FA EN

KOOSHAN

ترکیب شیر و برنج و غذایی فوق العاده

شیر برنج را معمولا بعنوان یکی  از دسر های ایرانی می شناسیم اگر چه این دسر خوشمزه میتواند یک وعده غذایی کامل در سفره شما باشد.
شیر برنج را میتوان در رژیم غدایی صبحانه ، نهار و شام قرار داد و معمولا اکثر رده های سنی در خانواده این غذا را دوست دارند .در این مطلب میخواهیم از خواص ترکیب شیر و برنج صحبت کنیم

خواص شیر با برنج

برنج، از مهم‌ترين محصولات غذايي دنيا و از خانواده کربوهيدرات‌ها است که به دليل داشتن ترکيب نشاسته‌اي، در تامين انرژي روزانه مورد نياز بدن، نقش مهمي دارد. براي تهيه برنج، پوست يا شلتوک آن را که سبوس ناميده مي‌شود، از برنج جدا مي‌کنند. سبوس منبع غني ويتامين است و حذف آن از برنج ارزش غذايي آن را کم مي‌کند. بايد بدانيم که هرچه برنج در ميزان آب کمتر و زمان کوتاه‌تري پخته شود ارزش غذایی آن بیشتر حفظ می شود . خوردن برنج به‌طور معمول سبب کاهش تحريکات معده و روده مي‌شود.
شير نيز يکي ديگر از اجزاي شيربرنج است که داراي مقادير قابل توجهي از کلسيم، پروتئين، فسفر، ويتامين آو ب می باشد به دليل هضم آسان، طعم مناسب و قيمت ارزان خود مورد توجه عموم افراد است. مصرف مداوم و روزانه شير سبب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و نيز رشد مناسب و سلامت پوست مي‌شود.
خوردن شیر برنج باعث افزایش طول عمر  میشود و برای پوست،  درخشندگی و سفیدی و صافی پوست  مفید است . همچنین رفع خستگی و گرسنگی را نیز از خواص شیر برنج دانسته اند . شیر یکی از بهترین مواد غذایی است و در سلامتی انسان نقش بسیار مهمی دارد و مصرف روزانه آن برای تمامی سنین توصیه می شود، پس چه بهتر که همراه با برنج که غذایی مفید می باشد سرو شود.افراد سرد مزاجی که فکر می کنند نمی توانند شیر مصرف کنند برای بهره بردن از این ماده غذایی فوق العاده بهتر است شیربرنج مصرف کنند
شیربرنج  رطوبت رسان ملایم برای بدن می باشد و هم باعث طول عمر در افراد می شود.همچنین چاق کننده نیز  است و برای افراد لاغر بسیار خوب می باشد،  چون مصرف مداوم آن باعث چاقی می شود. مخصوصا اگر  شیربرنج همراه با شیره انگور مصرف شود تاثیر بسزایی خواهد داشت و کلسیم بدن را نیز تامین میکند.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره شیر و فراورده های لبنی

شیر برنج با چاشنی عسل و هل و گلاب

عسل، شيرين‌کننده طبيعي غذا و حاوي آب، گلوکز، فروکتوز، مواد معدني، اسيدهاي آبي و برخي ويتامين‌ها به مقدار کم است. نقش اصلي عسل، تامين انرژي است.
هل موجود در شيربرنج، ادويه‌اي است که براي طعم بهتر غذا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به‌طور معمول در از ميان بردن نفخ شکم و آرام‌کردن معده نقش موثري دارد. بهتر است که پيش از استفاده، دانه هل را خوب ساييده و پودر کنيد
گلاب مورد استفاده درشیر برنج، در آرام کردن دردهاي معده و نيز آرام‌بخشي اعصاب موثر است
 

شیر برنج غذایی برای تمامی گروه های سنی

مصرف این غذا برای تمامی گروه های سنی توصیه شده است . شیر برنج به دلیل وجود شیر و برنج در ترکیب غذای کمکی برای کودکان زیر ۲سال و به عنوان یک میان وعده برای بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد،هم چنین مصرف آن برای نوجوانان در حال رشد و روزه داران  توصیه می شود.

 

سالم بمانید و شاد

گروه تولید محتوای کوشان


 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر