FA EN

KOOSHAN

با این سس پنیری غذا را لذیذ تر کنید

پنیر یک ماده غذایی  دوستداشتنی برای همه کدبانو هاست .چون می تونند پنیر را به انواع غذاهای مختلف اضافه کنند و طعم جدید و منحصر بفردی بسازند . پنیر ها در انواع مختلف و با طعم و رنگ های متفاوت وجود دارند و می تونند پاسخگوی هر ذائقه ای باشند .
یکی از کاربرد های پنیر ، استفاده از آن در تهیه سس است که به عنوان سس پنیر شناخته می شود. سس پنیری یا همان دیپ پنیر امروزه در رستوران و کافه‌ها بسیار پرطرفدار شده است. سس پنیر در کنار انواع غذا مثل استیک، سیب زمینی، فینگرفودها و انواع ساندویچ سرو می‌شود.

سس پنیر


 دیپ برای مزه دار کردن غذا استفاده می‌شود و همچنین آن را در کنار غذا سرو می‌کنند تا غذا را در آن غوطه‌ور کنید. دیپ انواع متفاوتی دارد که دیپ پنیری یا همان دیپ چدار در بین انواع دیپ بسیار محبوب است.


 سس پنیر یکدست و خامه ای با طعم قوی و غنی چدار هوس برانگیز است .  در اینجا برای شما طرز تهیه سس پنیری با پنیر چدار را آورد هایم .بعد ازاینکه این سس خوشمزه را آماده کردید می تونید این ترکیب نهایی را برای کلم بروکلی بخارپز، گل کلم یا مارچوبه استفاده کنید . من همچنین خیلی دوست دارم که این سس پنیری را روی سیب زمینی پخته بریزم .
از سس پنیر برای مزه دار کردن  بعضی ساندویچ ها هم استفاده میشه .اگر استیک یا یرگر دوست دارید می تونید با این سس طعم اون را برای خودتون لذت بخش تر کنید .

درست کردن سس پنیر بسیار آسان است، اگر قبلا سس پشامل را درست کرده اید تهیه این سس هیچ کاری برای شما ندارد زیرا این سس بشامل (سس سفید) است که در آن پنیر چدار هم زده و در سس ذوب شده است. سس بشامل یک سس پایه است و به عنوان شروع یا پایه سس پنیر استفاده می شود.


سس پنیر چدار



سس پنیر خامه ای که از سس بشامل با پنیر چدار رنده شده تهیه می شود، ذوب شده و در سس هم زده می شود.


مواد لازم سس پنیری


کره 3 قاشق غذاخوری
3 قاشق غذاخوری آرد
شیر 1 1/2 فنجان
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری فلفل
2 فنجان پنیر چدار رنده شده


دستورالعمل تهیه سس پنیر


کره را در قابلمه ای روی حرارت متوسط آب کنید.


آرد را با همزن بزنید تا حل شود و یکدست شود.


شیر را به آرامی هم بزنید. حرارت را کم کنید تا متوسط کم شود و چند دقیقه بجوشانید تا کمی غلیظ شود.


فلفل و نمک را هم اضافه کنید .


پنیر چدار رنده شده را هم بزنید تا ذوب و یکدست شود.

 

کاربرد های پنیر چدار

کاربرد های پنیر چدار


امیدوارم این سس را درست کنید و از آن لذت ببرید .البته لازم به یادآوری هست که شما میتونید پنیر ها را خیلی راحت تر برای طعم دهی غذای خودتون استفاده کنید  برای این کار به سادگی یک تکه پنیر بزرگ بردارید، از یک چنگال برای له کردن آن استفاده کنید، کمی خامه ترش، ماست یا چیزی مشابه اضافه کنید. سپس می توانید غذای خود را با هر چیزی که دوست دارید طعم دار کنید. من سبزیجات تازه، پوست لیمو، فلفل قرمز و سیر را ترجیح می دهم. به یاد داشته باشید که آن را به حتما طبق ذائقه خودتون مزه دار کنید، و ممکن است لازم باشد کمی نمک اضافه کنید.شاید کمی عسل، مقداری آب لیمو و غیره

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر