FA EN

KOOSHAN

شیر عسل و رفع مشکلات گوارشی



شیر عسل ترکیبی کلاسیک است که از گذشته در خانواده ها استفاده می شده است و کاربرد های زیادی در دسر ها  دارد . به مزایای شیر عسل در طب سنتی نیز  اشاره های زیادی شده است . از تاثیر آن در خواب و آرامش گرفته تا تقویت و استحکام استخوان ها .


 این دو ماده به اغلب به عنوان داروی طبیعی برای درمان انواع شرایط سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند. عسل یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد میکروبی است. مشخص شده است که برای مشکلات مختلف سلامتی ، به ویژه هنگامی که با ماده بسیار مغذی مانند شیر  مصرف شود ، بسیار کمک می کند.
در این مطلب قصد داریم درمورد خواص شیر عسل در سیستم گوارش و رفع مشکلات آن صحبت کنیم :


بهبود سیستم گوارش با شیر عسل


عسل دارای باکتری های پروبیوتیک است که به رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش کمک می کند. هنگامی که روزانه شیر را با مقداری عسل مصرف کنید در حقیقت به احیای فلورباکتری سالم که برای سیستم هضم لازم است کمک کرده اید. بنابراین مصرف منظم این ترکیب به ازبین بردن نفخ، یبوست و سلامت دستگاه گوارش کمک خواهد کرد.


شیر و عسل هر دو دارای خواص ضد باکتریایی بر روی ارگانیسم هایی مانند استافیلوکوک هستند. هنگامی که شیر و عسل با هم مصرف شوند تاثیر آن بیشتر می شود. نوشیدن مخلوط شیر گرم با عسل برای درمان یبوست ، نفخ شکم و روده مفید است


خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی در مخلوط شیر و عسل باعث ازبین رفتن باکتری های مضر در معده و مقابله با عفونت ها می شود. این فلور باکتری روده را به سطح عادی برمی گرداند و باعث بهبودی معده خواهد شد.


نوشیدن شیرو عسل به درمان یبوست کمک می کند. نوشیدن شیر گرم همراه عسل به حرکت روده ها و دفع کمک می کند و همچنین به کمک هم باکتری استافیلوکوکوس را که باعث اختلالات عملکرد روده می شود، از بین می برند.

 

مطلب مرتبط: شیر عسل قبل از خواب کمک می کند خواب آرامی داشته باشید

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر