FA EN

KOOSHAN

خوراکی خوشمزه با روغن حیوانی


ایرانی ها از دیرباز با روغن حیوانی اشنا بوده و این روغن جزء جدایی ناپذیری از هر آشپزخانه ایرانی است .
در اکثر منطق ایران این روغن را به شکل های متفاوت تهیه می کنند . دو نوع متفاوت روغن حیوانی گاوی و گوسفندی موجود است که می توانید با توجه به مزاج و ذائقه خود هر یک را انتخاب کنید . ما روغن زرد گاوی را پیشنهاد می کنیم ، دلیلش را می توانید در مطلب زیر بخوانید:

دلایلی برای خرید روغن (زرد) حیوانی گاوی


اما امروز در این مطلب میخواهیم غذایی مقوی را که بطور معمول با روغن حیوانی تهیه میشود را معرفی کنیم :
روغن حیوانی از نقطه دود بالایی برخوردار است. هر چه نقطه دود روغن بیشتر باشد تعداد دفعات استفاده از آن افزایش یافته و برای پخت و پز مناسب‌تر است.
 

آش کاچی


مواد اولیه آش کاچی در شهر های مختلف ممکن است اندکی با هم متفاوت باشد ولی همه آنها معمولا برای درست کردن آن از روغن حیوانی استفاده می کنند .
برای تهیه کاپی علاوه بر روغن حیوانی نیاز به آرد گندم و ادویه های مانند زردچوبه ، زنجفیل ، زعفران .همچنین بات و هل و گلاب دارید .
آرد گندم سه قاشق غذاخوری سر پر
آب جوش نیم لیتر
روغن حیوانی کرمانشاهی سه قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چای خوری
زردچوبه یک چهارم قاشق چای خوری
زعفران به مقدار لازم
نبات۱۰۰ گرم
هل و گلاب


برای پخت کاچی از یک ظرف تفلون و قاشق چوبی استفاده کنید. ابتدا روغن را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا داغ شود. سپس آرد گندم الک شده را به روغن اضافه کرده و سریع هم بزنید تا یک‌دست شده و گلوله نشود. زردچوبه را نیز به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.

در قابلمه دیگری نبات کوبیده شده و زعفران ساییده شده را در آب جوش ریخته و هم بزنید تا حل شوند. هنگامی که بوی خامی آرد گرفته و رنگ آن طلایی شد، مخلوط آب جوش، زعفران و نبات را به آرامی و در چند مرحله به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا یکدست شود. پودر زنجبیل و اگر می‌خواهید کاچی خوشبو شود، هل را در این مرحله اضافه کنید ولی گلاب باید در زمان سرو به کاچی اضافه شود. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید که مخلوط با شعله بسیار کم، به آرامی پخته و روغن بیاندازد. آش کاچی آماده را با مغزیجات تزیین کرده و میل نمایید.

 

مزاج و طبع روغن حیوانی

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر