FA EN

KOOSHAN

در مورد تخم بلدرچین بیشتر بدانیم ؛ خواص و موارد احتیاطی

استفاده از تخم بلدرچین در پخت و پز به عنوان یک جایگزین کوچک و زیبا برای تخم مرغ ، به سرعت در حال رشد است.
طعم آنها مانند تخم مرغ مرغ است اما به طور معمول فقط یک سوم یک تخم مرغ هستند. آنها دارای پوسته هایی به رنگ کرم با لکه های قهوه ای و زرده های پررنگی هستند.
نسسبت به اندازه¬شان پر از مواد مغذی هستند ، اما در مصرف آنها احتیاط هایی وجود دارد ، خصوصاً اگر باردار هستید یا حساسیت به تخم مرغ دارید.
این مقاله ، همه آنچه شما باید در مورد تخم بلدرچین بدانید را بررسی می کند.


خواص تغذیه ای تخم بلدرچین


تخم بلدرچین کوچک است ، بنابراین سه تا چهار عدد از آنها تقریباً برابر با اندازه یک تخم مرغ است.
یک تخم بلدرچین (9 گرم) حاوی :
    کالری: 14
    پروتئین: 1 گرم
    چربی: 1 گرم
    کربوهیدرات: 0 گرم
    فیبر: 0 گرم
    کولین: 4٪ از ارزش روزانه (DV)
    ریبوفلاوین: 6٪ DV
    فولات: 2٪ DV
    پانتوتنیک اسید: 3٪ DV
    ویتامین A : 2 % از DV
    ویتامین B12 : 6 ٪ از DV
    آهن: 2٪ DV
    فسفر: 2٪ DV
    سلنیوم: 5٪ DV
به دلیل کوچک بودن این تخم ها به طرز شگفت آور غنی از مواد مغذی هستند.
یک تخم بلدرچین  به تنهایی مقدار قابل توجهی از ویتامین B12 ، سلنیوم ، ریبوفلاوین و نیازهای کولین را به همراه مقداری آهن به شما ارائه می دهد - همه در یک وعده غذایی که حاوی تنها 14 کالری است.
سلنیوم و ریبوفلاوین مواد مغذی مهمی هستند که به بدن شما کمک می کنند آنچه را که می خورید ، تجزیه کند و آن را به انرژی تبدیل کند. سلنیوم همچنین به اطمینان از عملکرد سالم تیروئید کمک می کند .
در همین حال ، ویتامین B12 و آهن عملکرد سیستم عصبی سالم را بهبود بخشیده و به حفظ سطح انرژی بهینه از طریق نقش آنها در تشکیل گلبولهای قرمز کمک می کنند .

علاوه بر این ، کولین برای کمک به بدن شما در ساخت استیل کولین ، یک انتقال دهنده عصبی است که از سیستم عصبی شما به عضلات شما ارسال می کند بسیار مهم است.


فواید تخم بلدرچین


تخم بلدرچین سرشار از مواد مغذی و پر از آنتی اکسیدان های سلامتی است که ممکن است به معکوس آسیب سلولی کمک کرده و علائم آلرژی را درمان کند .
یک مطالعه 7 روزه در 77 نفر مبتلا به رینیت آلرژیک نشان داد علائمی مانند عطسه ، احتقان و آبریزش بینی در طی 1 ساعت پس از مصرف آنتی اکسیدان موجود در تخم بلدرچین بهبود یافته است. با این حال ، هنوز مشخص نیست که ترکیبات تخم مرغ به تنهایی مسئول چنین بهبودی بوده اند.
به علاوه ، یک مطالعه که بر روی موش انجام شد،نشان داد که زرده تخم بلدرچین باعث کاهش علائم مری مایع ائوزینوفیلیک ، یک بیماری التهابی شدید ناشی از آلرژی های غذایی می شود .
تخم بلدرچین همچنین به عنوان یک درمان احتمالی برای عفونت سالمونلا مورد بررسی قرار می گیرد ، زیرا تخم مرغ حاوی آنتی بادی های ضد سالمونلا بی نظیری است.
اگرچه این یافته ها امیدوار کننده است ، اما تحقیقات بیشتری در انسان لازم است.


اقدامات احتیاطی

بیشتر تخم های بلدرچین غیرقابل استفاده هستند ، به این معنی که برای از بین بردن باکتری های مضر که ممکن است در پوسته باشند ، بخوبی پخته نشده اند.
به همین دلیل ، زنان باردار و افرادی که دارای سیستم ایمنی در معرض خطری هستند ، باید از تخم بلدرچین پرهیز کنند و یا اطمینان حاصل کنند که قبل از خوردن آنها کاملاً پخته شده¬اند.
علاوه بر این ، اگر به تخم مرغ مرغ حساسیت دارید ، ممکن است به تخم بلدرچین نیز حساسیت داشته باشید. اگر می خواهید آلرژی  خود را در مورد تخم بلدرچین آزمایش کنید ، باید با احتیاط شدید عمل کنید و فقط این کار را زیر نظر پزشک انجام دهید (منبع
همچنین ممکن است به تخم بلدرچین حساسیت داشته باشید حتی اگر حساسیت به تخم مرغ ندارید. اگر نگرانی دارید ، باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در مورد آنها صحبت کنید

مقایسه تخم بلدرچین با تخم مرغ


تخم بلدرچین از نظر اندازه تقریباً کوچکتر از تخم مرغ است.
با این حال ، باتوجه به اندازه ، تخم بلدرچین زرده های زیادی دارد. از آنجا که بسیاری از مواد مغذی موجود در تخم مرغ در زرده وجود دارد ، برخی از افراد ادعا می کنند تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از ماده مغذی بیشتری یرخورداراست ، به این معنی که در مقایسه با وزن ، مواد مغذی بیشتری دارند.
در این جدول مقادیر مواد مغذی انتخابی به ترتیب در 3.5 اونس (100 گرم) بلدرچین و تخم مرغ مقایسه شده است


 
در حالی که در مقادیر برخی مواد مغذی دیگر اختلافات جزئی وجود دارد ، اما مهمترین تفاوت ها در مواد مغذی ذکر شده در جدول بالا مشاهده می شود.
تخم بلدرچین دارای کالری ، پروتئین و چربی بیشتر ، دو برابر آهن و ریبوفلاوین و حدوداً یک سوم ویتامین B12 بیشتر از تخم مرغ است. از طرف دیگر تخم مرغ حاوی کولین بیشتری است.
یافتن تخم بلدرچین نیز دشوارتر و گرانتر است. اگر می خواهید از آنها به عنوان منبع پروتئین استفاده کنید - به دلیل اندازه آنها ، به تعداد بیشتری از آنها احتیاج خواهید داشت - بنابراین هزینه بیشتری صرف میکنید.
تخم بلدرچین سالم است ، اما از نظر تغذیه ای به انداره تخم مرغ مرغوب نیست. این انتخاب به شما بستگی دارد که شما آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


موارد استفاده و نحوه تهیه آنها


تخم بلدرچین را می توان در بسیاری از روش های مشابه با تخم مرغ تهیه کرد ، اگرچه زمان پخت و پز به دلیل کوچکتر بودن آنها به طور قابل توجهی کوتاه تر است.
در ژاپن تخم بلدرچین به عنوان ظرافتی در آشپزی  درنظر گرفته می شود و در اغلب سوشی ها از آن استفاده می شود. سایر کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و اندونزی مرتباً از تخم بلدرچین به عنوان میان وعده یا همراه با غذاهای دیگر استفاده می کنند.
در کشورهای آمریکای جنوبی تخم مرغ به عنوان برترین مواد غذایی مانند هات داگ و همبرگر استفاده می شود.
یك راه آسان برای امتحان كردن این تخم ، جوشاندن آنها به طور کامل است. می توان آنها را به عنوان میان وعده میل کرد ، به سالادها اضافه کرد یا برای یک غذای بی نظیر سالاد تخم مرغ خرد کرد.

تخم بلدرچین جوشانده را می توان به مدت 3-5 روز در یخچال نگهداری کرد.


خط آخر
تخم بلدرچین یک جایگزین غیر منتظره برای تخم مرغ است.
آنها بسیار ریز هستند اما مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.
با این حال ، آنها گرانتر از تخم مرغ هستند. همچنین ، اکثر این تخم ها غیرقانونی هستند ، بنابراین زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدنشاندر معرض خطر است ، باید فقط در صورت پخته شدن کامل آنها را بخورند.
تخم بلدرچین روشی سالم و خوشمزه برای ترکیب منابع پروتئین در رژیم غذایی شماست.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان 


منبع : healthline
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر