصرف گردو با پنیر وجود مس در گردو است که عملکرد مغز را به دلایل پیش رو که میخوانید بهبود میبخشد : پنیر، حاوی ماده‌ای به نام تیرامین است که این ماده می‌تواند در صورت عبور از سد خونی مغز وارد مغز شود و کاهش عملکرد ذهنی فرد را در پی داشته باشد. در صورتی که نقصی در عملکرد این آنزیم وجود نداشته باشد و مقادیر پنیری که فرد می‌خورد بیش از ظرفیت خنثی‌سازی این آنزیم نباشد، این آنزیم براحتی می‌تواند از پس مقادیر معمول تیرامین برآید و مانع ورود این ماده به مغز شود.

از آنجا که آنزیم تجزیه کننده تیرامین پنیر برای انجام عمل خود به مس نیاز دارد، بنابراین اگر بتوانیم مقادیر مورد نیاز مس را در اختیارش قرار دهیم می‌توانیم از کارایی بیشتر آن بهره ببریم. این کار را می‌توانیم با خوردن گردو همراه پنیر، انجام دهیم. در واقع از آنجا که گردو حاوی مس است می‌توانیم از این طریق، مس مورد نیاز را تامین کنیم.


2.
یکی دیگر از دلایلی که باعث میشود گردو بهترین انتخاب برای مصرف با پنیر باشد وجود فسفر در گردو است .به این دلیل که پنیر هر دو ماده معدنی کلسیم و فسفر را دارد ولی میزان کلسیم آن بیشتر است و در صورت مصرف بیش از اندازه آن، این تعادل به هم می‌خورد و مقدار کلسیم از فسفر بیشتر می‌شود لذا از فسفر سلولهای مغزی استفاده می شود. گردو تا حدی هم حاوی فسفر است که با مصرف آن می‌توانید به فسفر مورد نیاز خود دست پیدا کنید و این تعادل را به حالت اول باز گردانید. پس این مشکل نیز با مصرف گردو قابل حل است.


3.
از دلایل دیگر مفید بودن مصرف گردو با پنیر میتواند به خاطر خاصیت سودایی پنیر باشد ، طبق نظر متخصصان طب سنتی طبع گردو گرم می باشد و میتواند باعث تعدیل خاصیت سودایی پنیر شود .

 

ارزش غذایی انوع پنیر و تاثیر ان بر روی سلامتی

پنیر کوارک

پنیر ماسکارپونه

پنیر گودا

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر