FA EN

KOOSHAN

در فصل پاییز لبنیات غنی شده با ویتامین D بیشتری مصرف کنید


باشروع فصل پاییز و طولانی شدن شب نسبت به روز آفتاب کمتری دریافت می کنیم . سردی و برودت هوا نیز عامل دیگری برای در خانه ماندن و کمتر بهره بردن از آفتاب است . بنابرین افراد ویتامین D کمتری از آفتاب دریافت می کنند .
ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که عمدتا از طریق تماس پوست با نور خورشید در بدن تولید می‌شود و برای جذب مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم و فسفر مفید است اما تامین آن در فصل پاییز و زمستان که روزها کوتاه‌تر و تاریک‌تر می‌شوند مطمئنا دیگر از طریق آفتاب مقدور نیست .


اما راه بدست آوردن ویتامین D ، این ویتامین مهم برای سیستم ایمنی بدن چیست ؟


اگر در فصل زمستان شرایط برای بهره گیری از نور خورشید فراهم نبود می توانید از انواع مواد غذایی برای جذب ویتامین D مورد نیاز خود استفاده کنید.
مواد غذایی که ویتامین D دارند شامل ماهی ،غلات کامل مانند آرد سبوس دار ،آب پرتقال ، گوشت قرمز ، پنیر و زرده تخم مرغ می باشد .
همچنین از راه های دیگر تأمین ویتامینD در فصل های پاییز و زمستان استفاده از مواد غذایی غنی شده با ویتامین D مانند شیر ،ماست و دیگر لبنیات غنی شده با ویتامین D می باشد .
یک لیوان شیر غنی شده با ویتامین D معمولا 30 درصد از نیاز روزانه افراد به این ویتامین را برآورده می کند .
شیر صرف نظر از منبع تولید ، با درصد چربی متفاوت تولید می شود .برخی از ویتامین ها مانند D وA و ویتامین های گروه B حلال در چربی هستند، بنابراین وجود این ویتامین ها در شیر چرب به رشد،استحکام و سلامت بدن کمک می کند .همچنین املاحی مانند کلسیم و فسفر قابل اضافه شدن به شیر را دارند . وجود کلسیم خود به جذب ویتامین D کمک می کند .
همچنین برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن، فرد باید روزانه ۲۰ گرم پنیر یا ۲۲۵ گرم ماست غنی‌سازی شده با ویتامینD و کلسیم را مصرف کند و این مصرف استمرار داشته باشد.


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر