FA EN

KOOSHAN

باورهای غذایی نادرست درمورد کرونا ویروس


تغدیه درست و سالم یکی از رموز سلامتی است ، داشتن باید ها و نباید های غذایی کمک می کند کمتر دچار بیماری شویم و به مکمل ها و یا داروها نیاز داشته باشیم .
در مورد کرونا و باید ها و نباید های تغذیه ای در این دوران مطالب زیادی منتشر شده است ما در این مطلب می خواهیم به باورهای نادرست غذایی در مورد کرونا بپردازیم .تصورات غلط در مورد کرونا ویروس رایج شده است و عده ای به اشتباه دستورات غذایی غیر معتبر را برای پیشگیری یا درمان کررونا استفاده می کنندبا ما همراه باشید .


باور اشتباه : در دوران کرونا گوشت قرمز مصرف نکنید


یکی از تصورات غلط در در این روزها این است که باید مصرف گوشت را به طور کامل ممنوع کرد، زیرا این ویروس از حیوانات به مردم سرایت می کند.  آنچه مردم باید بدانند این است که تاکنون این فرضیه ثابت نشده و خوردن غذاهای غیر گیاهی کاملاً بی خطر است. تنها نکته ای که باید مراقبت آن باشید این است که گوشت کاملاً پخته شده باشد و نباید خام باشد و این بهترین راه برای جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری از طریق گوشت حیوانات است.


باور اشتباه : نباید غذاهای دریایی مانند گوشت ماهی را خورد ؟


کرونا از ووهان چین شروع شد و جایی که مردم هر روزه به خرید انواع گوشت از جمله ماهی و میگو و غیره می‌پردازند. بنابراین باوری غلط شایع شد که مصرف غذاهای دریایی باعث ابتلا به‌ کرونا می شود ولی تا به حال چنین فرضیه ای ثابت نشده است.
غذا‌های دریایی، چون ماهی منبع امگا ۳ هستند و اتفاقا این روز‌ها  بر دریافت منابع کافی امگا ۳ تأکید میشود. دریافت منابع غذایی این اسید چرب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ بنابراین خوردن ماهی دو بار در هفته را توصیه می‌کنیم.
منابع غذایی دریایی، چون ماهی علاوه بر امگا ۳، منبع سلنیوم هم هستند و سلنیوم یک ماده آنتی اکسیدانی است که برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بسیار کمک کننده است.


باور اشتباه : مصرف شیر و لبنیات را باید قطع کرد ؟


برخی تصور می کنند شیر سردی است و نباید در روزهای کرونایی مصرف شود، اما مصرف نکردن شیر خطر ابتلا به بیماری را بالاتر می برد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد لاکتوفرین موجود در شیر در پاسخ ایمنی میزبان در برابر حمله شدید سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس با افزایش فعالیت لنفوسیت‌ها نقش دارد.
دکر این نکته خالی از لطف نیست که شعار وزارت بهداشت ایران در روز جهانی شیر سال 2020 " شیر سالم بنوش؛ با کرونا بجنگ " بوده  است .
 

باور اشتباه : برای درمان کرونا سیر مصرف کنیم ؟


ترکیب ارگانوسولفور و خاصیت ضد میکروبی سیر بدون شک استثنایی است و می تواند در مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان کمک کند. با این وجود، هنوز هیچ مدرکی مبنی بر کمک سیر در درمان بیماری کرونا وجود ندارد.
یک بخشی از سیر برای درمان و بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.مصرف مداوم سیر تا 63 درصد از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند و عفونت های گوارشی را درمان می کند ، اما مواردی هم وجود دارد که مصرف سیر مجاز نیست.
سیر برای دستگاه گوارش سنگین است، بنابر این اگر شما دستگاه گوارش حساسی دارید، سیر مصرف نکنید.
مصرف سیر تاثیر دارو روی بدن را کاهش می دهد. بیشتر داروها مخصوصا داروهای کبد و جلوگیری از بارداری، اگر با سیر مصرف شوند تاثیر بر عکس روی بدن می گذارند.
 

باور اشتباه : نوشیدن الکل به شما کمک می کند ؟


نوشیدن الکل شما را در برابر COVID-19 محافظت نمی کند و می تواند خطرناک باشد
در دوران همه‌گیر شدن ویروس کرونا، مصرف الکل می‌تواند آسیب پذیری بدن را افزایش دهد و باعث پدیدار شدن رفتارهای پرخطر شود؛ سلامت روان را مختل کند و باعث افزایش خشونت‌ها گردد

باور اشتباه : اضافه کردن فلفل به غذا به درمان کرونا کمک می کند ؟


افزودن فلفل به سوپ یا وعده های غذایی دیگر از کرونا COVID-19 جلوگیری یا آن را  درمان نمی کند
فلفل های موجود در غذا، اگرچه بسیار خوشمزه هستند ، اما نمی توانند از COVID-19 جلوگیری یا آن را درمان کنند. بهترین راه برای محافظت از خود در برابر کرونا ویروس جدید این است که حداقل 1 متر از دیگران دور بمانید و مرتباً و به راحتی دست خود را بشویید. همچنین برای حفظ سلامت عمومی شما مفید است که یک رژیم متعادل داشته باشید ، به خوبی هیدراته بمانید ، مرتباً ورزش کنید و بخوابید.

مطالب مرتبط : ماست باعث تقویت سیستم ایمنی میشود

شکر سیستم ایمنی تان را ضعیف می کند

پروبیوتیک ها بر سلامت مغز تاثیر می گذارند

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر