FA EN

KOOSHAN

ادویه جات ، معجزه سلامتی و زیبایی

هزاران سال است که انسان از ادویه جات برای طعم و مزه دارکردن غذاها استفاده می­کند ، بطور کلی ادویه جات به دو دسته ادویه‌های گرم مزاج (دارچین، فلفل سیاه و قرمز، زنجبیل و زردچوبه) و ادویه‌های سرد مزاج (سماق، تخم گشنیز، گرد لیمو و گرد غوره) تقسیم می­شوند . و بهتر است از ادویه های گرم در فصل تابستان و از ادویه های سرد در فصل زمستان بیشتر استفاده شود .

این چاشنی های فوق­العاده علاوه بر موثر بودن در سلامت به زیبایی فرد نیز کمک می­کنند .

همچنین اضافه کردن ادویه­­جات به غدا باعث می­شود کمتر به سمت استفاده از نمک برویم .

متخصصان رژیم غدایی همچنین استفاده از ادویه­جات را برای داشتن احساس سیری بیشتر پیشنهاد می­کنند .

با همه این مزایا تعدادی از پرمصرف ترین ادویه جات را به همراه مختصر فایده و کاربرد آن معرفی می ­کنیم :

زردچوبه منبع غنی از آنتی اکسیدان است که در سلامت پوست، مو و زیبایی افراد نقش مهمی دارد، همچنین به درمان بیماری ام اس کمک می کند.

پودر سیر و پودر دارچین در کاهش چربی خون و درمان فشار خون بالا بسیار اثرگذار بوده؛ سیر منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و به خاطر بهره‌مند بودن از ترکیبات آلیسین به بهبود سرماخوردگی کمک زیادی می‌کند.

فلفل سیاه هضم غذا را آسان‌تر کرده و فلفل چیلی و همچنین پودر چیلی در بسیاری از غذاها استفاده می شودکپسایسین ترکیب شناخته شده در فلفل قرمزهای تند – سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و می تواند به بدن در سوزاندن چربی کمک کند. همچنین ثابت شده است این ادویه باعث کاهش احتمال ابتلا به زخم معده می شود و به بدن در کنترل بهتر LDL کلسترول بد خون کمک می کند.

زیره برطرف کننده نفخ شکم است. انواع زیره سبز و سیاه درد‌های کیسه صفرا را کاهش میدهد 

زعفران ادویه‌ای نشاط آور است و برای افراد افسرده توصیه می‌شود؛ به طور کلی این ادویه در درمان بیماری‌های اعصاب و روان کمک کننده است و ضربان قلب Heart را تنظیم می‌کند.

دارچین یکی از آن طعم دهنده‌‌های قدیمی و دوست‌داشتنی است که در فصل سرما کاربرد زیادی دارد و با برانگیختن سیستم ایمنی بر سرماخوردگی غلبه می‌کند. به علاوه، از تجمع پلاکتی خون  جلوگیری می‌کند، مواد التهابی را مهار می‌کند و موجب تنظیم قند خون می‌شود.علاوه بر آن دارچین در هضم گوشت گوساله و گاو هم کمک کننده است.

زنجفیل را همه به عنوان تسکین دهندهء تهوع می‌شناسند. اما چیزی که شما شاید از آن خبر نداشته باشید خاصیت زنجفیل در تسکین التهاب، مقابله با باکتری‌ها و بهبود گردش خون در بدن است.

·پونه کوهی، آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاه از سیب و پرتقال هم بیشتر است. به علاوه به عفونت‌های ناشی از قارچ‌ها و باکتری‌ها و انگل‌ها هم مقابله می‌کند. این بار که خواستید سس پاستا درست کنید، به پونه کوهی هم فکر کنید.

رزماری یک گیاه خوش‌بو و زیباست که آسم را التیام می‌بخشد و به بهبود هاضمه و گردش خون کمک می‌کند. علاوه‌ بر این، رزماری در مقابل آسیب‌های اکسیداتیو نیز ایجاد مقاومت می‌کند.

آویشن، ترکیباتی مشابه پونه کوهی دارد و یک روش موثر و عالی برای از پا درآوردن بیماری است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آویشن از DNA شما در مقابل آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کنند.

 

 

فرم ثبت نظرات