FA EN

KOOSHAN

تفاوت پنیر سفید با پنیرفتا


مطمینا اگر از طرفداران پرو پا قرص پنیر باشید نام انواع پنیر های مختلف را شنیدید و با آنها آشنایی دارید ،در گذشته پنیر معمولا به عنوان یک وعده غذایی جداگانه بود اما امروزه انواع پنیر هم به تنهایی و هم در کنار دیگر مواد غذایی می توانند با هم ترکیب شوند و یک خوراک خوشمزه را ایجاد کنند .
پنیر ها در شکل و طعم های مختلف و با کاربرد های متفاوت از تهیه دسر تا غذا گرفته و انواع پنیر صبحانه یا عصرانه موجود هستن .آگاهی از این تفاوتها به شما کمک می کند تا پنیر مورد نظر خود را درست تر انتخاب کنید .


در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت هایی که بین پنیر فتا و پنیر سفید وجود دارد آشنا کنیم


چه چیزی فتا را از سایر پنیرهای سفید متمایز می کند؟


پنیر فتا درگیر یک سری مسائل حقوقی که بیش از ده سال به طول انجامید شده است .چرا ؟ به این دلیل که فتا قرار است یک برند منحصر بفرد باشد و هر پنیری نام فتا به خودش نگیرد . نتیجه این بود که فتا به عنوان یک محصول با نام حفاظت شده (PDO) ثبت شود.با این قانون تولید پنیر فتا در اتحادیه اروپا محدود به کشور یونان که پنیر فتا را از شیر گوسفند یا بز تهیه می کند ،میشود .

پنیر لبنه چیست


چه تفاوتی بین فتا و سایر پنیرهای سفید وجود دارد؟


پنیر فتا، پنیر سفید و هر دو بصورت تکه های که اغلب در آب نمک غوطه ور هستند ؛ فروخته می شود. بسته های 100 گرمی کوچک  تا 16 کیلوگرم.

پنیر فتا از شیر گوسفند و بز تولید می شود و به عنوان یک محصول (PDO) در اروپا محافظت می شود. این محصول باید در یونان تولید شود و فقط می تواند حاوی شیر گوسفند و بز باشد.
اما پنیر سفید گروهی از محصولات است که در آن می توانید محصولات سنتی و همچنین فوق فیلتر شده را پیدا کنید. پنیر سفید  معمولاً از شیر گاو تولید می شود.
فتا یک پنیر کشک شور است که به طور سنتی در یونان تهیه می شود. فتا پنیر خرد شده ای است که معمولاً به صورت بلوک تولید می شود و بافت کمی دانه ای دارد. به عنوان پنیر سفره و همچنین در سالاد، شیرینی و پخت و پز و ترکیب با روغن زیتون و سبزیجات استفاده می شود. همچنین می توان آن را به صورت پخته یا کبابی، به عنوان بخشی از ساندویچ یا به عنوان جایگزین نمکی برای پنیرهای دیگر در انواع غذاها سرو کرد.

از سال 2002، فتا به عنوان یک محصول در اتحادیه اروپا شناخته شده است. طبق قوانین اتحادیه اروپا، تنها پنیرهایی که به روش سنتی در برخی از مناطق یونان (سرزمین اصلی و جزیره لسبوس) تولید می شوند و از شیر گوسفند یا از مخلوط شیر گوسفند و بز همان منطقه تهیه می شوند، ممکن است. نام "فتا" را داشته باشد. با این حال، پنیرهای سفید آب نمک مشابه ساخته شده از شیر گوسفند (که اغلب به زبان‌های مختلف «پنیر سفید» نامیده می‌شود) در شرق مدیترانه و اطراف دریای سیاه یافت می‌شود.

پنیر سفیدی که در خارج از اتحادیه اروپا تولید می شود ، یک نوع پنیر سفید سنتی است که به روش فتا تولید می شود، در سراسر جهان با استفاده از شیر گاو تهیه می شود. این یک پنیر سفید آب نمک مانند "فتا" است. در سراسر دنیا این پنیر سفید اغلب به طور جزئی یا کامل از شیر گاو ساخته می شود، و گاهی اوقات "فتا" نامیده می شود – با این تفاوت که در داخل اتحادیه اروپا به آن پنیر سفید یا "پنیر سالاد" می گویند.
 


بیشتر بدانیم : پنیر لبنه ،چه نوع پنیری است

پنیر فتا ،چه نوع پنیری است

معروف ترین ها از بین انواع پنیر

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر