FA EN

KOOSHAN

حقایقی از ارزش غذایی کره

 آیا کره یک ماده غذایی سالم است؟ جواب این سوال به فردی که از شما سوال می کند بستگی دارد. بعضی از کارشناسان معتقدند که کره سالم است چون از فرآورده های لبنی ساخته شده است و انتخاب بهتری از چربی های جایگزین مانند مارگرین و روغن است اما داده های غذایی به شما کمک می کنند که چگونه آن را در میان وعده های غذایی خود قرار دهید. 

کربوهیدرات در کره 

در کره هیچ کربوهیدراتی وجود ندارد که آن را یک غذای کم کربوهیدرات و کم گلیسیرین می سازد. 

کالری در کره

کالری های موجود در کره از نوع چربی است. با وجود این که انواع متفاوتی چربی در کره ( شامل اشکال سالم تر چربی و چربی های اشباع نشده) وجود دارد اما بیشتر آن از نوع چربی اشباع شده است. 

پروتئین در کره 

یک وعده کره تک هیچ پروتئینی ندارد. 

مواد مغذی موجود در کره

شما زمانی که کره مصرف می کنید مقدار اندکی ویتامین A را وارد بدن می کنید.

مزایای کره

مصرف کره فواید زیادی بر روی سلامتی شما ندارد چون کره یک چربی اشباع شده است و هیچ گونه ویتامین و مواد معدنی قابل توجهی را فراهم نمی کند. اکثر متخصصان سلامت توصیه می کنند که باید میزان مصرف چربی های اشباع شده مانند کره کاهش یابد. بنابراین باید کره را به صورت معتدل مصرف کرد. در هر صورت، مانند اشکال دیگر چربی، کره بسیار مفید است و خوردن مقادیری از آن بهتر از جایگزین های دیگر است که هیچ فایده ای ندارند و حاوی ترکیبات فرآوری شده هستند. 
در برخی موارد، جایگزین های کره، چربی و کالری روزانه را بیشتر از کره افزایش می دهند. یک وعده غذایی کره ، یعنی به اندازه یک قاشق غذاخوری، 100 کالری، 11 گرم چربی و 7 گرم چربی اشباع شده ایجاد می کند ولی در هر صورت باید در مصرف کره اعتدال را رعایت کرد. 

ارزش غذایی کره در مقابل مارگرین

بحث کره و مارگارین همیشه وجود داشته است چون انواع متفاوتی محصولات مارگارین متفاوت وجود دارند که هر کدام دارای مشخصات تغذیه ای متفاوت هستند. مارگارینی به نام  "قلب سالم" وجود دارد که در آن چربی های سالمی مانند امگا 3 را شامل می شود. 
یک روش هوشمند برای ارزیابی محصولات مارگارین این است که برچسب حقایق تغذیه ای و مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. مارگارین اغلب از روغن گیاهی ساخته شده و به همین دلیل مقدار کمتری از چربی های اشباع شده در آن وجود دارد. اما بسیاری از برندهای مارگارین دارای چربی ترانس هستند که آن را می توانید به عنوان روغن هیدروژنه بر روی لیست مواد تشکیل دهنده قرار دهید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که باید از مصرف چربی های ترانس دار اجتناب کنید و یا آن را کاهش دهید. 
 

جایگزین های طبیعی کره

جایگزین های بسیاری برای کره طبیعی وجود دارد که بسته به نوع کره فرق می کند: 

آووکادو

آووکادو اغلب کره فقیر نامیده می شود و می توان آن را روی نان تست پخش کرد و منبع خوبی از چربی سالم است. 

کره بادام زمینی

ارزش غذایی این نوع کره بر اساس برند فرق می کند اما کره بادام زمینی طبیعی حاوی قند اضافی یا چربی ترانس نیست و باعث افزایش پروتئین مصرفی می شود. 

روغن زیتون

این روغن جایگزین خوبی برای کره است البته زمانی که از گوشت و سبزیجات استفاده می کنید. 
 
اگر از کره بر روی سیب زمینی و سبزیجات استفاده می کنید، گیاهان تازه یک جایگزین سالم و بدون کالری هستند. پیازچه یا ترخون طعم دهنده های خوبی هستند و نیز می توانید از لیموی تازه هم استفاده کنید. 
همچنین می توانید از مربا یا ژله بر روی نان تست خود استفاده کنید که جایگزین خوبی برای کره است اما میوه تازه سالم تر است. یک لایه نازک از توت فرنگی بدون شکر را هم می توانید اضافه کنید. 
آیا شما معمولا تخم مرغ را در کره سرخ می کنید؟ از یک ماهی تابه نچسب استفاده کرده و کره را حذف کنید. شما شگفت زده خواهید شد که چقدر تخم مرغ بدون چربی می تواند خوشمزه باشد. 

سوالهای رایج

چه تفاوت تغذیه ای بین کره نمکی و غیر نمکی وجود دارد؟

هنگام خرید کره تنوع زیادی از کره های نمکی و غیر نمکی وجود دارد که خیلی تفاوت زیادی ندارند چون کالری کره بسته به محتوای کره تغییری نمی کند. اگر شما کره شور را انتخاب می کنید سطح سدیم آن بسته به نوع برند متفاوت است اما در انواع ارگانیک آن هیچ سدیمی وجود ندارد. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر کره بدون نمک را خریداری کرده و نمک بر روی مواد غذایی خود بپاشید ضرر آن بیشتر خواهد شد. 

بهترین روش برای نگهداری کره چیست؟

ذخیره کره نسبتا ساده است و بسیاری از مردم آن را بر روی کابینت آشپزخانه نگه می دارند. اما بهتر است محصول را طبق دستورالعمل در یخچال نگهداری کنید. 

آیا کره را می توان منجمد کرد؟

کره را می توان تا چهار ماه بعد از تاریخ خرید منجمد کرد و بهتر است بعد از یخ زدگی، در طول 30 روز استفاده شود. 
 
 
 
منبع: verywellfit
 
 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر