FA EN

KOOSHAN

جهش تولید شیر در خراسان رضوی

صنایع لبنی کشور این روزها در تامین مواد اولیه خود با چالش‌های جدی مواجه است ، علی رغم همه مشکلات به نقل از خبرگزاری - ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید و با توجه به حمایت و اهمیت دولت به حوزه تولید محصولات دامی، افزایش ۱۵ هزار تنی شیر در استان نسبت به میزان تولید سال گذشته در برنامه قرار داده شده است.

مجید جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته تعهد داشتیم که یک میلیون و ۴۷ هزار تن شیر در استان تولید کنیم که با حمایتهای دولت تدبیر و امید در این حوزه موفق به تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شیر در استان شدیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب خراسان رضوی بعد از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم کشور در زمینه تولید شیر را به خود اختصاص داده است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میانگین سرانه مصرف شیر در این استان ۱۴۰ کیلوگرم در سال است.

هم اکنون حدود ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و هفت میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک در خراسان رضوی وجود دارد که یک سوم این تعداد را دام های سنگین و سبک شیرده تشکیل می‌دهند.

خراسان رضوی در مجموع ۱۴.۶ میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور تولید می‌کند.

 

نقل از ایرنا

 

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر