FA EN

KOOSHAN

خواص محصولات دارای پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها یک نوع باکتری‌ خوب هستند. جذب مواد غذایی بدن یک فرایند ساده نیست ، بدن ما تمام ویتامین و پروتئین غذایی که  می‌خوریم را جذب نمی‌کند. باکتری‌هایی به نام پروبیوتیک وجود دارند که در روده ساکن می‌شوند و عمل گوارش (جذب و دفع) را تسهیل می‌کنند. با جذب مواد مورد نیاز به کمک باکتری‌های پروبیوتیک بدن قوی‌تر می‌شود و دیگر نیازی به مکمل ها و داروهای ویتامین نخواهید داشت. قابل ذکر است که داروهای ضد باکتری یا آنتی بیوتیک، از رشد و فعالیت عادی این باکتری‌های مفید جلوگیری می‌کنند و آنها را از بین می‌برد.

پروبیوتیک ها در محصولات لبنی مانند ماست و دوغ و پنیر پروبیوتیک وجود دارند .با مصرف آنها میتوان از خواص این باکتری های مفید که در ادامه خواهیم گفت استفاده کرد:


خواص مهم باکتری‌های موجود در محصولات پروبیوتیک


۱. کاهش آلرژی

خوشبختانه، جدیدترین تحقیقات ثابت کرده اند که پروبیوتیک ها ممکن است روش جدیدی برای پیشگیری و درمان آلرژی باشند. پروبیوتیک اصطلاحی است که به عنوان معادل برای عبارت میکروفلور استفاده می شود. مصرف پروبیوتیک ها و به خصوص آن دسته که بومی دستگاه گوارش هستند می توانند باعث تقویت بیشتر اکوسیستم داخلی بدن و کارکرد بهتر سیستم ایمنی بدن شوند. باکتری‌های پروبیوتیک با کم کردن حساسیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن، حالت امن و شرایط نرمال را در بدن به وجود می‌آورد.
کودکان مبتلا به آلرژی در حقیقت باکتری های متفاوتی نسبت به افراد سالم در دستگاه گوارش خود دارند. این تفاوت ها حتی قبل از شروع آلرژی وجود دارند. اما مصرف پروبیوتیک ها و افزایش جمعیت آن ها در دستگاه گوارش می تواند راه حلی برای بهبود بخشیدن به علائم آلرژی باشد

۲.  تقویت سیستم ایمنی بدن

باکتری‌های پروبیوتیک موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. با تقویت سیستم ایمنی بدن، سرماخوردن‌های زود به زود درمان می‌شوند و بدن را در برابر دیگر عوامل بیماری‌زا نیز درمان مقاوم می‌کند.
پروبیوتیــک هــا در ســطوح متعددی بر روی سیســتم ایمنــی تأثیر میگذارند که از جمله میتوان افزایش بهبود ســطح ســیتوکاین ها و ایمنوگلوبولین ها (تقویت ایمنی مخاط به واسطه ترشح IgA)، افزایش تکثیر سلولهای مونونوکلئــاز، فعــال کردن ماکروفــاژ ها، افزایــش فعالیت سلولهای Killer Natural، تعدیل خود ایمنی و تحریک ایمنــی در برابر باکتریهای بیماری زا و پروتوزوآها را نام برد.

۳. کاهنده کلسترول خون
طبق شواهد و تحقیقات پروبیوتیک ها کمک شایانی به کاهش کلسترول بد خونLDL  میکنند. پروبیوتیک ها با چسبیدن به کلسترول در روده ها از جذب آنها جلوگیری می کنند.
باکتری‌های پروبیوتیک همچنین با تنظیم سوخت ‌و ساز و جذب بدن باعث کاهش جذب چربی مضر (کلسترول) به بدن می‌شود. این باکتری‌های مفید از انسداد رگ‌ها که پیامدی جز سکته مغزی و قلبی ندارد، جلوگیری می‌کند.

۴.  جلوگیری از بیماری‌های قارچی

پیش‌تر گفتیم باکتری‌های پروبیوتیک، از نوع باکتری‌های مفید هستند که برای بدن، فایده‌های‌ بسیاری دارند. حالا بهتر است بدانید این نوع باکتری‌ها از بدن شما در برابر باکتری‌های مضر محافظت می‌کنند. پروبیوتیک‌ها، انواع بیماری‌های قارچی از جمله بی ‌وی، تینه‌آ ورسیکالر و غیره را بهبود می‌بخشند و گاها درمان نیز به طور کامل انجام می‌شود.

۵. بهبود دفع بدن
باکتری‌های پروبیوتیک درمان یبوست و اسهال هستند. به این صورت که آنزیم‌های مورد نیاز برای عمل دفع را تعدیل می‌کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در مسافرت‌ها این دسته از مشکلات ناخوشایند برایتان پیش می‌آید، مصرف قرص‌های پروبیوتیک بعد از دو وعده غذایی اصلی، می‌تواند به شما کمک کند.


۶. افزایش تراکم استخوان‌ها

با افزایش سن تراکم استخوان‌ها کاهش می‌یابد. این فرآیند احتمال ترک، انحنا و شکستگی استخوان‌ها را بیشتر می‌کند. کاهش تراکم استخوان‌ها در زنان با افزایش سن، بیشتر از مردان است. با مصرف مواد غذایی پروبیوتیک‌دار یا قرص‌های پروبیوتیک می‌توانیم از این روند نزولی جلوگیری کنیم و همچنین بر افزایش تراکم استخوان‌ها بیفزاییم. تقویت دندان‌ها نیز در این فرآیند انجام می‌شود

مطالب مرتبط: پروبیوتیک ها چه هستند و چه غذاهایی بیشترین پروبیوتیک را دارند

پروبیوتیک ها بر سلامت مغز تاثیر می گزارند

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر