FA EN

KOOSHAN

پنیر پیتزا چی بخرم ؟


میخوای پیتزا درست کنی ؟ پیتزا را دوست داری با مواد خانگی و با طعم مخصوص به خودت بپزی ؟ولی میخوای پیتزات مثل پیتزای بیرون باشه ! خوب کش بیاد .پنیرش آب نندازه و ...
یک نکته مهم که باید دقت کنی اینه که چه نوع پنیری را استفاده کنی ؟
بله انتخاب نوع پنیر نه تنها برای طعم و مزه پیتزا مهمه بلکه پنیر های مختلف پیتزا ممکنه بافت متفاوتی در پیتزا ایجاد کنند.


پس تا انتهای این مطلب با ما باش تا بهت کمک کنیم تا بهترین پنیر پیتزا را انتخاب کنی :

انتخاب پنیر پیتزا :


آیا نوع پنیر پیتزا مهم است ؟ چه نوع پنیری را برای پیتزا بهتر است انتخاب کنیم :
یک نکته مهم بحث کشسانی پنیری است که استفاده میشود .همه پنیر ها کشسانی یکسانی ندارند .همانطور که طعم یکسانی نیز ندارند.


پنیر هایی با کشسانی خوب :


پنیر موزارلا
پنیر پروسس
پنیر پروولون
پنیر فیلافیلا


 پنیر هایی که در بالا معرفی کردیم ، معمولا پنیرهایی با کشسانی خوب برای پخت پیتزا هستند .
پنیر موزارلا یک نوع پنیر ایتالیایی است که بسیار کش می آید و در انواع غذاها به جز پیتزا نیز استفاده می شود .


پنیر پروسس نیز پنیری با خاصیت کشسانی مناسب است و براحتی ذوب میشود که می توانید برای بدست اوردن طعم مورد نظر آن را با پنیر های چدار یا پارمزان برای پخت پیتزا استفاده کنید


پنیر پروولون نیز یک پنیر کشدار با طعم های مختلف می باشد .معمولا سه نوع پنیر پرولون شیرین ،تند و دودی وجود دارد که می توانید هر یک را انتخاب کنید


پنیر فیلافیلا یک پنیر انگلیسی و از نوع پنیر پروسس می باشد . فیلا فیلا نیز مانند پنیر های پروسس از خاصیت ذوب بسیار استثنایی برخوردار بوده و به راحتی بر روی پیتزا پخش شده و به هیچ وجه آب نمی اندازد.همچنین مدت طولانی تری نسبت به انواع دیگر پنیر می تواند در یخچال نگهداری شود .


کدام پنیر، بهترین پنیر برای پیتزا است؟


از بین پنیر های گفته شده پنیر پروسس در ایران معمولا بیشتر دردسترس است و قیمت مناسب تری نیز دارد . نکته مهمی که پنیر پروسس دارد این است که بدلیل فرایند تولید آن می توانید آن را بصورت یخ زده نیز برای پخت پیتزا استفاده کنید بدون اینکه آب بیاندازد در صورتی که دیگر انواع پنیر باید قبل از استفاده یخ زدایی شوند .

پنیر پیتزا پروسس کوشان


پنیرهای پیتزا خوش طعم :


نکته مهم دیگری که برای پخت پیتزا باید درنظر گرفت داشتن طعم مناسب است .همه انواع پنیر طعم خوشایندی دارند اما در بین پنیرهای پیتزا برخی از پنیرها طعم متفاوت و دلچسبی به پیتزای شما میدهند


پنیر پارمزان
پنیر چدار
پنیر گودا


پارمزان ،پنیر سفید و کهن ایتالیاست که از شیر گاو تهیه میشود . پارمزان به دو نوع کهن(دوره آماده شدن طولانی تر) و جوان وجود دارد .پارمزان کهن طعمی بسیار عالی دارد و نسبت به پارمزان جوان گرانتر نیز میباشد.
عطر و طعم لطیفی که این پنیر دارد خاص بوده و می‌توانید برای بهتر کردن طعم پیتزاهای خود و استفاده به عنوان چاشنی از این پنیر استفاده کنید.


چدار، این پنیر دارای چربی خوب و درحدود 48 درصد است . طعم قوی و تند پنیر چدار آن را به یک انتخاب فوق‌العاده برای پنیر پیتزا تبدیل کرده است. اگرچه مردم به طور مستقیم پنیر چدار را در پیتزاهای خود به کار نمی‌برند اما یکی از مخلوط‌های پایه‌ای پنیر پیتزای خوب، پنیر پیتزای چدار است. رنگ نارنجی، طعم تند و ترکیب فوق‌العاده‌ای که این پنیر در کنار دیگر انواع پنیر پیتزا ایجاد می‌کند؛ آن را به یک پنیر محبوب تبدیل کرده است.


گودا ،یک پنیر نیمه سخت هلندی با طعمی منحصر بفرد و بافتی نرم است . گودا جزو افزودنی‌های فوق‌العاده به پیتزاهای حاوی گوشت قرمز و یا مرغ کبابی است. این پنیر را می‌توانید به صورت مستقیم یا کبابی استفاده کنید. بهتر است از این به بعد به عنوان یک گزینه انتخابی به پنیر گودا در پیتزاهای خود نگاه کنید.


سخن پایانی


پنیر پیتزا دارای ارزش غذایی بالایی است .و می تواند کالری مورد نیاز شما را تامین کند .برای اطلاعات از میزان کالری و مواد مغذی پنیر پیتزا مطلب ارزش غذایی پنیر پیتزا می تواند کمکتان کند .


برای انتخاب پنیر پیتزا مطلبی تحت عنوان نکات مهم در انتخاب پیتزا نیز می تواند شما را با نکات قابل توجهی که نمی دانید آشنا کند


میزان کش آمدن،رطوبت،phو میزان چربی پیتزای شما بستگی به کیفیت پنیر آن دارد پس در انتخاب نوع و برند پنیر پیتزایی که تهیه می کنید دقت کنید چون حتی اگر تمام فوت و فن های تهیه پیتزا را بدانید اما یک پنیر پیتزای بی کیفیت به راحتی می تواند تمام زحمت شما را از بین ببرد . پنیر پیتزای کوشان می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد ،کافیست یکبار امتحان کنید .

پنیر پیتزای کوشان  چیست ؟


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر