FA EN

KOOSHAN

10 تا از بهترین غذاهای سنتی امریکا

 
1- پای سیب 
امریکایی ها را معمولا با پای سیب می شناسند چون این دسر خوشمزه جزو رسوم ملی امریکایی ها است. ترکیبی ساده از شکر، کره و سیب خرد شده دسری فوق العاده را تولید می کند که مردم زمان زیادی برای درست کردن آن صرف می کنند. 
 
پای سیب
 
2- همبرگر
هر امریکایی به دنبال این است که کدام رستوران در امریکا بهترین همبرگر کشور را می فروشد و برای پیدا کردن آن تمام فست فود های امریکا را امتحان می کند. اما تنها یک مکان به گفته Library of Congress به عنوان محل تولد همبرگر شناخته شده است: نیو هاون، کانکتیکات که در سال 1900 توسط لوئیس لانچ تاسیس شد و مدیریت آن به عهده ی لوئیس لاسن بود. در حال حاضر نوه ی او، جف لاسن، این رستوران را هدایت می کند که در آن همبرگرهایی از مخلوط پنج نوع گوشت تهیه می کنند و آن را در یک کوره ریخته گری آهنی قرن بیستم می پزند. 
 
همبرگر
 
3- سوپ صدف 
مگر می شود که از بوستون دیدن کنید ولی سوپ صدف نیوانگلند آن را امتحان نکنید. این سوپ در همه جا فروخته می شود و شکل زشت و خمیری و رنگ سفیدی دارد. اما مطمئنا اگر آن را مزه کنید عاشق این غذا می شوید. در این سوپ، صدف به عنوان ماده اصلی، همراه با سیب زمینی و پیاز و مواد دیگر است.
 
4- پیراشکی و ماهی دودی 
این که بخواهیم برای شهر بزرگی مانند نیویورک یک غذای معروف نسبت دهیم بسیار کار خنده داری است. پیراشکی و ماهی دودی غذایی است که در بر روی میز صبحانه رستوران ها در اخر هفته بسیار دیده می شود. پیراشکی از نوع نان بگال است که با ماهی دودی و گاهی پنیر خامه ای ترکیب می شود و طعم بسیار منحصر به فردی دارد. 
 
5- دیپ دیش 
پیتزا در شیکاگو بسیار متفاوت از جاهای دیگر است. پیتزای شیکاگو (دیپ دیش) یک پیتزا با خمیر کلفت است که ابتدا در شیکاگوی آمریکا ساخته شده است.این پیتزا تا قطر حدود هشت سانتی متر ساخته می شود که روی آن را سس گوجه فرنگی و پنیر پیتزا می پوشاند و به دلیل شبهات ظاهری به ان پای می گویند.
 
6- بیسکویت قطره ای و سس گروی  
در امریکا معمولا بیسکویت چند ورقه کلوچه ای است که با باتر میلک و گوشت خوک خورده می شود اما در مکان هایی مانند موناتا که مردم انرژی زیادی را در مزارع اسب صرف می کنند، بیسکویت را معمولا به عنوان صبحانه و همراه با گریوی (سسی که از آمیختن آب گوشت و آرد و ادویه درست می شود) میل می کنند.  
 
7- کباب تگزاسی 
اگر استرالیایی ها آخر هفته را به خوردن کباب اختصاص می دهند، تگزاسی ها با این کار  زندگی می کنند و می میرند.  یکی از شهرهایی که کباب پزها در آن بسیار محبوب هستند تگزاس آمریکا است. در تگزاس رفتن به بازی های فوتبال و دیدن مردمی که بساط باربیکیو و کباب آورده اند بسیار رایج است. 
 
کباب تکزاسی
 
8- ذرت پوست کنده 
به نظر می رسد غذای جنوبی در کل جهان وجود دارد و می تواند لیست کاملی از مرغ و وافل را در بر گیرد. اما غذای جنوبی معروف در امریکا  ذرت پوست کنده همراه با کره و گوشت گاو است و ان را مانند شیر برنج می پزند. این به نظر غذای سنگینی می آید ولی بسیار عالی است. 
 
9- تاکو 
لس آنجلس شهری است که یک یک رستوران تاکو در هر گوشه و کنار خیابان های ان وجود دارد. در این شهر تعداد اسپانیایی زبان ها زیاد است و غذاهای مکزیکی  مثل تاکو  بسیار پر طرافدار اند. 
 
10- شکر گزاری 
مراسم شکر گزاری مربوط به غذا نیست اما به صورت رسمی این مراسم تنها به تعطیلات دوستان و خانواده محدود نمی شود بلکه مربوط به بوقلمون، سس گوجه فرنگی، پای کدو تنبل، فلفل سبز و سبزیجات می باشد. این غذاها گرچه خیلی سالم نیستند اما بسیار خوشمزه و پر طرفدار هستند. 
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر