FA EN

KOOSHAN

با غذاهای معروف چینی بیشتر آشنا شوید

غذاهای چینی با تاریخچه ای طولانی، ویژگی های منحصر به فرد، سبک های متعدد و مهارت در پخت غذا، یکی از مهم ترین بخش های فرهنگ چینی است. عطر و طعم، رنگ، محتوا و ظاهر غذاهای سنتی چینی شهرت بسیاری دارند. 
در این مقاله، چند غذای محبوب چینی ها را معرفی می کنیم که در بسیاری از رستوران های بزرگ چین سرو می شود. 
 

گوشت شیرین و ترش (تانگ چو لی جی)

گوشت شیرین و ترش رنگ نارنجی و طعم ترش و شیرین خوشمزه ای دارد. در ابتدا تنها گوشت خوک استفاده می شد اما بعدها در این غذا تغییراتی ایجاد شد. در حال حاضر، گوشت خوک را می توان با مواد دیگری مانند گوشت مرغ، گوشت گاو و دندهای گوشت خوک جایگزین کرد. 
 
گوشت ترش و شیرین چینی
 
خوراک جوجه کونگ پائو
 
خوراک جوجه کونگ پائو با سبک سیچوآن (یکی از استانهای چین) معروف است و هم برای چینی ها و هم خارجی ها غذای شناخته شده ای است. مواد تشکیل دهنده این غذا مرغ کبابی، چیلی خشک و بادام زمینی سرخ شده است. افراد در کشورهای غربی از جوجه مرغ استفاده می کنند، جوجه کباب شده را با ذرت و سبزیجات مخلوط می کنند و سس ترش و شیرین و سیر خرد شده را به آن اضافه می کنند. 
 
خوراک جوجه کونگ پائو
 
ماپو توفو
 
ماپو توفو یکی از معروف ترین غذاهای استان سیچوآن با تاریخچه ای بیش از 100 سال است. ماپوتوفو طعم تند و گرمی دارد و پودر فلفل در آن به کار رفته و معمولا در آشپزی سیچوان استفاده می شود. 
تافو شیری با گوشت گاو قرمز سرخ شده و پیاز سبز خرد شده پر شده است و طعم واقعا خوشمزه ای دارد. 
 
مایو تافو
 
وانتان
 
 از زمان سلسله تانگ یعنی 907 تا 618 سال قبل از میلاد، وانتان به عنوان یکی از غذاهای معمول مردم چین در فصل زمستان به حساب می آید. رایج ترین شکل وانتان یک مثلث ساده است و شبیه تورتلینی ایتالیایی است. وانتان معمولا داخل سوپ به جوش می آید و گاهی اوقات هم سرخ می شود. داخل وانتان معمولا گوشت گوساله یا میگو استفاده می کنند. 
 
وانتان مثلثی شکل
 

دامپلینگ

دامپلینگ یک غذای سنتی با سابقه طولانی بیش از 1800 سال است که به طور گسترده در شمال چین استفاده می شود. دامپلینگ شامل گوشت چرخ شده و سبزیجات خرد شده داخل تکه نازک خمیری است. گوشت های متنوعی داخل دامپینگ قرار می گیرند که شامل گوشت خوک، میگوی کبابی، جوجه، گوشت گاو و سبزیجات است و آنها را می توان جوشاند، بخار پز یا سرخ کرد ولی بهتر است ابتدا آنها را بپزید و بعد سرخ کنید. این غذا در شب سال نو چینی سرو می شود. 
 
دامپلینگ
 

چو مین

تلفظ کانتونی از کاراکترهای چینی که به معنی رشته فرنگی سرخ شده است. به طور کلی، این غذا شامل رشته فرنگی، گوشت ( مرغ، گاو، میگو و یا خوک)، پیاز و کرفس می باشد. برای درست کردن چومین، باید رشته فرنگی برای مدتی جوش بیاید، پس از آن که سرد شد به مرحله پخت می رسد. 
 
چومین

اردک پخته شده پکینگ

پکینگ داک یا اردک چینی یکی از غذاهای معروف پکن است که از شهرت جهانی برخوردار است و به عنوان یکی از غذاهای ملی چین شناخته می شود. پکینگ داک با پوست نازک و تردش شناخته شده و معمولا با پنکیک، سس لوبیای شیرین یا سویا با سیر خرد شده سرو می شود. این غذا، یکی از غذاهای خوشمزه در بجینگ چین است. 
 
پکینگ داک
 

اسپرینگ رولز

اسپرینگ رولز یک مجموعه کم عمق کانتونی به شکل استوانه است. داخل اسپزینگ رولز را با سبزیجات و گوشت پر می کنند و طعم شیرین و لذیذی دارد. پس از این که داخل ورقه با مواد پر شد در مرحله بعدی آن را سرخ می کنند تا زمانی که رولها رنگ زرد طلایی به خود گیرند. اسپرینگ رولز یک غذای مشهور در استان های جیانگ سی، جیانگ سو، شانگهای، فوجیان، گوانگژو، شنژن و هنگ کنگ است. 
 
اسپرینگ رولز
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر