FA EN

KOOSHAN

تفاوت کره حیوانی با کره گیاهی

این روز ها که بحث گران شدن و کمبود کره در بازار داغ است برآن شدیم تا کمی در باره کره های حیوانی خواص آنها و تفاوتشان با کره گیاهی بنویسیم :

تفاوت کره حیوانی با کره حیوانی


کره گیاهی چیست ؟


در دنیا کره ای به اسم کره گیاهی وجود ندارد و به آن مارگارین می گویند، کره چربی است که از شیر گاو به دست می آید و مارگارین ( کره گیاهی) چربی گیاهی عمل آوری شده است که تلاش شده از لحاظ ظاهری، رنگ، بافت و بو شبیه کره شود. به عبارت دیگر مارگارین چربی گیاهی است که اصطلاحا کره گیاهی گفته میشود .
 این دو کره از لحاظ مشخصات شیمیایی اختلافات بسیاری با یکدیگر دارند. کره  (حیوانی ) در شرکت های لبنیاتی و مارگارین ( کره گیاهی ) نیز توسط صنایع روغنی تولید می شود. مارگارین ارزش غذایی روغن گیاهی و ظاهر و بافتی شبیه به کره را دارد.
نیاز به کره و گران بودن ماده اولیه آن ( شیر ) باعث شد تا صنعت روغن دست به کار شود و با استحصال چربی از گیاهان و فرآوری بر روی آنها مارگارین را تولید کند. محصولی که دقیقا شبیه کره است ولی قیمت پایین تری نسبت به کره دارد.
و اما...

کره حیوانی ...


کره حیوانی از شیر تازه گاو تهیه می شود ۸۲ درصد آن چربی، ۱۶ درصد آب و ۲ درصد املاح شیر در آن موجود است. کره حیوانی چربی شیر است، دارای میزان زیادی از ویتامینهای محول در چربی مثلA وD است. چون منبع این کره، حیوانی است دارای کلسترول است.

بهترین نوع کره برای کودکان و نوجوانان و کسانی که نیاز به کالری بیشتری دارند مصرف کره حیوانی توصیه است. فقط  نکته ای که باید توجه کرد کره حیوانی دارای کلسترول می باشد و کسانی که اضافه وزن دارند بهتر است ویتامنیهای مورد نیاز را از مواد لبنی کم چربی تر مثل شیر و ماست کم چربی بدست آورند که محتوای ویتامین و کلسیم آنها هیچ فرقی با نوع پر چربی آن ندارد.



سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر