FA EN

KOOSHAN

با شیر پوستی سالم داشته باشید


همه ما با خواص بي‌نظير شير به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين مواد غذايي موردنياز بدن آشنا هستيم. از ابتداي زندگي شير نقش مهمي در رشد ما دارد. با خوردن شير، پروتئين موردنياز بدن تامين مي‌شود همچنين در رشد استخوان، مو و استحكام دندان نقش اساسي دارد. شير علاوه بر اينها، براي پوست هم فوايد زيادي دارد.
از قرن‌ها پیش انسان‌ها با فواید شیر برای سلامت پوست آشنایی داشته‌اند و شما نیز برای داشتن پوست زیبا به درمان‌های گران قیمت و ماساژ و ... نیازی ندارید. در این مقاله با فواید شیر روی پوست و تاثیر آن در زیبا کردن و درخشان‌تر شدن پوست و روش صحیح استفاده از آن آشنا خواهید شد


شیر برای سلامت پوست


حمام شیر :

شايعه است كه كلئوپاترا براي داشتن پوستي فوق‌العاده نرم، با شير حمام مي‌كرد. قطعا پر كردن وان حمام با شير به دلیل داشتن پوستي صاف و ابريشمي منطقي به‌نظر نمي‌رسد اما مي‌توانيد دریچه وان حمام را ببندید و آن را تا نیمه از آب داغ پر کنید سپس حدود ۴ تا ۱۲ لیتر با توجه به حجم وان یا تشخیص شخصی خود ، شیر داخل آب بریزید. فضایی هم برای بدن خود داخل وان نگه دارید تا این ماده با ارزش سرریز نکند. سپس داخل وان بروید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. این کار را به مدت یک هفته هرروز تکرار کنید، مشاهده خواهید کرد که پوستتان روشن‌تر و درخشان‌تر شده است، کارای که کلئوپاترا ملکه مصر هم انجام می‌داد! فراموش نکنید که حتما بعد از این کار دوش بگیرید چون شیر قرار است روی پوست شما اثر کند نه این که روی آن باقی بماند.

ماسک شیر :


شير سرشار از پروتئين، كلسيم و ويتامين 12B است كه در پيشگيري از بروز عوارض پوستي ازقبيل خشكي، شكنندگي و اگزما نقش مهمي دارد. ماسك‌هاي مختلفی وجود دارند كه با شير درست مي‌شوند و براي پوست صورت بسيار مفيد هستند.
برای پاک کردن پوست میتوانید از این دستور استفاده کنید :
یک یا دو قاشق شیر را با یک قاشق عسل، آب لیمو و جوش شیرین مخلوط کنید و کمی از محتویات یک قرص ویتامین E را به آن اضافه کنید و این مخلوط را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.

 

مطلب مرتبط: ماست پاک کننده طبیعی پوست

استفاده از شیر برای لایه برداری پوست :


ماسك سيب و شير خاصيت لايه‌برداري روي پوست دارد و باعث شفافيت پوست مي‌شود. يك عدد سيب را رنده و با يك ليوان شير مخلوط كنيد و به مدت ۲۰دقيقه روي پوست قرار دهيد.

اسکراپ شیر :


اسکراپ پوست به زدودن سلول های مرده و آلودگی ها از منافذ پوست، برای ایجاد پوستی نرم و لطیف می پردازد .داشتن اسکراپ طبیعی به مراتب بهتر است .
یک پیمانه شیر را با سه قاشق جوی دوسر مخلوط کرده و روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم آبکشی کنید. می‌توانید نصف پیمانه بادام را داخل شیر خیس کنید و یک شب کنار بگذارید سپس صبح روز بعد این خمیر را روی صورت بمالید و پس از خشک شدن بشویید.

درخشندگی پوست با شیر :


پنبه را داخل شیر خیس کرده و روی پوست بکشید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. این کار اثر روشن کننده و درخشان کننده دارد اما نباید این کار را بیش از اندازه انجام داد چون ممکن است اثرات جانبی داشته باشد.

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر