FA EN

KOOSHAN

ترفند هایی برای خوشمزه کردن غذا

همه کدبانوها و علاقه مندان به آشپزی معمولا روش های زیادی برای بهتر کردن طعم غذا ها دارند و یا بدنبال آن هستند .ما در این مطلب سعی کرده ایم چند روش راحت ، سریع و بسیار قابل استفاده را جمع آوری کنیم که به بهبود کیفیت طعم غذای شما کمک خواهد کرد ، با ما همراه باشید :

غذاهای خود را با طعم دهنده های طبیعی خوشمزه کنید


 در خانه همه ما ایرانیها معمولا طعم دهنده های طبیعی مانند زعفران ، آویشن ، نعنا ، زنجبیل و ... وجود دارد . که معمولا در دستورات طبخ نیز به آنها اشاره شده است . بهتر است این طعم دهنده ها را در مراحل پایانی پخت به غذا اضافه کنید تا عطر و طعم آنها از بین نرود .

وانیل را برای طعم بیشتر برای دسرها و شیرینی ها استفاده کنید


وانیل میوه گیاهی است به نام وانیل. عطر دل‌پذیر و طعم وانیل آن را به عنصر ضروری در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی‌ها تبدیل کرده است و اغلب در تهیه دسرها، پودینگ‌ها و شیرهای طعم‌دار و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانکه بخواهید به غذا یا دسری طعمی به یاد ماندنی بدهید این ادویه به کمک شما خواهد آمد.در اینصورت شکر کمتری نیز مصرف خواهید کرد .
وانیل اصل به شکل یک چوبه یا غلاف باریک سیاه رنگ است که باید آن را به وسیله یک چاقوی تیز شکافت و با پشت چاقو خمیر درون آن را درآورد و داخل سس‌ها یا خمیرها ریخت.

 استفاده از انواع سرکه در پخت و پز


سرکه حاوی ویتامین و املاح فراوانی است و می‌تواند غذاها را بسیار لذیذ و اشتهای افراد را افزایش دهد که همین امر باعث می‌شود آنزیم و شیره‌های گوارشی بدن بیشتر ترشح شوند و هضم گوشت و غذا راحت‌تر باشد.
با استفاده از آب لیمو و سرکه بالزامیک، سرکه انگور و یا سرکه سیب می توانید عطر و طعم شورتری به غذا بدهید و از مصرف مقدار زیادی نمک دوری کنید. مطمئن شوید که سرکه در حال پخت غذا تبخیر شود.
سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی اکسیدان‌ها است که خاصیت فراوانی دارد. می‌توان از این نوع سرکه به میزان چند قاشق مرباخوری در سالاد استفاده کرد. مخلوط سرکه بالزامیک و روغن زیتون، یک سس مغذی و سالم برای مصرف سالادها است که می‌توانید امتحان کنید.

مرکبات را فراموش نکنید


مرکبات بسیار متنوع هستند: پرتقال، لیمو، گریپ فروت و … به عنوان یک میان وعده، شاداب کننده، سیر کننده و سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن هستند. در پخت و پز برای خانواده خود، می‌توانید همه میوه‌ها را برای خوش طعم کردن وعده‌هایتان، به غذاها اضافه کنید.
برخلاف لیمو ترش و آب لیمو، که حقیقتاً ترش هستند، گریپ فروت، پوملو و پرتقال طعم بسیار خوبی دارند و بافت سالاد شما را دلپذیر می‌کنند.
ترشی مرکبات می‌تواند شیرینی کاپ کیک، کیک و کلوچه شما را از بین ببرد. شما می توانید از لیمو یا عصاره لیموو پرتقال و...، برای خوشمزه کردن انواع کیک استفاده کنید.
خواباندن ماهی، خوراک‌های دریایی یا گوشت‌ها، در ادویه و گیاهان خوش طعم، یکی از روش‌های عالی برای خوش طعم کردن وعده غذایی است
پوست مرکبات را میتوانید خشک کنید و در چای و دمنوش‌ها برای عطر بیشتر استفاده کنید.

فلفل را خودتان تهیه و در پخت و پز بکار ببرید


فلفل یکی از پر مصرف ترین ادویه ها در آشپزی و خانه داری است. در کل همه فلفل ها می توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند اما فلفل تند می تواند انرژی غذا را تا حد زیادی بالا برده، باعث گرمازایی در بدن شده و در نهایت منجر به کالری سوزی و کاهش وزن نیز شود
تهیه پودر فلفل سیاه در خانه بهتر از خرید پودر آماده آن است. با این وجود، حتی پودرهای خانگی نیز تازگی خود را تنها برای سه ماه حفظ می کنند و این در شرایطی است که دانه های فلفل می توانند شادابی خود را به طور نامحدود حفظ کنند. از این رو، افزودن مقداری فلفل سیاه به وعده های غذایی روزانه هم به بهتر شدن مزه و هم گوارش بهتر کمک می کند. همچنین، فلفل سیاه سلامت کلی و بهزیستی انسان را بهبود می بخشد.
فلفل قرمز را خودتان در خانه خشک و خرد کنید، توجه داشته باشید که پودر نباشد خرد باشد. قبل از اضافه کردن آن به غذا فلفل را با یک لیوان آب‌جوش حل کنید و یک لیموی تازه به آن اضافه کنید. طعم بهتری به غذایتان می‌دهد.

طعم پیازچه غذایتان را متفاوت می کند


پیازچه از سبزیجات خاصی است که علاوه بر خوش طعم کردن غذاها خواص درمانی بسیاری دارد . پیازچه هم عطر قوی‌ای دارد و هم طعم خوبی. می‌توانید آن را تازه تازه در برخی غذاها مانند سوپ‌ها و خورشت‌ها استفاده کنید یا اینکه آن را خشک کنید و در انواع کوکو و آبگوشت‌ها بریزید.

زنجبیل چاشنی تند و تیز


زنجبیل تازه طعم خیلی خاص و متفاوتی دارد، ادویه ای هست که هم میتوانید در وعده های اصلی غذا و هم در دسرها و شیرینی ها از آن استفاده کنید. زنجبیل حتی در پختن بیسکوییت، اسموتی، سرخ کردنی ها و غذاهای گوشتی هم کاربرد دارد. استفاده از زنجبیل در غذاها حتی از استفاده از سیر هم راحت تر است.
حتی می‌توان زنجبیل تازه‌ را رنده و به ماست و خیار یا انواع سالادها اضافه کرد. همچنین در چایی و بستنی می‌توانید از پودر آن استفاده کنید.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان




 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر