FA EN

KOOSHAN

با انواع قارچ های وحشی آشنا شوید

قارچ های خوراکی شامل گونه‌های قارچی بسیاری می‌شوند که ممکن است به صورت وحشی در طبیعت چیده شده یا پرورش داده شوند و هزاران گونه از آنها در طبیعت وجود دارد. قارچ ها می توانند نرم یا ترد و شکننده باشند و مزه آن ها نیز از ملایم تا آجیلی و خاکی متغیر است. در این مقاله با انواع متفاوت قارچ های وحشی آشنا می شویم:
 
قارچ شیپور سیاه 
این نوع قارچ ها در ابتدا به رنگ قهوه ای تیره و یا خاکستری رنگ هستند اما بعد از برداشت رنگشان به سرعت عوض می شود و سیاه می شوند. قارچ های شیپور سیاه باید قبل از مصرف کاملا پخته شوند. 
 
قارچ شیپور سیاه
 
قارچ قیفی 
قارچ های قیفی همراه با مورالزها یکی از پر مصرف ترین قارچ های ایالات متحده هستند. این قارچ ها هم به صورت کبابی و هم به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده می شود و به طور معمول در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز خود را نمایان می کنند. به طور کلی این قارچ از مناطق مرتفع تا مناطق پست، حتی در حاشیه جاده ها و در سایه زیاد، یافت می شوند. قارچ های قیفی بسیار زیبا بوده و مزه خوبی دارد.
 
قارچ های قیفی
 
قارچ خارپشتی
این نوع از قارچ ها بسیار شبیه قارچ های قیفی هستند و طعم شیرین مشابهی دارند. با قارچ های خارپشتی و مخلوطی از نمک و جعفری خورد شده، می توانیم  یک پیش غذای خوشمزه درست کنیم و یا آن را در پخت و پز و غذاهایی مانند پیتزا استفاده کنیم. 
 
قارچ خارپشتی
 
قارچ یال شیر 
این قارچ ها مانند قارچ های وحشی دیگر در اواخر تابستان و پاییز در کانادا و ایالات متحده رشد می کنند. شیرها با ظاهری بزرگ، سفید و ژولیده بسیار خوش طعم هستند و هنگام پخت حجم شان را از دست می دهند. این قارچ ها به سرعت و با گرمای زیاد پخته می شوند. 
 
قارچ یال شیر
 
قارچ های خرچنگی 
این نامگذای تنها به دلیل رنگ قرمز و شباهتشان به خرچنگ نیست، بلکه طعم و مزه آنها شبیه خرچنگ است. 
 
قارچ خرچنگی
 
قارچ های مرغ جنگل 
این قارچ ها که با عنوان "مرغان جنگل" شناخته می شوند، به سرعت پخته می شوند، طعم و مزه فوق العاده ای دارند و به دلیل بافت نرم آنها به سادگی برای پخت تکه می شوند.
 
قارچ مرغ جنگل
 
قارچ مورال 
قارچ های مورال و قیفی بیشترین گستردگی را در بین قارچ ها دارند که شبیه به قیف های اسفنجی هستند و سایه هایی از رنگهای عاجی تا سیاه تیره دارند. این قارچ ها عطر و طعم بسیار خوبی دارند اما باید به خوبی قبل از پخت شسته شوند؛ زیرا شکل مخروطی و ظاهر اسفنجی این نوع قارچ ها، شستشو را سخت می کند.
 
قارچ مورال
 
قارچ ترومپت پادشاه
ترومپت های پادشاه به راحتی خرد و برش داده می شوند ومخلوط آنها با کره و مقداری نمک هم ترکیب خوبی ایجاد می کند. عطر و طعم ملایم و بافت نرم این قارچ ها در غذاهایی مانند تارت وسوپ فوق العاده است و جزو قارچ های پرورش یافته می باشند. 
 
قارچ ترومپت پادشاه
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات