FA EN

KOOSHAN

مصرف روغن حیوانی برای کودکان می تواند از آنها در برابر بیماری ها محافظت کند

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • مصرف روغن حیوانی برای کودکان می تواند از آنها در برابر بیماری ها محافظت کند


کودکان از 6 ماهگی به بعد علاوه بر شیر مادر نیاز دارند تا برخی غذاهای کمکی را مصرف کنند .چربی ها بخشی از مواد غذایی مهم برای رشد کودک هستند .
در فرهنگ ما مقداری کره معمولا به غذای کودک اضافه میشود . در این مطلب قصد داریم شما را با روغن حیوانی که از کره گاو بدست می آید برای استفاده در غذای کودک آشنا کنیم .

روغن حیوانی برای کودکان

روغن حیوانی حاصل جداکردن مواد جامد شیر از کره است که یک روغن صاف و شفاف با عطر ملایم کره میباشد .
طبق متون باستانی آیورودا هند ، روغن حیوانی حاصل از کره گاو یک ماده غذایی سالم است  که سلامت و رشد سالم کل بدن، از جمله قلب را تضمین می کند. روغن حیوانی شامل تعداد بی شماری از عناصر غذایی ضروری روزانه مانند  CLA (اسید لینولئیک مزدوج)، اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 9 به همراه ویتامین های A، D، E و K است. این ویتامین ها  حلال در چربی هستند و جدب این مواد در بدن انسان زمانی که در یک ماده چرب معلق باشد افزایش می یابد. با این حال، تغذیه بیش از حد چربی ها از جمله روغن حیوانی به کودک شما می تواند ماهیت غذایی آن را از بین ببرد و مشکلات بزرگی مانند چاقی دوران کودکی و سایر عوارض را برای او در سال های رشد ایجاد کند.روغن حیوانی گاوی یک روغن با طبع گرم می باشد .

خرید روغن حیوانی زرد گاوی پاستوریزه برند کوشان


در اینجا مزایای روغن حیوانی برای کودک و میزان مصرف آن را بررسی میکنیم :


مزایای روغن حیوانی برای کودکان


بهبود توانایی های مغز
روغن حیوانی که منبع اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است، فواید زیادی برای اعصاب و مغز دارد. کمبود این اسیدهای چرب منجر به افزایش خطر ابتلا به اختلالات مرتبط با مغز مانند زوال عقل و آلزایمر در سن های بالا می شود. از این رو، روغن حیوانی را به عنوان یک عنصر غذایی اجباری در برنامه و رژیم غذایی کودک و خودتان قرار دهید زیرا سنتز کافی تمام مواد مغذی را در سیستم عصبی کودک، به ویژه مغز، تقویت می کند.


پیشگیری از بیماری های مزمن
اگرچه روغن حیوانی یکی از اعضای برجسته خانواده چربی های اشباع شده است، اما این ماده به دلیل نقطه دود بالای که دارد یک انتخاب مناسب برای بسیاری از دستورالعمل هاست . روغن حیوانی حاصل از کره گاو کمترین میزان رادیکال های آزاد را تولید می کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را مانند سایر چربی های رژیمی کاهش می دهد. رروغن حیوانی با خواص شگفت‌انگیز ویتامین‌های مختلف، به‌ویژه ویتامین D، قدرت بینایی را بهبود می‌بخشد و برای رشد استخوان‌ها و عضلات مفید است. این روغن با داشتن خواص ضد ویروسی و ضد قارچی قوی، به تقویت سیستم ایمنی کودکان در برابر عفونت هایی مانند سرفه و سرماخوردگی کمک می کند.

تقویت سلامت دستگاه گوارش
گنجاندن اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در درجه اول اسید بوتیریک به کاهش مشکل التهاب و بهبود توانایی های هضم کمک زیادی می کند. در صورت ابتلا به هر گونه مشکل پزشکی که معده و کبد را درگیر می کند، توصیه می شود غذارا با یک قاشق روغن حیوانی مصرف کنید. با افزودن روغن حیوانی، خواص دارویی غذا چندین برابر می شود و همچنین به تحریک ترشح اسید معده برای هضم بهتر در آینده کمک می کند.


کم کردن کلسترول ناسالم
علیرغم اینکه روغن حیوانی یکی از اعضای برجسته خانواده چربی ها است، دارای آمینو اسیدهای ضروری است که به چربی های خوب کمک می کند تا به خوبی در بدن حرکت کنند و سلول های چربی بد کوچک شوند. چندین گزارش پزشکی حتا پیشنهاد کرده‌اند که با وادار کردن بچه‌ها به خوردن مقادیر کم روغن در فواصل منظم، والدین می‌توانند سطح کلسترول LDL را کنترل کنند، که وقتی تشدید شود می‌تواند منجر به شرایط بحرانی انسداد شریان‌ها و بیماری‌های قلبی در آینده شود.

بهترین روش های استفاده از روغن حیوانی در آشپزی


چه میزان روغن حیوانی می توان به کودک داد؟


روغن حیوانی فواید سلامتی ثابت شده بی‌شماری دارد، بنابراین به محض اینکه کودکتان شروع به خوردن غذاهای جامد کرد، می توانید روغن حیوانی را به او بدهید. هنگامی که کودک به هفت ماهگی رسید، می توانید سه تا چهار قطره گیاه را به وعده غذایی کودک خود اضافه کنید. وقتی آنها یک ساله شدند، می توانید یک قاشق روغن حیوانی را در غذای کودک خود اضافه کنید. می توانید آن را به برنج یا سوپ و یا پوره های کودک اضافه کنید.

با این حال، با وجود اینکه روغن حیوانی ذخیره‌ای از فواید سلامتی برای کودکان در حال رشد است، به والدین توصیه می‌شود که در مصرف آن زیاده روی نکنند زیرا افراط در مصرف آن عواقب منفی خود را دارد. طبق گفته سازمان غذا و کشاورزی (FAO) سازمان ملل متحد، یک کودک نوپا به طور متوسط به 1000 تا 1200 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین، توصیه می‌شود مصرف روغن حیوانی را برای کودکان به یک قاشق چای‌خوری در روز محدود کنید. اگرچه این یک عدد ثابت نیست و می‌تواند طبق توصیه پزشک پس از در نظر گرفتن سن و رشد کودکان نوپا تغییر کند.

ماساژ  کودک با روغن حیوانی


آیا روغن حیوانی حاصل از کره  می تواند آلرژی ایجاد کند؟


محصولات لبنی معمولا ممکن است برای بعضی کودکان آلرژی ایجاد کنند .خبرهای خوب این است که کودکان مبتلا به عدم تحمل لاکتوز اغلب می توانند روغن کره بخورند زیرا مانند کره حاوی حداقل لاکتوز است.

اگر مشکوک هستید که کودک شما ممکن است به محصولات لبنی حساسیت داشته باشد، قبل از مصرف روغن حیوانی با یک متخصص آلرژی مشورت کنید. مانند همه آلرژن‌ها، ابتدا با مصرف مقدار کمی به تنهایی شروع کنید. در صورت عدم وجود واکنش نامطلوب، به تدریج مقدار مصرف را در وعده های بعدی افزایش دهید.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر