FA EN

KOOSHAN

8 ادویه معروف هندی که در آشپزی روزمره استفاده می شود

 
1- هل 
 
هل
 
 
هل به عنوان یک ادویه معطر و طعم دهنده قوی در گوشت هندی، سبزیجات، چای، شیرینی و درتمامی غذاهای متنوع این کشور استفاده می شود. سعی کنید دانه های هل یا پودر هل را به دستورغذای خود اضافه کنید تا غذایی معطر و خوشبو داشته باشید. 
 
2- فلفل قرمز 
 
فلفل قرمز
 
فلفل قرمز در انواع غذاهای هندی استفاده می شود و به عنوان یک طعم دهنده ی قوی در غذاهای گوشتی و گیاهی کاربرد بسیاری دارد. علاوه بر این فلفل سیاه به عمل گوارش کمک می کند، محرک، اشتها آور و خلط آور است و درتسکین اعصاب بسیار موثر است. 
 
 
3- گشنیز 
 
'گشنیز
 
گشنیز در غذاهای حاوی برنج وهمراه با کاری استفاده می شود. گشنیز یک ادویه متنوع است که هم به صورت خام و هم بو داده شده در دستور غذای هندی دیده می شود. شما نیز می توانید آن را به سس سالسا و یا به عنوان چاشنی در گوشت گاو، مرغ و ماهی اضافه کنید.  
 
4- دارچین 
 
 
دارچین
 
دارچین اغلب برای چای و دسر استفاده می شود و یک گیاه محرک و اشتهاآور است که می تواند هرغذایی را دلچسب و معطر کند. چوب‌‌های دارچین در غذاهای هندی مانند انواع بریانی و انواع کاری‌‌های هندی استفاده می‌‌شود. شما می توانید دارچین را به کیک های شکلاتی و یا بستنی های خود اضافه کنید و از خواص درمانی آن نیز بهره مند شوید. 
 
5- میخک 
 
ادویه هندی میخک
 
میخک گیاهی بسیار کوچک اما با خواص درمانی فراوان است که درعین حال به عنوان یک ادویه شفابخش و خوش عطر در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه برخواص شگفت انگیزآن طعم فوق العاده ای به غذاهایی مانند گوشت، سبزی و برنج می دهد. 
 
6- برگ کاری 
 
برگ کاری از ادویه های هندی
 
برگ های کاری به عنوان یک طعم دهنده قوی در آشپزی هند استفاده می شود و تازگی بی نظیری در هر وعده غذایی ایجاد می کند. برگ های کاری را می توانید با ادویه های مورد علاقه خود مخلوط کرده و آن را به خمیر بیسکویت و یا هر وعده ی غذاهایی خود اضافه کنید.  
 
7- تمبر هندی 
 
تمبر هندی
 
تمبر هندی در سراسر هندوستان به عنوان چاشنی در گوشت، پاستا و بسیاری از غذاها استفاده می شود.  طعم ترش و اسیدی این آلوچه هندی را می توان در بسیاری از غذاهای هندی احساس کرد، البته این آلوچه را در هندوستان به‌ صورت رب، بیشتر استفاده می ‌کنند . تمبر هندی را می توانید به عنوان سس به گوشت هم اضافه کنید تا طعم ترش مزه ای به گوشت دهد، همچنین برای ایجاد یک طعم و مزه منحصر به فرد می توانید آن را به مخلوط نوشیدنی های مرکبات خود اضافه کنید.  
 
8- زردچوبه 
 
زرذچوبه
 
زردچوبه جزو ادویه ها و افزودنی هاییست که در غذاهای هندی و پودرهای کاری به شدت مورد استفاده قرار می گیرد و به خاطر خواص ضد التهابی آن بسیارشناخته شده است. عطروطعم تلخ و رنگ زرد و نارنجی روشن آن در غذاهایی مانند مرغ و سبزیجات آن بسیار غالب است و غذاها را خوش رنگ و بو می کند. 
 

فرم ثبت نظرات