FA EN

KOOSHAN

شیر کاکائو برای بازیابی پس از ورزش و برای کاهش تخریب عضلانی مفید است

  • شما اینجا هستید:
  • خانه
  • دانستنی های غذا
  • شیر کاکائو برای بازیابی پس از ورزش و برای کاهش تخریب عضلانی مفید است



بدست اوردن انرژی مجدد بعد از تمرینات سخت بدنسازی یکی از دغدغه های هر ورزشکار است . وجود یک میان وعده مناسب میتواند به بازیابی انرژی مصرفی در طول بدنسازی کمک کند . خواص شیر کاکائو بعنوان یک میان وعده عالی بر هیچکس پوشیده نیست. اما چه کسی برای این بازسازی  آماده است؟
همانطور که میدانید در طول بدنسازی و یا ورزش های سنگین بدن انرژی ذخیره شده گلیکوژن خود را از دست میدهد . هر اندازه این انرژی ذخیره شده بیشتر باشد مدت زمان بیشتری میتوانید ورزش کنید و خسته نشوید .
پس از ورزش کردن، بدن بسته به شدت و نوع تمرین، شروع به ذخیره‌ی مجدد گلیکوژن یا تعمیر و تولید عضله‌ی جدید می‌کند. این کاری است که میان وعده‌های پس از بدنسازی برعهده دارند. دو ترکیب کربوهیدرات و پروتئین بیشترین مواد مورد نیاز برای این منظور هستند. اگر تمرین مقاومتی انجام می‌دهد پروتئین اهمیت بیشتری دارد.
به همین دلایل است که خواص شیر کاکائو برای بدنسازی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند جایگزین بسیاری از نوشیدنی ‌های گران قیمت پروتئینی برای ورزشکاران خصوصا وزنه برداران باشد. مقدار زیادی قند، در شیر (لاکتوز) و در شکلات و همچنین مقدار قابل توجهی پروتئین در لبنیات وجود دارد.
بر اساس تحقیقات جذب پروتین شیر به دلیل محلول بودن آن سریعتر صورت می‌گیرد.

مطالعات کمی در رابطه با خواص شیر کاکائو در بدنسازی انجام گرفته است. یکی از مطالعات در سال ۲۰۱۳ اشاره می‌کند:

شیر کاکائو برای بازیابی پس از ورزش و برای کاهش تخریب عضلانی مفید است.

یکی دیگر از تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ صورت گرفته شیر کاکائو را با نوشیدنی کربوهیدرات دیگری مقایسه می‌کند، در طی این بررسی دریافتند که شیر کاکائو در مقایسه با سایر نوشیدنی‌ها به ورزشکاران کمک می‌کند که در سریعترین زمان قوای خود را بازیابند. هر چند که ارزش غذایی آن نوشیدنی‌ها با یکدیگر برابر بود.
 

اما مقدار مصرف مواد بازیابی کننده مانند شیر کاکائو چقدر باید باشد؟


انجمن بین المللی تغذیه‌ی ورزشی توصیه می‌کند که مصرف ۳:۱ یا ۴:۱ کربوهیدرات به پروتئین را حفظ کنید. اگرچه این مقدار بسته به نوع شیری که مصرف می‌کنید یا مقدار افزودنی که اضافه می‌کنید بستگی دارد اما این مقدار در شیر کاکائو  به صورت زیر است:

۸ گرم پروتئین + ۲۴ گرم کربوهیدرات

بر اساس قاعده‌ی کلی در هر کیلوگرم از وزن بدن شما به مقدار ۱ تا ۱.۵ گرم کربوهیدرات وجود دارد. بایستی مقدار پروتئین در محدوده‌ی ۲۰ گرم باقی بماند. شاید بسته به وزن شما این مقدار کمتر یا بیشتر باشد. زیرا این ماده نمی‌تواند به سادگی جذب یا بیشتر از مقدار مناسب مصرف شود.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر