FA EN

KOOSHAN

چگونه شوری غذا را بگیریم

شما برای تهیه غذا تمامی مواد را خرد می کنید، چاشنی را اضافه می کنید و غذا را به جوش می آورید اما وقتی غذا را می چشید می بینید که غذا خیلی شور شده است! هر آشپزی با دیدن این صحنه خیلی عصبانی می شود چون کل دستورالعمل غذا را بدون هیچ کم و کاست انجام داده  ولی به خاطر ریختن نمک زیاد غذا قابل خوردن نیست و یا طعم و مزه غذا از بین رفته است. در این مقاله سعی کردیم چندین ترفند برای گرفتن شوری غذا معرفی کنیم: 
 

از سیب زمینی استفاده کنید

در سوپ، خورش و یا هر غذای آبکی دیگری می توانید چند تکه سیب زمینی بیندازید چون سیب زمینی خاصیت نمک زدایی دارد و نمک را به سمت خودش جذب می کند. تکه های سیب زمینی را به مدت 15 دقیقه در قابلمه نگه دارید و قبل از سرو آنها را از ظرف خارج کنید. 
 

قسمت شور غذا را بردارید و آن را از صافی عبور دهید

این یک ترفند خوب برای غذاهایی مانند لوبیا، پاستا و برنج است ( در صورتی که غذا پخته یا له نباشد). هنگامی که مواد را با هم مخلوط می کنیم باید به یاد داشته باشیم همه چیز به حالت اول بر می گردد البته اگر غذا آبکی نباشد. 
 

از قسمت شورغذا به عنوان چاشنی استفاده کنید

غذا را دوباره آماده کنید اما این بار ادویه و نمک نریزید. از قسمتی که بیش از حد شور شده به عنوان چاشنی استفاده کنید. بقیه این چاشنی را می توانید دور بیاندازید و یا برای مصارف بعدی داخل یک ظرف در فریزر نگه دارید. حتما یک برچسب بر روی ظرف بگذارید تا همیشه به یاد داشته باشید که آن را به غذای بدون نمک اضافه کنید. 
 

شکر یا سرکه بریزید

مقدار کمی شکر یا سرکه به غذای خود اضافه کنید. شیرینی قند و ترشی سرکه طعم شوری غذا را تا حدودی متعادل می کند اما در استفاده از این مواد مراقب باشید و کم کم آنها را به غذا اضافه کنید.
 اما بیایید واقع بین باشیم! اگر غذا را خیلی شور کرده باشید مثلا به جای نصف قاشق چای خوری نمک، نصف فنجان نمک ریخته اید تنها راه حل در این موقعیت این است که نفس عمیق بکشید، تلفن را بر دارید و غذا سفارش دهید. اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است دو راهکار زیر را به کار ببرید تا غذای شما هیچ وقت شور نشود: 
 

از ابتدا غذا را بچشید

قوطی های مخلوط غذا و سایر غذاهای فرآوری شده سرشار از نمک هستند اما وقتی در خانه غذا درست می کنید تا جایی که امکان دارد زیاد نمک نمی ریزید. بهتر است قبل از رفتن به مرحله بعدی غذا را بچشید مثلا برای درست کردن لازانیا قبل از ریختن مواد بر روی ورقه های لازانیا آنها را بچشید تا اگر خیلی شور بود کل غذا خراب نشود.  
 

به یا داشته باشید که طعم دهنده ها هنگام جوشیدن غلیظ تر می شوند 

زمانی که غذای شما پس از اضافه کردن ادویه  طعم خوبی گرفت از افزودن طعم دهنده های بیشتر خودداری کنید. غذا را قبل از سرو بچشید و اگر چیزی کم بود در آخر اضافه کنید. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر