FA EN

KOOSHAN

شیر و آب نوشیدنی های مجاز برای کودکان هستند

خوشبختانه والدین نسبت به اینکه فرزندان خردسالشان در سالهای ابتدایی زندگی چه مواد غذایی مصرف می کنند ، حساس هستند . مقوله ای که اینبار در کوشان به آن پرداخته ایم بحث خوراندن انواع نوشیدنی ها به کودکان است . این مقاله بر اساس تحقیقی که مجله اینترنتی healthline انجام داده است گرد آوری شده است . که در ادامه آن را دنبال می کنیم

  •    یک هیئت متخصص تغذیه به والدین می گوید شیر و آب ، بهترین نوشیدنی هایی هستند که کودکان زیر 5 سال می توانند بنوشند.
  •    آنها می گویند آب میوه ، نوشیدنی های شیرین و حتی شیرهای گیاهی گزینه های مناسبی برای کودکان خردسال نیستند.
  •   کارشناسان خاطرنشان می کنند که نوشیدنی های شیرین می توانند به سرعت کالری را به رژیم روزانه کودک اضافه کنند.

می دانید چه چیزی برای نوشیدن کودکان خردسال سالم است؟

پاسخ ساده است: شیر یا آب.

آب میوه ، نوشیدنی های شیرین شده و شیرهای گیاهی در این فهرست نیستند.

طبق توصیه های جدید ائتلافی از سازمان های پزشکی و تغذیه ، کودکان 5 سال و کمتر از آنها فقط باید شیر مادر، آب و شیر گاو ساده را بنوشند.
این گروه ها شامل آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی ، آکادمی دندانپزشکان کودکان آمریکایی ، آکادمی اطفال آمریکا و انجمن قلب آمریکا است.

مگان لوت ،مدیر تحقیقات تحقیقات تغذیه سالم (HER) گفت: "دوران کودکی زمان مهمی برای شکل دهی عادات غذایی و ترویج مصرف نوشیدنی سالم است."
وی گفت: میزان آب میوه ای که روزانه کودکان مجاز به مصرف هستند 4 اونس برای کودکان در سنین 1 تا 3 و کمتر از 6 اونس برای آنهایی که در سنین 4 تا 5 قرار دارند ، می باشد
با این حال ، دکتر کیم یو ، یک پزشک خانواده در کالیفرنیا ، به Healthline پیشنهاد می کند : بهتر است که به جای آب میوه خود میوه را کودکان بخورند ، زیرا فیبر بدن را تأمین می کند و همچنین مملو از آب است.
آب میوه و نوشیدنی های شیرین
كودكان زير يك سال نبايد آب ميوه بنوشند - توصيه اي كه شايد والديني را که برای مصرف نوزادان آب میوه میخرند را ، شگفت زده كند.

دکتر کیم یو میگوید : "این تصور وجود دارد که  اگر چیزی از میوه حاصل میشود یا ترکیبی از آن هست ، سالم است ." "اما آب میوه حاوی 120 کالری در هر وعده است ، و این 10 درصد از کل کالری دریافتی توصیه شده روزانه کودک بیشتر است ."
طبق همین نظریه  ، از نوشیدنی های شیرین - از جمله شیر شکلات و سایر شیرهای طعم دار – نیز باید اجتناب شود.

 

آیا دیگر "شیرها" جایگزین مناسبی هستند ؟


این تحقیقات توصیه می کند که از مصرف نوشیدنی های مرسوم که از گیاهان تهیه میشود ، شیرهای غیر لبنیاتی که از مغز بادام ، برنج ، جو دوسر یا سایر دانه ها گرفته می شود ، برای کودکان باید چشم پوشی کنید.

سازمان هایی که در بالا ذکر شد گفتند که این "شیرها" جایگزین های غذایی خوبی برای شیر گاو در رژیم های غذایی کودکان نیستند.

مطابق بیانیه مطبوعاتی HER ، در واقع ، آنها "هیچ ارزش غذایی منحصر به فردی ندارند".

لوت به Healthline گفت: "شیرهای گیاهی جایگزین 1 به 1 شیر گاو نیستند و بیشتر والدین آن را تشخیص نمی دهند."
در دنیای تغذیه ای ایده آل ، کودکان تا 2 سالگی شیر مادر می نوشند.با این حال ، متاسفانه در ایالات متحده ، والدین به ندرت فرزندان خود را بیش از 6 ماه از شیر مادر تغذیه می کنند.

لوت گفت: "برای كودكان كوچك ، به ویژه كسانی كه از شیر مادر استفاده نمیکنند ، شیر گاو یك گزینه مغذی مناسب است چرا كه به طور گسترده در دسترس و مقرون به صرفه است."

او می افزاید: کودکان تا 24 ماهگی باید شیر کامل بنوشند. به کودکان بزرگتر می توانند شیر کم چربی یا چرب نوشاند.

 

نوشیدنی های شیرین و چاق کننده

دکتر کیم یو در این تحقیق خاطرنشان می کند که 17 درصد از کودکان در ایالات متحده چاقی دارند و مصرف نوشیدنی های شیرین نقش مهمی در افزایش وزن ناسالم در کودکان دارد. وی می افزاید ، تحقیقات نشان می دهد كه كودكانی كه روزانه یك نوشیدنی حاوی قند می نوشند ، 55 درصد بیشتر از كسانی كه روزانه از این نوشیدنی ها نمی نوشند ، خطر چاقی دارند.

او اعتراف می کند که اجازه دادن به کودک برای  نوشیدن یک نوشیدنی شیرین گاه به گاه خوب است. "اما شما نباید آن را تبدیل به یک روند یا یک عادت روزانه کنید."
لوت گفت: "وقتی با والدین صحبت میکنیم ، دادن نوشیدنی های سالم مانند شیر کامل و آب بسیار شهودی به نظر می رسد." "اما وقتی وارد فروشگاه مواد غذایی می شوید ، گزینه های زیادی وجود دارد ، و دشوار است که بگویید این نوشیدنی  100٪ آب میوه است یا یک محلول شیرین شده طعم دار ."
همچنین آب میوه ، شیر طعم دار یا حتی نوشابه  در مدرسه می تواند محلی برای وسوسه شدن کودکان باشد.

جلب كردن كودكان خردسال به نوشیدن نوشیدنی های بدون قند می تواند مزایای سلامتی پایدار داشته باشد.
دکتر ناتالی موت ، نماینده آکادمی اطفال کودکان در این تحقیق ، گفت: "ما می دانیم که کودکان در سنین بسیار کم - 9 ماهگی - چه طعم هایی را ترجیح می دهند و این ترجیحات می تواند در دوران کودکی و بزرگسالی به طول انجامد."

تری جی ریموند ، RDN ، رئیس آكادمی تغذیه و رژیم غذایی اضافه كرد: "انتخاب نوشیدنی های سالم برای كودكان به همان اندازه انتخاب غذاهای سالم اهمیت دارد."

نانسی براون ، مدیرعامل انجمن قلب آمریکا می گوید ، مصرف بیش از حد نوشیدنی های قندی هر ساله منجر به مرگ ناشی از بیماری های قلبی تقریباً 40،000 نفر در ایالات متحده می شود.

وی گفت: "تغییر بزرگ در فرهنگ برای تغییر وضع موجود باید از بچه های ما آغاز شود."

به کودکان خود نوشیدن ، نوشیدی های سالم مانند شیر و آب  را بیاموزید

پی نوشت : کودکانی که به دلایل سلامتی یا فرهنگی نمی توانند شیر گاو بنوشند ، ناچارا نوشیدن شیر سویا میتواند بهترین گزینه باشد. زیرا شیرسویا نزدیک ترین شیر غیر لبنی به شیر گاو است .


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر