FA EN

KOOSHAN

5 غذای پر کالری که سالم هم هستند!

 غذا حیرت‌انگیزترین و رنج‌آور‌ترین بخش زندگی ماست. باید غذا بخوریم تا زندگی کنیم؛ در جهان، طعم‌های بسیار زیادی‌اند که می‌‌توان از آنها لذت برد اما مشکل اینجاست که همه‌ی چیزهایی که می‌‌خوریم بهایی دارند که به آن پیوند خورده‌اند؛ نه تنها هزینه‌ی پولی ، بلکه، تعداد کالری غذایی که می‌‌خوریم و وارد بدنمان می‌شود بسیار اهمیت دارد. در این مقاله 5 خوراکی را معرفی می کنیم که هم کالری بالایی دارند و هم برای بدن مفید هستند. 

1- پسته  

آجیل به خاطر چربی بالایی که دارد، مشهور است اما پژوهش ها نشان داده اند که کیفیت چربی مهم است نه کمیت آن. تقریبا 90 درصد چربی های موجود در پسته، چربی های اشباع نشده است که پایین ترین میزان کالری در بین آجیل ها را دارد. چون پسته منبع خوبی از پروتئین و فیبر است، خوردن آن احساس خوبی به شما می دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده اند مصرف 42 گرم پسته در روز همراه با رژیمی از چربی  و کلسترول اشباع شده، خطر ابتلا به  بیماری  های قلبی را کاهش می دهد. 
 
پسته یکی از خوراکی های پر کالری
 
 

2- کشمش 

بسیاری از مردم میوه ی خشک شده را به خاطر ترس از کالری و شکرآن مصرف نمی کنند. کشمش یک انتخاب هوشمندانه برای میان وعده است چون کاملا طبیعی است و هیچ قند اضافه ای ندارد. تحقیقات جدید نشان داده است که کشمش انتخابی فوق العاده برای میان وعده است به ویژه آن هایی که دیابت نوع 2 دارند. همچنین، مصرف منظم کشمش روی انواع کیک و شیرینی تاثیر مثبتی بر روی سطوح گلوکز و فشار خون سیستولیک دارد. فقط در خوردن هیچ چیزی نباید افراط کرد و مصرف 2 قاشق غذا خوری از آن در روز کافی است. 
کشمش
 

3- آرد نارگیل

 آرد نارگیل نسبت به آرد های دیگر کالری بالاتری دارد. ¼ فنجان از آرد نارگیل تقریبا 120 کالری دارد اما همین مقدار 4 گرم پروتئین و 100 گرم فیبر دارد و این باعث می شود که قند خون  به میزان کمتری افزایش یابد. میزان زیادی از پروتئین، فیبر و چربی در این آرد، آن را به یکی از محبوب ترین آرد های بازار تبدیل کرده است. آرد نارگیل گلوتن ندارد،  کربوهیدرات کمی دارد و فقط چند قاشق غذا خوری از آن برای مصرف روزانه کافی است. 
 
آرد نارگیل

4- روغن زیتون

یکی از غذاهای پر کالری که به آن ملکه سلامتی هم می گویند. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو (MUFA) و آنتی اکسیدان است که باعث طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع شده می شود.  به علت خاصیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون، دیواره سرخرگ ها را از گزند رادیکال های آزاد محافظت کرده و چسبیدن LDL را به دیواره سرخرگ ها و همچنین ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. افزودن روغن زیتون به وعده های غذایی به جذب مواد مغذی خاص مانند ویتامین های A  و D  کمک می کند. مصرف یک قاشق غذا خوری در هر وعده غذایی کفایت می کند. 
 
روغن زیتون

5- شکلات تیره

شکلات تیره با حداقل 70% کاکائو، 160 کالری در هر اونس دارد و فلاوونوئید های موجود در هر بسته باعث افزایش سلامتی می شود. این آنتی اکسیدان که در بیشتر میوه‌ها و سبزیجات نیز وجود دارد با بسیاری از بیماری‌ها مقابله می‌کند. تحقیقات نشان می دهند که پروتئین های موجود در شکلات تیره یا تلخ به کاهش سطح فشار خون و بهبود کلسترول کمک می کنند. اما نباید در مصرف آن دچار افراط شوید زیرا این ماده غذایی سرشار از قند و چربی است و مصرف 1 اونس ( 28 گرم) از آن در روز کافی است. 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر