FA EN

KOOSHAN

تولید استارتر ماست با ذائقه ایرانی

یکی از شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از سویه‌های باکتری بومی استارترهای ماست را عرضه کردند که به گفته آنها کاربرد آن در صنایع لبنی موجب تولید ماست‌هایی با ذائقه ایرانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا سحر بهمنی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در مراسم رونمایی از محصولات این پارک که صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری آغاز به کار کرد، گفت: این شرکت در زمینه تولید محصولات دارویی و مکمل‌های پروبیوتیک فعال است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و موفق شدیم با استفاده از راهکارهای واحد تحقیقات و توسعه و با به کارگیری تجهیزات روز دنیا در آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته بیش از ۵۰  محصول دارویی و مکمل دانش بنیان را برای اولین بار در کشور مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید کنیم.

وی ادامه داد: این شرکت همچنین با جمع آوری نمونه‌های باکتریایی از سراسر کشور، موفق به تهیه جامع‌ترین بانک میکروبی ارزشمند در ایران از انواع باکتری‌های پروبیوتیک شده و همواره تلاش در بومی سازی سویه‌های مورد استفاده در محصولات پروبیوتیک دارد.

بهمنی با بیان اینکه استارتر ماست یکی از محصولات این شرکت است که امروز رونمایی شد، خاطر نشان کرد: این محصول یکی از بهترین و خالص‌ترین باکتری‌های تولید کننده اسید لاکتیک بومی در ایران است که در صنایع لبنی برای تولید با کیفیت‌ترین انواع ماست و نوشیدنی‌های تخمیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآورده پس از طی دوره ۳ سال فعالیت متخصصین در بخش تحقیق و توسعه این شرکت تولید و بومی سازی شد و به واسطه این تلاش ها هم اکنون پلتفرم تولید صنعتی دیگر استارترها نیز فراهم شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه این استارتر ماست از باکتری‌های استرپتوکوکوس ترموفیلوس، لاکتوباسیلوس بولگاریوس و بیفیدوباکتریوم لاکتیس به عنوان مرغوب‌ترین میکروارگانیسم‌های زنده و فعال مورد استفاده در صنعت لبنیات به دست آمده است، یادآور شد: کاربرد آن در صنایع لبنی منجر به تولید محصولاتی با عطر و قوام مطلوب و سازگار با ذائقه ایرانیان خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل تولید این محصول دانش بنیان توضیح داد: در مرحله اول تولید این محصول دانش بنیان اقدام به جداسازی میکروارگانیسم‌های پایه تولید کننده ماست (لاکتوباسیلوس دلبروکی زیرگونه بولگاریکوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس) شد و در مرحله دوم تست‌های غربالگری سویه برتر تولیدکننده ماست و بررسی فاکتورهای درونی سویه‌ها انجام شد.

منبع : ایسنا

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر