FA EN

KOOSHAN

با فرهنگ غذایی در تایلند بیشتر آشنا شوید

غذاهای تایلندی در دنیا جزو بهترین غذاها هستند اما بیشتر مردم درباره آنها چیزی نمی دانند. در این مقاله با مواردی از فرهنگ غذایی در تایلند بیشتر آشنا می شوید که در هنگام سفر به تایلند با آن برخورد می کنید:   

بیشتر غذاها پخته نمی شود

در آشپزخانه های تایلندی به ندرت یک اجاق پیدا می شود. در تایلند بیشتر غذاها سرخ شده و یا کبابی هستند. اگر شما دنبال غذاهای خوشمزه و پخته شده ی سرشار از کربوهیدرات هستید باید زیاد جستجو کنید و تقریبا پول بیشتری خرج نمایید.
سرخ کردن غذاهای تایلندی

ارزان بودن

غذاهای تایلندی نه تننها بسیار خوشمزه هستند بلکه ارزان هم هستند. بسته به جایی که هر کس در آن غذا می خورد مبلغی حدود 35 بات (واحد پول تایلند) برای یک وعده بزرگ غذای تایلندی باید پرداخت شود. غذاهایی مانند نودل ارزانتر هستند و غذاهایی که نودل و رشته فرنگی ندارند معمولا همراه با برنج سرو می شوند. صرف نظر از آنچه که بازدید کنندگان می خورند اغلب آنها راضی هستند. 

هر منطقه غذای خاص خود را دارد

کسانی که به تایلند سفر می کنند ممکن است غذای مخصوصی را پیدا کنند که دوست داشته باشند اما افسوس که جفرافیا بسیار بی رحم است. اغلب غذاهایی که در شمال تایلند وجود دارد در جنوب نیست و بر عکس. در تایلند هر منطقه غذای خاص خود را دارد مثلا غذایی مانند کائینگ هانگلی (gaeng hanglay) یکی از غذاهای محبوب شمال تایلند است که در جنوب این کشور وجود ندارد. 

تاثیر چین

غذاهای تایلندی واقعا منحصر به فرد هستند اما به تنهایی مسیر خود را پیدا نکردند. تقریبا 2000 سال پیش بسیاری از مهاجران چینی وارد تایلند شدند و آشپزی چینی را با خود به ارمغان آوردند. از سس سویا تا برنج بیشتر غذاها از چین آمده است و البته مردم تایلند این غذاها را مطابق با سنت ها و سلایق خود تغییر داده اند. 

تقریبا همه غذاها شکر دارد

بازدید کنندگان با نگاه کرده به غذایی که در حال آماده شدن است، می بینند که یک یا دو قاشق غذاخوری شکر به بیشتر غذاهای تایلندی افزوده می شود. در حقیقت این بسیار رایج است و تقریبا در همه غذاها از پد تایلندی گرفته تا سالاد پاپایای سبز شکر وجود دارد. در کل غذاهای تایلندی تمامی طعم ها را مانند شوری، ترشی، تندی و البته شیرینی را با هم ترکیب می کند. 

استفاده از یک قاشق غذا خوری

این یکی از مواردی است که در آداب غذاخوردن تایلندی ها وجود دارد. مردم تایلند معمولا از چنگال استفاده نمی کنند به جز مواردی که لازم باشد تا غذا را بر روی قاشق بگذارند. قاشق های چوبی تنها برای خوردن نودل استفاده می شود. 
غذای تایلندی همراه با قاشق و چنگال

همه غذاها تند نیستند

بسیاری از گردشگران به سرزمین لبخند می آیند تا به سمت غذاهای تند حمله کنند. با وجود این که بسیاری از غذاهای تایلندی طعم تندی دارند اما غذاهایی وجود دارد که اصلا تند نیستند.

صبحانه، ناهار و شام

تایلندی ها در هر زمان ار روز هر چیزی که بخواهند را می خورند. وقتی صحبت از غذا می آید آنها دیگر به صبحانه و ناهار و شام نگاه نمی کنند و برای آنها هیچ فرقی نمی کند چه زمانی است. غذاهایی وجود دارد که در صبح محبوبیت یسشتری دارند اما در کل تمامی غذاهای تایلندی در تمام طول روز سرو می شود. 

طعم آنها شبیه غذاهای تایلندی در غرب نیست

بسیاری از بازدید کنندگان بر این باورند که درک درستی از غذاهای تایلندی دارند. با وجود این که غذاهای تایلندی در غرب بسیار خوشمزه اند اما شبیه غذاهای محلی در جنوب شرق آسیا نیستند و طعم متفاوتی دارند.
 
 
 
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر