FA EN

KOOSHAN

چگونه روغن حیوانی را در خانه درست کنیم؟به سبک برند کوشان

با افزایش محبوبیت ترند های سلامت مانند رژیم غذایی کتوژونیک (یک نوع رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که در آن کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست می آورید)، چربی های سالم توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. روغن حیوانی یک نوع چربی است که از کره ذوب شده ساخته می شود. این روغن سرشار از ویتامین های محلول در چربی و اسید های چرب سالم است و با طعم و ارزش غذایی بالا توانسته در رژیم غذایی مردم جایگاه خوبی پیدا کند. 
 

طرز تهیه روغن حیوانی از کره

 
 ابتدا کره را در یک ظرف مناسب بریزید و روی شعله قرار دهید، کره حیوانی به دلیل آنکه مستقیم از دوغ بدست می آید در خود حاوی مقداری دوغ است که در اصل هدف ما جدا کردن دوغ موجود در کره و بدست آوردن روغن خالص است. سپس  یک قاشق چایخوری نمک درون ظرف بریزید و صبر کنید تا کره بکلی از حالت انجماد به حالت مایع درآید حالا کم کم آرد را درون مایع ریخته و به آرامی هم بزنید. با افزدون آرد، دوغ باقیمانده در کره جذب آرد شده و ته نشین می‌شود.سعی کنید محتویات را به طور مدارم و مستمر به هم بزنید تا آرد موجود در آن ته نشین نشود و روغن ته نگیرد. بعد از کمی جوشیدن کره ذوب شده روغن و دوغ از هم جدا می شود و دوغ به زیر و روغن روی آن جمع می شود دقیقا مانند زمانیکه شما میخواهید روغن و آب را با هم مخلوط کنید. در این حالت باید ظرف را تند تر به هم بزنید و کفی که روی روغن جمع می شود را با ملاقه و یا هر وسیله دیگری بردارید. پس از این که کف روی کره به طور کامل از بین رفت، حرارت را کم می کنید تا کره نسوزد و می گذارید تا به آرامی سرد شود. اکنون روغن حیوانی آماده است آن را از یک توری صافی عبور می دهید تا ناخالصی های روغن کاملا گرفته شود و یک روغن صاف و یکدست داشته باشید. 
 

ارزش غذایی روغن حیوانی

 
روغن حیوانی به دلیل ارزش غذایی بالا فواید بسیاری دارد. این روغن علاوه بر چربی زیاد ویتامین های محلول در چربی بسیاری را در خود جای داده است. یک قاشق غذاخوری روغن کره حیوانی تقریبا شامل: 
112 کالری 
0 گرم کربوهیدرات 
0 گرم پروتئین
12.7 گرم چربی
0 گرم فیبر
117 میکروگرم ویتامینA 
0.4 میلی گرم ویتامین E
1.1 میکروگرم ویتامین K
 
بنا به گفته منخصصان تغذیه، استفاده از روغن حیوانی در حد متعادل مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته در صورتی که استفاده از روغن حیوانی به بیش از ۱۰ درصد در روز برسد، مصرف کنندگان این روغن به بیماری‌هایی همچون گرفتگی رگ قلب، افزایش کلسترول و بیماری قلبی مبتلا می‌شوند.
 
خوشبختانه روغن حیوانی (زرد) در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و از جمله مراکز فروش محصولات لبنی کوشان وجود دارد و نیز می توانید آن را طبق دستورالعمل بالا به راحتی در خانه درست کنید. سعی کنید به جای روغن نباتی و روغن های مایع بیرون در دستورالعمل های آشپزی استفاده کنید تا از عطر و طعم قوی و مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر