FA EN

KOOSHAN

برای سلامت دستگاه گوارش روغن حیوانی مصرف کنید


همه ما در رژیم غذایی خود به مقداری چربی نیاز داریم. به دست آوردن تعادل مناسب از انواع مختلف چربی ها به حفظ سلامت ما کمک می کند.
چرا باید مقداری چربی بخوریم؟
بدن ما برای برای بدست آوردن انرژی، برای جذب برخی از ویتامین ها از غذا، مانند ویتامین های محلول در چربی، A، D E و K و
برای یک سیستم ایمنی سالم ،همچنین عملکرد مغز به چربی ها نیاز دارد .
دستگاه گوارش یکی از مهمترین عضو ها در بدن هر فردی است که باید در حفظ و سلامتی آن کوشا باشید برخی از غذاها می توانند به تقویت دستگاه گوارش کمک کنند و همچنین برخی از خوراکی ها سیستم گوارش بدن را تضعیف می کنند ما در این مطلب قصد داریم درباره تاثیر روغن حیوانی بر سلامت دستگاه گوارش صحبت کنیم


روغن حیوانی و کمک به سیستم گوارشی


روغن حیوانی یک منبع غنی از اسید بوتیریک است که یک اسید چرب زنجیره کوتاه می باشد.بوتیرات یک نوع اسیدچرب است که نقش مهمی در سلامتی روده دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که بوتیرات به رسیدن به سطح سالم انسولین کمک می کند، ضد التهاب است و بیماری هایی مانند التهاب روده و کولیت زخمی روده  را نیز درمان می کند.
 
بوتیرات عملکردهای زیادی در روده و بدن دارد. یکی از نقشهای اصلی آن استفاده شدن به عنوان منبع اصلی انرژی برای سلولهای پوششی روده به نام "کولونوسیت" است.
سلول های روده به بوتیرات این اسید چرب  نیاز دارند تا بتوانند عملکردهای مهم خود، به ویژه حفظ یکپارچگی پوشش روده را انجام دهند. پوشش روده بسیار مهم است زیرا به عنوان سدی بین محیط روده و بقیه اعضای بدن شما عمل می کند.
هنگامی که پوشش داخلی به طور موثر کار می کند ، اجازه می دهد مواد مفید مانند ویتامین ها و مواد معدنی وارد جریان خون شده و به قسمت های مختلف بدن که به آنها نیاز دارند راه پیدا کنند. در عین حال ، از ورود عوامل بیماریزا ، سموم و ترکیبات مضر مواد غذایی که با ورود به خون شما شده و شما را بیمار می کند ؛ جلوگیری می نماید.

با مصرف متعادل روغن حیوانی در غذاهای خود میتوانید از اثرات شگفت انگیز روغن حیوانی بهره ببرید . بوتیرات یک مولکول چند منظوره است زیرا نه تنها برای سلامت روده مفید است ، بلکه برای سلامت مغز نیز عالی است. بوتیرات از طریق محور روده و مغز که یک سیستم ارتباطی دو طرفه بین دو اندام است، عمل می کند. بوتیرات بسیاری از مسیرهای اثر گذار بر شرایط مرتبط با مغز را هدف قرار می دهد و تصور می شود که اثرات محافظتی بر نورون ها دارد.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر