FA EN

KOOSHAN

خامه برای چه کسانی مفید است؟


خامه چیست؟خامه  قسمتی از شیر است که از نظر مقدار چربی شیر نسبتا غنی است و با عمل خامه گیری از شیر جدا می شودو به حالت امولسیون چربی در شیر بدون چربی می باشد.
و اما
خامه پاستوریزه : فرآورده ای است که به وسیله یکی از روش های حرارتی شناخته شده پاستوریزه شده باشد.
و
خامه فرادما: فرآورده ای است که در یک جریان مداوم ، در معرض فرآیند حرارتی سترونی تجارتی قرار گرفته و در شرایط اسپتیک بسته بندی شود.

به عقیده بسیاری از افراد خامه، به دلیل پایه شیر خود، جزو مواد لبنی محسوب می شود اما به عقیده برخی دیگر از متخصصان تغذیه خامه از نظر غذایی در دسته چربی ها قرار می گیرد. خامه چربی بالایی دارد. هرمیزان ویتامین محلول در چربی در شیر وجود داشته باشد حدود 10 برابر آن در خامه است  و به همین دلیل غلظت ویتامین های A وD در آن بیشتر است. چرا که این ویتامین ها ویتامین های حلال در چربی هستند .

انواع خامه صبحانه



اینکه خامه مضر است یا مفید بستگی به شرایط مصرف کننده  دارد شرایطی مانند سن و مبتلا بودن به بیماری ها :


مصرف خامه برای کودکان یا نوجوانانی که با کمبود رشد مواجه هستند بسیار توصیه می شود چون درحجم کم، انرژی خوبی را به بدن داده و در ضمن رساندن مواد مغذی و ویتامینها، رشد بدن را تامین می کند.

خامه صبحانه برای کودکان؟؟
 

درحالی که افراد مبتلا به فشار خون و اضافه وزن باید از مصرف خامه ها پرهیز کنند و حتی اگر عدم مصرف امکان پذیر نباشد باید به مقدار بسیار کم و به ندرت مورد استفاده قرار گیرند، البته مصرف زیاد خامه برای افراد عادی (بدون افزایش وزن و بیماری خاص) هم توصیه نمی شود.

انواع دسر با خامه صبحانه

مصرف چقدر خامه مجاز است؟


بهتر است مصرف خامه بصورت مداوم و روزمره نباشد .می توان خامه را در برنامه غذایی خود قرار بدهیم در کنار دیگر مواد غذایی و نه یک وعده اصلی


توجه:

استفاده از خامه های فله و بدون نام و نشان می توانند خطراتی همچون تب مالت را به همراه داشته باشند لذا فقط توصیه به مصرف خامه های شناسنامه دار است.



سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر