FA EN

KOOSHAN

انواع دیپ با ماست و پنیر به جای سس یک چاشنی سالم و خوشمزه


دیپ از آن دسته مواد غذایی است که می تونه هم غذای کامل باشه و هم میتونه کنار یک غذای دیگه سرو بشه .دیپ ماست یا دیپ پنیر یک غذای پرانرژی و مهمتر از آن سالم است که با محصولات لبنی مثل ماست و پنیر تهیه میشه و میتونه جای سس های پرانرژی ولی ناسالم را بگیره و بعنوان یک طعم خوب غذای شمارا لذیذ تر کنه .


تفاوت دیپ و سس


از سس برای اضافه کردن طعم و رطوبت به خوراکی استفاده می شود. و خیلی اوقات برای تزیین ظرف غذا نیز استفاده میشه. سس گوشت ،مرغ و پوره سیب زمینی را تزئین می کند. سس گوجه فرنگی ماکارونی و غیره را تزیین می کند.

دیپ تنها یک طعم دهنده نیست بلکه میتونه یک پیش غذا یا میان وعده باشه  که کنار چیپس یا کراکر قرار میگیره. تمرکز غذا بر روی دیپ است ، نه کراکر و چیپس. دیپ ها طعم و رطوبت را به غذاها نیز اضافه می کنند، اما این غذاها نسبت به خود دیپ در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

سس معمولا دارای مواد نگهدارنده و چربی های نامناسب است ول یدیپ معمولا بصورت خانگی با مواد اولیه سالم مانند انواع لبنیات تهیه میشود .


انواع دیپ ماست و پنیر


معمولأ اساس اصلي ديپ ها برپایه خامه، ماست چكيده پرچرب، پنيرهاي خامه اي، سس مايونز، حبوبات با غلظت هاي متفاوت بهمراه ادويه جات درست مي شوند كه رايج ترين ديپ ها، ماست خيار، ماست و لبو، براني بادمجان، براني اسفناج و معروف ترينش ماست موسير با چيپسه.

دیپ ماست


دیپ ماست از راحت ترین دیپ هاست . ماست و خیار یکی از مرسوم ترین دیپ ها در سفره های ایرانی است . اگر برای دیپ ماست از ماست پرچرب استفاده کنید نتیجه کار بافت و طعم بهتری  خواهد داشت .دیپ ماست را میتونید خیلی راحت درست کنید

طرز تهیه دیپ ماست


انواع دیپ پنیری

بسته به نوع پنیری که استفاده می کنید می توانید انواع دیپ با طعم های متفاوت را تجربه کنید ما در ایجا دو نوع دیپ با پنیر را معرفی خواهیم کرد .دیپ پنیر چدار و دیپ پنیر لبنه

دیپ پنیر چدار

دیپ پنیر چدار از معروف ترین دیپ های پنیری است که طعم دلچسبی را به کلم های بخار پز ،  سیب زمینی ، استیک و یا ساندویچ شما اضافه می کند

طرز تهیه سس پنیری با پنیر چدار


دیپ با پنیر لبنه

برای تهیه دیپ پنیر بر اساس ذائقه خود می توانید از انواع پنیر استفاده کنید . پنیر لبنه نیز یکی از پنیر هاست که طرفداران زیادی دارد .اگر پنیر لبنه را دوست دارید پیشنهاد می کنیم این دیپ را که در خاورمیانه بسیار مرسوم است تهیه کنید


لبنه را هم بزنید. 2 فنجان لبنه را با پوست یک لیموترش ترکیب کنید و با نمک مزه دار کنید. به آرامی هم بزنید و فقط کمی روغن زیتون بپاشید تا زمانی هم بزنید تا لبنه خامه ای و پفکی شود.
در یک تابه، حدود ⅓ فنجان روغن زیتون فوق بکر خوب را گرم کنید. مقداری سیر ورقه شده و آویشن تازه را اضافه کنید و روی حرارت متوسط رو به پایین تفت دهید. (سیر باید فقط طلایی باشد). سیر را بردارید و کنار بگذارید. سپس حرارت را ملایم کنید و گوجه فرنگی ها و مقداری  فلفل قرمز را اضافه کنید. حال وقت آن است که زیتون بدون هسته را نیز  اضافه کنید و کمی تفت دهید تا زیتون ها گرم شوند.
 لبنه را با قاشق در ظرف سرو بریزید و روی آن را  روغن زیتون گرم شده، گوجه فرنگی و زیتون قرار دهید . روی آن را با مقداری جعفری و آویشن تازه تزیین کنید. با  چیپس ، سیب زمینی یا انواع نان تست می توانید سرو کنید!

کاربرد های دیگر پنیر لبنه


دیپ ماست چکیده


ماست چکیده یکی از انواع ماست است که از آبگیری ماست معمولی و با افزودن طعم دهنده هایی مانند نمک به دست می‌آید. به همین دلیل دارای غلظت و دوام بیشتر نسبت به ماست معمولی است و همچنین کالری و ارزش غذایی بالاتری هم دارد.  
ماست چکیده موسیر دار یک دیپ خوشمزه است که کنار چیپس یا انواع نان بسیار خوشمزه است
ماست چکیده موسیر دار را می تونید هم بصورت آماده بخرید و هم در خانه آن را تهیه کنید . ترکیب موسیر و ماست چکیده مزایای زیادی برای سلامتی نیز دارد

 پیشگیری از سرماخوردگی در فصل زمستان با ماست چکیده موسیردار


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر