FA EN

KOOSHAN

10 دلیل که باعث میشود پیتزایتان را قورت دهید



انچه که در این مطلب میخوانید نظرات "چلسی عامر" یک متخصص تغذیه است.
به گفته این متخصص تغذیه، یک تکه پیتزا به طور متوسط 12 گرم پروتئین دارد.
پیتزا می تواند به جذب لیکوپن، یک آنتی اکسیدان موجود در میوه ها و سبزیجات با رنگ روشن کمک کند که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.
همچنین، سبزیجات تازه یکی از سالم ترین رویه های پیتزا هستند.
به گزارش History.com، پیتزا - غذایی محبوب که با خمیر، سس گوجه فرنگی، پنیر و مواد مختلف درست می شود - در اواخر دهه 1700 در ایتالیا شروع شد. از آن زمان، پیتزا مورد علاقه میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته است. تخمین زده می شود که آمریکایی ها 45.1 میلیارد دلار در سال 2018 بر اساس مجله پیتزای پی ام کیو خرج کرده اند.

10 دلیل که چرا پیتزا واقعاً می تواند برای شما مفید باشد

 



پیتزا ممکن است یک غذای دلپذیر به نظر برسد، اما این پای های چرب واقعاً فواید تغذیه ای خاصی را نیز ارائه می دهند. به گفته کارشناسان، در اینجا 10 دلیل وجود دارد که نشان می دهد پیتزا واقعا برای شما مفید است.
 

لایه های روی  پیتزا می توانند به طرز شگفت آوری سالم باشند.


سفارش پیتزای مملو از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی می تواند مواد مغذی زیادی را که فرد در رژیم غذایی روزانه خود به آن نیاز دارد، فراهم کند. چلسی عامر، MS، RDN، CDN، و صاحب Chelsey Amer Nutrition، اشاره می کند که همه چیز در مورد انتخاب هوشمندانه هنگام سفارش برش پیتزای شما است.


عامر می‌گوید: «وقتی به پیتزا فکر می‌کنیم، معمولاً به غذاهای راحت و چرب فکر می‌کنیم. پیتزا می‌تواند یک وعده غذایی متعادل باشد و راه‌های زیادی برای تقویت تغذیه یک تکه معمولی پیتزا وجود دارد. همه برش‌ها به یک اندازه ایجاد نمی‌شوند. برای مثال، یک تکه چرب با پپرونی اضافی یا یک برش پیتزای گوشت ممکن است بهترین انتخاب های شما نباشند."


 

پیتزا می تواند پروتئین زیادی داشته باشد.


بدن از پروتئین برای کمک به عملکرد روزانه بدن استفاده می کند. به گفته عامر، یک تکه پیتزا به طور متوسط حدود 12 گرم پروتئین دارد که بیشتر از پنیر به دست می آید. طبق گفته آکادمی ملی پزشکی، یک بزرگسال باید به ازای هر 20 پوند از وزن بدن خود 7 گرم پروتئین مصرف کند.

عامر می گوید: «پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که به شما کمک می کند سیر و سیر بمانید، به علاوه به عنوان بلوک ساختمانی برای بسیاری از نیازهای بدن. "هرکسی نیازهای پروتئینی متفاوتی دارد. برای اینکه متوجه شوید میزان پروتئین مناسب شماست، پیشنهاد می کنم با یک متخصص تغذیه کار کنید."
 

پیتزا می تواند به جذب لیکوپن - یک آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی - به بدن شما کمک کند.


لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که می تواند در میوه هایی با رنگ روشن مانند توت فرنگی، تمشک و گوجه فرنگی گرد باشد. گوجه فرنگی پایه بیشتر سس های پیتزا است. طبق کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، مردم لیکوپن را برای کمک به کاهش فشار خون و کاهش میزان کلسترول بالا مصرف می کنند.

عامر می‌گوید: «لیکوپن در گوجه‌فرنگی پخته شده راحت‌تر از گوجه‌فرنگی تازه جذب می‌شود. یک قاشق غذاخوری سس پیتزا، مقدار تقریبی در یک برش متوسط، حاوی تقریبا 2000 میکروگرم لیکوپن است. به گفته USDA، این معادل خوردن یک دوم فنجان گوجه فرنگی گیلاسی است.


 

برای داشتن یک پیتزای سالم، آن را ساده نگه دارید.


به بسیاری از منوهای پیتزا نگاهی بیندازید و انواع پیتزا ها را خواهید یافت که فراتر از نان پیتزا، سس و پنیر هستند. برای یک برش مغذی تر و سالم تر ، عامر پیشنهاد می کند به مواد اولیه مانند سس و پنیر بچسبید.

عامر می‌گوید: «پیتزا، به روشی که در ابتدا طراحی شده بود، بسیار ساده است. باید خمیر نان نازک، سس گوجه‌فرنگی فراوان و مقداری پنیر داشته باشد». پیتزا حاوی تعادل همان سه ماده مغذی اصلی است که ما برای ایجاد یک وعده غذایی متعادل و رضایت بخش از جمله کربوهیدرات، پروتئین و چربی به آن نیاز داریم. لایه خمیر کربوهیدرات شماست، پنیر حاوی پروتئین و چربی است.

هر آنچه که باید در مورد پنیر پیتزا بدانید ؟
 

پیتزای دیپ دیش را رها کنید و به جای آن کراست نازک سفارش دهید.


عامر توصیه می‌کند برای یک وعده غذایی متعادل‌تر، از پیتزا با لایه خمیر نازک استفاده کنید. به گفته عامر، یک پیتزا با نان نازک حاوی کالری کمتری نسبت به پیتزای با خمیر غلیظ تر است.

عامر می‌گوید: «با یک پیتزا با خمیر نازک، تعادل بهتری از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی را نسبت به نان ضخیم‌تر می‌خورید».
 

پیتزا یک وعده غذایی متعادل است - حتی برای صبحانه.


به گفته عامر، مهم نیست در چه زمانی از روز پیتزا می خورید، باز هم می تواند یک انتخاب وعده غذایی متعادل باشد. و بله، این شامل صبحانه نیز می شود.

عامر می گوید: زمانی که به دنبال یک صبحانه متعادل هستید، به دنبال ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشید. به علاوه، اگر می‌خواهید یک تکه پیتزا را برای صبحانه بخورید، زیرا واقعاً هوس آن را دارید، می‌توانید بعداً از خوردن یک پیتزای کامل جلوگیری کنید.»

حالا، این بدان معنا نیست که پیتزا مغذی ترین انتخاب است.

عامر می‌گوید: «گزینه‌های مغذی‌تری برای صبحانه وجود دارد، مانند املت سبزیجات با نان تست غلات کامل و یک تکه میوه». با این حال، پروتئین و چربی برای متعادل کردن لایه کربوهیدرات تصفیه شده در یک تکه پیتزا وجود دارد. این بدان معنی است که قند خون شما بالا نمی رود و سپس به همان شکلی که برای مثال با یک کاسه غلات قندی کاهش می یابد، سقوط نمی کند. بلکه شما را برای مدت طولانی تری سیر و راضی می کند."


 

پیتزای تهیه شده از نان گندم سبوس‌دار از مواد مغذی بیشتری برخوردار است.


در برخی از پیتزا فروشی های شیک، ممکن است بین خمیر پیتزا معمولی و خمیر پیتزای گندم کامل یکی را انتخاب کنید. بر اساس مطالعه ای که در ScienceDaily منتشر شده، نان سبوس دار حاوی کربوهیدرات کمتری نسبت به نان سفید است و محتوای فیبر بالاتری دارد که فرد را سریعتر سیر می کند.

عامر می‌گوید: «اگر می‌توانید، نان گندم کامل را انتخاب کنید، زیرا فیبر بیشتری همراه با تکه‌هایتان می‌خورید، به‌علاوه ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی».
 

پیتزا می تواند به شما در حفظ رژیم غذایی کمک کند.


اگر بیشتر روزها غذای سالم می خورید، اشکالی ندارد که از مسیر خود منحرف شوید و هر از چند گاهی یک تکه روغنی پیتزا بخورید. ممکن است فقط به شما کمک کند تا سبک زندگی سالم تری داشته باشید.

عامر می گوید: "به یاد داشته باشید، یک وعده غذایی شما را ناسالم نمی کند یا وزن شما را افزایش نمی دهد. همچنین سلامتی شما را بهبود نمی بخشد یا از بین نمی برد." "یک بخش از سلامتی شما با میانگین غذاهایی که می خورید تعریف می شود. تاکید بر خوردن تکه پیتزای مورد علاقه خود، حتی اگر دوستدار یک تکه گوشت باشد، به سلامتی شما کمک نمی کند."

ارزش غذایی پنیر پیتزا
 

پیتزا می تواند استخوان های شما را قوی تر کند.


طبق گفته موسسه ملی سلامت کودک و رشد انسانی یونیس کندی شرایور، محصولات لبنی مانند پنیر منابع خوبی از کلسیم هستند. بدن از کلسیم برای کمک به حفظ استخوان های قوی و جلوگیری از شروع پوکی استخوان استفاده می کند که می تواند باعث شکننده و ضعیف شدن استخوان ها شود.بهترین پنیر پیتزا را انتخاب کنید.

عامر می‌گوید: «پنیر حاوی پروتئین و چربی است. من معمولاً توصیه می‌کنم از پنیر سبک استفاده کنید زیرا بسیاری از پیتزافروشی‌ها روی این تاپینگ زیاده روی می‌کنند. پنیر همچنین منبع خوبی از کلسیم است که بدن شما برای حفظ استخوان های قوی به آن نیاز دارد.

کلسیم یک ریز مغذی با بیشترین مصرف در بدن


 

پیتزا می تواند به شما در خوردن سبزیجات بیشتر کمک کند.


اگر از خوردن سبزیجات خود در بشقاب خود لذت نمی برید، سعی کنید آنها را بالای پیتزا قرار دهید. وقتی سبزیجات با پنیر، سس و خمیر ترکیب شوند، می توانند جان تازه ای بگیرند. در حالی که عامر خوردن پیتزا برای هر وعده غذایی را توصیه نمی کند، او خاطرنشان می کند که پیتزا می تواند راه خوبی برای خوردن سبزیجات باشد.

عامر می‌گوید: «بهترین مواد برای لایه های پیتزا سبزیجات تازه است، زیرا حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که دارای مزایای سلامتی فراوانی هستند.» من پیشنهاد می‌کنم یک پیتزای پریماورا تهیه کنید، که ترکیبی از سبزیجات تازه است. تنها نکته در انتخاب رویه‌های گیاهی این است که مراقب سبزیجات سرخ شده مانند بادمجان باشید. زیرا میتواند کالری و چربی بیشتری اضافه می‌کند، که برای یک غذا ایده‌آل نیست.."

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر