FA EN

KOOSHAN

چگونه کودکان را به نوشیدن شیر ترغیب کنیم

شیر تازه بخش جدایی ناپذیری از یک رژیم متعادل است. اماچه می کنید اگر فرزند کوچک شما از خوردن آن اجتناب کند. مادران، شما می دانید که شیر بخش مهمی از رژیم غذایی کودک شماست.  پس این مقاله را بخوانید تا دریابید که چرا آنها به شیر نیاز دارند و ائده های جذاب و شادو شیرین برای شیر خوردن کوچولوهایتان داشته باشید.
 

ایده های شیری سرگرم کننده برای ترغیب کودکان به نوشیدن شیر :

 

1- نوشیدن شیر را جذاب کنید.

کودکان هرآنچه را که سرگرم کننده است دوست دارند. بنابراین از این نکته می توان استفاده کرد و با یک نی نوش جذاب چرخشی به آنها شیر بدهید. یا اینکه شیر را در فنجان مورد علاقه آنها بریزید تا میل کنند، یا حتی یک فنجان جذاب مخصوص شیر را برای آنها از بیرون تهیه کنید.

2-  ایجاد طعم های دلنشین از شیر 

یک راه آسان برای حل مشکل شیر نخوردن این است که­­،­طعم شیر را به روش های مختلفی می توان عوض کرد و تغییر داد . یک راه خرید شیر های طعم دار است­­. راه دیگری که ما پیشنهاد می کنیم این است که شیر را با طعم های دیگر خودتان ایجاد کنید. طعم هایی مثل: شکلاتی یا عسلی یا با میوه هایی مثل: موز و توت فرنگی اسموتی های خوشمزه ای درست کنید.  می توانید شیر را با تکه های یخ مدت کمی در فریزر قرار دهید و طعمی مانند بستنی برای آن ایجاد کنید.  یک بستنی یخی با کلی شکلات های رنگی آنرا برای بچه ها جذاب می کند و با عث می شود مشکل شیر نخوردن انها رفع شود . نوشیدن شیر در هنگام خواب یک عادت بسیار خوب است، بازی های سرگرم کننده ای را در مورد نوشیدن شیر ایجاد کنید یا مسابقه هایی در مورد خوردن شیر خلق  کنید .
 

 

مزایای شیر تازه:

• کلسیم و ویتامین D موجود در شیر تازه برای ساختن استخوان ها و دندان های قوی و جلوگیری از پوکی استخوان بعد از زایمان ضروری هستند.
 
• شیر یک منبع خوب پروتئین برای ساخت عضله است.
 
• همچنین یک منبع عالی از ویتامین B12 است که برای تشکیل گلبول های قرمز که اکسیژن را به عضله، مغز و دیگر ارگان های حیاتی انتقال می دهند نیاز است
 
• ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فسفوروس نقش متابولیسم انرژی و بسیاری از قابلیت های بیولوژیک ضروری را دارند که هشدار و فعالیت روزانه را حفظ می کنند
 
• شیر یک غذای کم گلیسمی (GI) است که جریان جامد کربوهیدرات ها را برای تأمین فعالیت های ذهنی و جسمی کودک فراهم می کند.
 
• ویتامین A شیر خوب است نه فقط برای بینایی، بلکه برای حمایت از رشد پوست سالم، بافت، استخوان و دندان، و همچنین ایجاد یک سیستم ایمنی قوی برای مبارزه با عفونت.
 
 
 

فرم ثبت نظرات