FA EN

KOOSHAN

با خوردن ماست سوزش و ورم معده را کاهش دهید .


 بسیاری از مشکلات بوجود آمده برای سیستم بدن ،مصرف نادرست مواد غذایی است . از طرف دیگر با مصرف مواد غذایی درست و در زمان مناسب می توان از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد یا باعث بهبود آنها شد .
مطمینا تا کنون با ورم معده مواجه شده اید و البته امیدوارم که تا کنون سوزش معده را تجربه نکرده باشید . می خواهم به شما عرض کنم اگر بیماری شما پیشرفت زیادی نداشته و گاهی اوقات در اثر تغذیه یا فعالیت نادرست دچار سوزش معده یا ورم معده شده اید می توانید با مصرف یک ماده غذایی چون ماست تا حدودی ان را بهبود بخشید .

ماست و ورم معده


یک متخصص گوارش چنین می گوید: زمانی که فرد دچار معده درد و سوء هاضمه می‌شود بهتر است غذاهایی بخورد که باکتری‌های سالم موجود در دستگاه گوارش افزایش یابد و در این زمینه، کلم و ماست بسیار مفید هستند.
در یک گرم ماست، حداقل ۱۰ میلیون باکتری وجود دارد.


دو نمونه از باکتری های مفید موجود در ماست عبارتند از :
استرپتُکُکوس ترموفیلوس
لاکتوباسیلوس بولگاریکوس.


توجه داشته باشید که ماست یک ماده خوراکی قابل هضم است. باکتری‌های خوب موجود در ماست باعث هضم غذا شده و هضم گوارش را بهبود می‌بخشد. با یک بار مصرف ماست، این باکتری‌های زنده در رودۀ ما حضور پیدا می‌کنند و در آنجا فعالیت‌های تخمیرشان ادامه پیدا می‌کنند که این فعالیت‌ها به هضم غذا کمک می‌کنند. برای حاصل شدن محصولی به نام ماست، حضور این دو نوع باکتری ضروری است.


به مرور زمان که سن افزایش پیدا می کند میزان آنزیمی که در معده برای هضم قند شیر وجود دارد کاهش می یابد در نتیجه مصرف شیر برای بزرگسالان برخی مشکلات نظیر دردهای شکمی، گاز، نفخ و حتی اسهال بهمراه خواهد داشت . ماست‌های پروبیوتیک قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌دهند.بنابراین از تشکیل گاز در دستگاه گوارش جلوگیری می‌شود و ایجاد نفخ و سر و صدا به حداقل می‌رسد.


میزان لاکتوز در فراورده های لبنی متفاوت است و سطح آن در هر یک بالا و پایین تر ممکن است باشد .میزان لاکتوز موجود در ماست نسبت به شیر کمتر است . میزان لاکتوز در ماست ساده و کم چرب، 240 میلی لیتری  حدود    5 گرم است که در مقایسه با شیر، کم چرب، 240 میلی لیتری  که  11 گرم میباشد ، تقریبا نصف است .ماست یکی از پر مصرف ترین فراورده لبنی است.


افراد پس از هفت سال نخست زندگی، باید اصول تغذیه‌ای را به درستی رعایت و از درهم‌خوری و پُرخوری پرهیز کنند، از جمله اصول تغذیه‌ای صحیح می‌توان به آهسته غذا خوردن و خوب جویدن غذا اشاره کرد، اگر ما هر لقمه از غذا را حدود ۲۴ تا ۲۶ بار بجویم، بزاق دهان به اندازه کافی ترشح می‌شود، بزاق دهان حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم بهتر غذا و تسهیل کار معده کمک می‌کند، خوب جویدن غذا علاوه بر کمک به هضم بهتر غذا از نوشیدن مایعات مانند آب همراه غذا و پُرخوری افراد جلوگیری می‌کند، زیرا خوب جویدن غذا نقشی موثر در انتقال سریع پیام احساس سیری به مغز دارد.


نکته جالب که در مورد بانوان باردار باید اشاره کرد این است که معمولا بانوان باردار در طول بارداری با ورم معده یا سوزش معده به دلیل تغییر آنزیم ها و برخی مسائل دیگر روبرو هستند خوردن یک لیوان ماست نیم ساعت قبل از غذا بسیار به کاهش این سوزش و ورم معده در آنها کمک می کند.


به خاطر داشته باشید که در اینجا منظور ما ماست‌های شیرین شده و دارای خامه نیست. انواع ماست کم چرب یا بدون چربی منجر به کاهش فشار در اسنفکتر تحتانی مری و بالا رفتن سرعت هضم غذا می‌شود.

ارزش غذایی انواع ماست


توجه : یکی از نکاتی که باید هنگام تغذیه به آن توجه کرد این موضوع است که گذشتگان چگونه آن ها را مصرف میکردند . زندگی امروز و درگیر شدن در دنیای مدرن عادت های غذای اشتباهی را رواج داده است . باید بدانیم که بهترین نحوه مصرف و خوردن ماست های مورد تایید نیز چگونه است و در گذشته، چگونه آن را مصرف می کردند.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر