FA EN

KOOSHAN

سبزیجات پاییزی که از چشم شما مراقبت می کنند


سلامت چشم ما به بسیاری از مؤلفه های مختلف مانند شیوه زندگی و ژنتیک ما بستگی دارد. و مولفه هایی هستند که خارج از کنترل ما نیستند.و ما این فرصت را داریم که به تنهایی سلامت چشم خود را تنظیم و بهبود بخشیم.

کریستین جوی ، OD ، یک پزشک شبکه VSP می گوید: یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بینایی و سلامتی دراز مدت چشم خود انجام دهید ، خوردن یک رژیم متعادل و پر از میوه و سبزیجات و چربی های اشباع کم و قند پایین است. به طور خاص ، ویتامین های A ، C ، E و روی به ویژه برای چشم شما مفید هستند.

همانطور که معلوم است بسیاری از فرآورده ها و ترکیباتی که در فصل پاییز قرار دارند به‌طور خاص مملو از ویتامین های کلیدی نامبرده هستند. البته بهترین راه برای حفظ سلامتی چشم شما این است که از معاینه چشم سالانه با پزشک چشم استفاده کنید تا مشکلات بینایی (و سایر بیماری های جدی مانند دیابت ، اختلالات خود ایمنی و انواع خاصی از سرطان ها که از چشم قابل تشخیص هستند) را بررسی کنید. اما به راحتی می توانید تعدادی از این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از چشم و سلامت کلی خود در دراز مدت مراقبت بیشتری داشته باشید. در اینجا توصیه هایی در این مورد که چه غذاهایی باید برای دید بهتر در این فصل میل کنیم ،موجود است :

سبزیجات


سبزیجات برگ تیره مانند کلم اکنون تا چند ماه دیگر در این فصلی قرار دارند و حاوی مواد مغذی کلیدی مانند لوتئین و زیرکسانتین هستند. هر دوی این آنتی اکسیدان ها در ماکولا ، مرکز شبکیه شما ، غلظت بالایی دارند که مسئول آنچه که شما مستقیما مشاهده می کنید ، هستند. بدن به طور طبیعی همه این مواد مغذی مورد نیاز خود را نمی سازد ، بنابراین مهم است که رژیم غذایی ما حاوی آنها باشد. خوردن مقدار زیادی سبزی برگ سبز مانند کلم و اسفناج به محافظت از بینایی شما کمک می کند و خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را نیز کاهش می دهد.

هویچ


خوردن هویج فوراً باعث نمی شود شما دید بهتری داشته باشید ، اما حقیقت زیادی در این ایده وجود دارد که می تواند به محافظت از بینایی کمک کند. چرا؟ زیرا هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به محافظت از سطح چشم کمک می کند و برای مبارزه با خشکی چشم و حفظ بینایی بسیار مهم است. ویتامین A همچنین در کاهش خطر از بین رفتن بینایی از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید نقش دارد.


فلفل دلمه ای


اگرچه فلفل دلمه ای در تمام سال در دسترس است ، اما اوج فصل آنها پاییز است. این فلفل ها با رنگ روشن به سالم نگه داشتن سطح چشم و کاهش خطر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن کمک می کنند. فقط یک فنجان فلفل دلمه ای 100 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین های A و C. Plus را تأمین می کند ، فلفل دلمه ای بدون چربی ، کم کالری است و در هر فنجان حاوی سه گرم فیبر است.

كدو حلوايي


کدو تنبل که در ماه سپتامبر تا نوامبر برداشت می شود ، جزء محصولات اصلی پاییز است که حاوی مواد مغذی سالم ومراقبت از چشم از جمله ویتامین های A ، C و E ، روی ، فیبر ، لوتئین و زاکسانتین است. این ریز مغذی ها به مبارزه با انحطاط ماکولا وابسته به سن ، سندرم خشکی چشم و آب مروارید کمک می کنند.


سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

منبع : realsimple

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر