FA EN

KOOSHAN

مصرف روغن کره حیوانی در کشورهای مختلف

 

مصرف روغن کره حیوانی در سراسر دنیا


روغن کره حیوانی  برای هزاران سال در آشپزی سنتی هند، آیین های آیورودا و مراسم مذهبی هندو استفاده می شده است. همچنین در پاکستان، بنگلادش، بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی ، ایران و خاورمیانه استفاده می‌شود. انواع روغن حیوانی در بخش هایی از شرق آفریقا نیز استفاده می شود.
در آیین هندو، گاوها و همچنین محصولات لبنی تولید شده از شیر آنها مقدس شمرده می شوند. به ویژه روغن کره به دلیل طعم و مزه و خواص مغذی آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد. روغن کره گاو از دیرباز به عنوان هدایایی در قربانگاه ها و به عنوان غذای خدایان مورد استفاده قرار می گرفته است. گاهی اوقات از آن برای روشن کردن شمع در معابد هندو استفاده می شود.

فواید، خواص و مزاج روغن حیوانی گاوی


روغن کره را طولانی تر از کره معمولی در آشپزخانه های فرانسوی می توانید پیدا کنید. این فرآیند طولانی و آهسته پخت منجر به طعمی غنی، آجیلی و کاراملی می شود و لاکتوز و کازئین را از بین می برد. بدون آن مواد جامد شیر که قابل فاسد شدن است، روغن کره  کاملاً در محیط آشپزخانه پایدار است و می تواند برای مدت طولانی بدون یخچال ماندگار شود.


در سال‌های اخیر، روغن کره حیوانی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است، که به عنوان یک «ابر غذا» مورد علاقه پیروان رژیم محبوب کتو قرار گرفته است. اما تاریخ آن - واقعی و افسانه ای - طولانی است.
ایالات متحده تاریخ مخصوصاً سرگرم کننده ای در مورد روغن کره حیوانی دارد. در دهه 1950، با کشف اینکه کشاورزان لبنیات آمریکایی بیش از 260 میلیون پوند کره مازاد دارند، دولت ایده جدیدی داشت: تبدیل کره به روغن کره ، و ارسال آن به شبه قاره هند، جایی که میلیون ها نفر این ماده را دوست دارند.

دولت این چشم انداز را آنقدر جدی گرفت که کارشناس لبنیات، لوئیس اچ. بورگوالد، به هند اعزام شد، جایی که او با وظیفه شناسانه گیی آمریکایی را می فروخت و از بازرگانان خواست تا از کالاهای او نمونه برداری کنند. اولین درسی که او آموخت این بود که ذائقه روغن کره حیوانی در طول و عرض شبه قاره متفاوت است.

روغن حیوانی برای سرخ  کردن مناسب است ؟


امروزه روغن کره حیوانی به طور گسترده ای هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه ها در دسترس است. بدون مواد جامد شیر کره، می توان از آن برای سرخ کردن و سایر پخت و پزهایی با حرارت بالا استفاده کرد. از روغن کره مانند چربی استفاده کنید: سبزیجات کباب شده با آن. آن را روی گوشت بمالید تا بپزد. تخم مرغ را با آن سرخ کنید. حتی می‌توانید آن را در قهوه‌تان (برای رویکرد «ضد گلوله» مد روز) یا فرنی صبحگاهی‌تان (که من دوست دارم انجام دهم) هم بزنید. اگر دوست دارید روغن حیوانی خود را در یخچال بگذارید، اما شرط لازم نیست و در دمای اتاق نگهداری می شود. در یخچال جامد می شود اما در دمای اتاق یا وقتی گرم می شود ذوب می شود .


در مقاله ای در سال 1955 در نیویورک تایمز با عنوان "روغن کره  خوب است"، نویسنده باسابقه R.K. نارایان در مورد لذت های فراوانش غزلیاتی را بیان کرد. نارایان می‌نویسد: «بی‌تردید روغن حیوانی کره‌ی شفاف است، اما چیزی فراتر از آن است، به‌همان‌طور که شراب بیشتر از آب انگور فشرده است. روغن کره مانند نابغه ای است که از والدینی کسل به دنیا آمده است.» او اختراع روغن کره را بالاترین دستاورد شبه قاره می نامد.

کره یا روغن حیوانی کدام سالم تر است ؟



شاید باورتان نشود ولی به گزارش indexbox.io   برترین کشورهای مصرف کننده کره و روغن کره در جهان:
فرانسه
 روسیه
چین
ایتالیا
بریتانیا  
می باشند

روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی در ایران


در ایران نیز روغن حیوانی از دیر باز مورد استفاده قرار گرفته و به دو صورت روغن حیوانی گوسفندی و گاوی در دسترس بوده است .روغن حیوانی در ایران بیشتر بعنوان روغن کرمانشاهی شناخته میشود
روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی تفاوتی ندارد، یعنی روغن حیوانی همان روغن کرمانشاهی است. اما به دلیل آب و هوا، مراتع سرسبز و شرایط خاص منطقه کرمانشاه، روغن حیوانی که در این منطقه تولید می‌شود، بسیار معروف شده است. یکی از عوامل موثر در عطر و طعم مخصوص روغن کرمانشاهی عمدتا ناشی از چرای گوسفندان از علوفه‌ی مناطق بلند کوهستانی این منطقه می‌باشد.
 

خرید روغن کره حیوانی کوشان



 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر