FA EN

KOOSHAN

اگر نقرس دارید شیر بخورید


اگر نقرس دارید ، هنوز می توانید از یک لیوان شیر خوب و سرد لذت ببرید.
در واقع ، طبق بنیاد آرتروز ، مطالعات نشان می دهد که نوشیدن شیر کم چرب علاوه بر کاهش سطح اسید اوریک و خطر تشدید نقرس ، باعث ترشح اسید اوریک در ادرار می شود.
این در واقع برای همه نوع لبنیات کم چرب صدق می کند ، بنابراین می توانید از یک ماست تازه و منجمد یخ زده نیز لذت ببرید.


محصولات لبنی کم چرب پیشنهادی برای افزودن به رژیم غذایی شما عبارتند از:
شیر کم چرب
ماست کم چرب
پنیر کم چرب
همچنین تعدادی نسخه از پنیرهای کم چرب محبوب نیز در دسترس است ، از جمله:
پنیر خامه ای
موزارلا
پنیر پارمزان
چدار
فتا
هنگام در نظر گرفتن لبنیات بدون چربی ، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید محصول واقعاً حاوی لبنیات است و جایگزین نیست.

همچنین ترکیباتی را که ممکن است بر سایر شرایط تأثیر بگذارد بررسی کنید. به عنوان مثال ، برخی مارک های ماست بدون چربی قند بیشتری دارند. برخی مارک های پنیر بدون چربی سدیم بیشتری دارند.

چرا هنگام نقرس رژیم مهم است؟


پورین یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در بدن شما وجود دارد. همچنین در برخی از غذاها وجود دارد. هنگامی که بدن شما پورین را تجزیه می کند ، اسید اوریک تولید می شود.

اگر اسید اوریک بیش از حد در بدن شما وجود داشته باشد ، می تواند کریستال ایجاد کند. این کریستال ها می توانند باعث درد و التهاب در مفاصل شما شوند. این اختلال متابولیکی به نام نقرس است.

یک راه برای حفظ سطح سالم اسید اوریک در بدن ، محدود کردن یا اجتناب از غذاهایی است که سرشار از پورین هستند.

فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که خطر ابتلا به نقرس یا نقرس را در شما افزایش می دهد ، اما به طور کلی با افزایش سطح اسید اوریک در بدن خطر بروز نقرس ، تورم و التهاب افزایش می یابد.

طبق یک مطالعه 2016 معتبر ، هدف بلند مدت این است که سطح اسید اوریک را به کمتر از 6 میلی گرم در دسی لیتر برسانید (میلی گرم در دسی لیتر ، مقدار یک ماده خاص در مقدار مشخصی از خون).

نگه داشتن سطح اسید اوریک زیر 6.8 میلی گرم در دسی لیتر از میزان اشباع با جلوگیری از تشکیل بلورهای جدید ، احتمال حمله نقرس را کاهش می دهد. همچنین بلورهای موجود را به حل شدن تشویق می کند.
 

غذاهایی که برای نقرس می خورند


اکنون که می دانید لبنیات کم چرب برای نقرس مفید است ، در اینجا برخی دیگر از مواد غذایی وجود دارد که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

پروتئین های گیاهی. نخود فرنگی ، عدس ، لوبیا و توفو از جمله گزینه های پروتئینی هستند که سطح اسید اوریک را افزایش نمی دهند.
قهوه. شواهدی وجود دارد که نوشیدن مقدار متوسط قهوه در روز ، به ویژه قهوه معمولی با کافئین ، می تواند خطر نقرس را کاهش دهد.
مرکبات ویتامین C سطح اسید اوریک را کاهش می دهد. از گزینه هایی که قند کمتری دارند مانند گریپ فروت و پرتقال استفاده کنید.
اب. با هشت لیوان آب 8 اونسی در روز هیدراته بمانید تا اسید اوریک را از سیستم شما دفع کند. طبق بنیاد آرتروز ، در هنگام تشدید شدن میزان مصرف آب خود را دو برابر کنید.

منبع : healthline


سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر